دستور پخت خورشت نارنگی

مقدمه خورشت نارنگی:

شما هم از غذاهای هیجان‌انگیز لذت میبرین ؟ اسم‌های جدید با مواد اولیه خاص؟ اگه آره این خورش نارنگی مخصوص شماست. بله، خورش نارنگی، چرا که نه. خیلی هم خوشمزه و جذاب میشه. حتما امتحان کنین

 

مواد لازم جهت تهیه خورشت نارنگی
مرغ ۴ تکه
پیاز ۱ عدد
نمک به مقدار لازم
هویج ۴ عدد
خلال پوست نارنگی ۱ پیمانه
آرد ۱ ق‌س
نارنگی ۸ عدد
آبلیمو ۲ ق‌س
شکر ۱ ق‌س
زعفران دم کرده ۱ ق‌س
روغن به مقدار لازم

 

مراحل پخت خورشت نارنگی

۱ـپیاز را خرد کرده و در مقداری روغن تفت دهید تا نرم شود. سپس تکه های مرغ را به پیاز اضافه کرده و تفت دهید تا رنگ مرغ تغییر کند.

۲ـ هویج ها را رنده کرده و چند دقیقه در ماهی تابه‌ای دیگر جداگانه در روغن تفت دهید تا نرم شود؛ سپس به همراه ۳ پیمانه آب به مرغ اضافه کنید.

۳-پس از این که آب غذا به جوش آمد در قابلمه را گذاشته و حرارت را کم کنید و اجازه دهید مرغ بپزد. در این مدت خلال پوست نارنگی را آماده کنید. ما از یک قاشق چای‌خوری رنده پوست نارنگی استفاده کردیم. بدون رنده پوست نارنگی هم خوب است. این رنده یا خلال باعث عطر بیشتر می‌شود و قابل حذف شدن است(میتوانید به همان روش که خلال پرتقال را تهیه می‌کنید خلال نارنگی را هم تهیه کنید).

۴-داخل ماهی‌تابه‌ای مقدار کمی روغن بریزید و آرد را در روغن تفت دهید تا طلایی شود؛ سپس آرد را به همراه خلال پوست نارنگی و مقداری نمک به خورشت اضافه کرده و خوب مخلوط کنید تا آرد جذب آب خورشت شود.

۵-پوست نارنگی ها را بکنید و گوشت نارنگی را از پوست آن به دقت جدا کنید؛‌سپس فیله های نارنگی؛ آب‌لیمو؛ شکر و زعفران دم کرده به خورشت اضافه کنید. حدود ۳۰ دقیقه دیگر اجازه دهید خورشت جا بیفتد و بعد در ظرف کشیده و به همراه پلو چینی سرو کنید.

 

خواص نارنگی

نارنگی حاوی مقدار زیادی منیزیم است و از این طریق در فعالیت عضلانی، دستگاه گوارش و سیستم عصبی مؤثر است و به خاطر داشتن میزان فسفر و کلسیم بالا، یکی از میوه هایی است که در تشکیل استخوان و اسکلت بدن مؤثر است.
این میوه خون را تصفیه و زیاد می کند.
به خاطر داشتن مقدار فسفر و کلسیم بالا، نارنگی یکی از میوه هایی است که در تشکیل استخوان و اسکلت بدن مؤثر است.
افرادی که دچار مسمومیت با الکل می شوند می توانند این مسمومیت را با نوشیدن آب نارنگی یا خوردن نارنگی تازه برطرف کنند. خاصیت سم زدایی نارنگی به بیمار کمک می کند تا خیلی سریع بر مسمومیت و ضعف خود غلبه کند.

[instalink id=”2″]

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *