دستور پخت پلو چینی

مقدمه پلو چینی:

خب حالا سوار هواپیما میشیم و یه سر میریم شرق دنیا ببینیم چه خبره، اصولا غذاهای چینی زیاد باب طبع ما ایرانی‌ها نیست، ولی توی غذاهاشون میشه غذاهایی پیدا کرد که ما هم خوشمون بیاد. این پلو چینی ازون غذاهاس که میتونه یه تنوع تو برنج‌های ساده ما محسوب شه. درضمن میتونین تخم‌مرغ رو به کل حذف کنید.

 

مواد لازم جهت تهیه پلو چینی
برنج ۴ پیمانه
نمک ۲ ق‌غ
روغن مایع نصف پیمانه
قارچ ۲ پیمانه
سویا سس نصف پیمانه
نخودفرنگی ۱ پیمانه
کرفس جوان ۲ عدد
کره ۵۰ گرم
پیازچه ۳۰۰ گرم
پودر فلفل قرمز تند ۱ ق‌ِ‌غ
جوانه گندم ۳۰۰ گرم
تخم‌مرغ ۳ عدد

 

مراحل پخت پلو چینی

۱-کرفس را پاک‌کرده؛‌ شسته و به‌اندازه یک‌بند انگشت تمام آن را خلال باریک کنید. پیازچه را پاک‌کرده؛ به قطعه‌هایی اندازه کرفس؛ خردکرده؛ بشویید. جوانه گندم را بشویید. قارچ را خردکرده؛ شسته و کمی تفت بدهید. نخودفرنگی را پاک‌کرده باکمی نمک و آب بپزید (اگر از کنسرو استفاده می‌کنید؛ نخودفرنگی را از قوطی درآورید؛ بشویید و بریزید در آبکش).

۲-در یک ماهیتابه بزرگ؛‌ کرفس خردشده را با نصف کره کمی تفت بدهید. کمی نمک و پودر فلفل قرمز با سه قاشق سویا سس در آن بریزید و با آتش ملایم کمی بپزد. بعد نخودفرنگی و قارچ سرخ‌شده باکره و دو قاشق سویا سس اضافه کنید. سپس پیازچه را بریزید و همه را باهم کمی تفت بدهید در پایان جوانه گندم و دو قاشق سویا سس بریزید. بعد از پنج دقیقه زیر شعله را خاموش‌کنید.(فراموش نکنید که نمک کم‌مصرف کنید. چون سویا سس شور است.)

۳-چهار پیمانه برنج را طبق روال نوشته‌شده دم‌کنید. موقع کشیدن برنج در دیس مقداری از مواد را که دارید لابه‌لای برنج بریزید و سه عدد تخم‌مرغ را که قبلاً آماده کرده‌اید کاملاً هم بزنید؛ با برنج داغ مخلوط‌کنید. سپس مابقی مواد را روی دیس بریزید و همراه با سالاد آرتیشو میل کنید.

 

خواص کره

کره یک محصول لبنی تولیدشده از شیر است. عمدتاً از چربی تشکیل‌شده و منبع غنی از ویتامین‌هاست. این ویتامین‌ها عبارت‌اند از A E، D و K2. بااین‌حال کره تقریباً چربی خالص است. با توجه به میزان بالای کالری آن مصرف در مقادیر بالا می‌تواند دردسرساز باشد. با توجه به محتوای چربی اشباع‌شده این ماده غذایی می‌تواند برای افزایش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و اضافه‌وزن مقصر باشد. بااین‌حال مطالعات متعدد خلاف این را نشان داده است. مصرف متوسط کره می‌تواند مزایای زیادی را شامل حالتان کند درحالی‌که ضرر چندانی هم نداشته باشد.

بسیاری از مردم معتقدند که این ماده غذایی می‌تواند سبب چاقی شود چراکه درصد بالایی از کالری و چربی را با خود دارد. بااین‌حال به نظر نمی‌رسد که اگر کره را به‌عنوان بخشی از رژیم غذایی نرمال مصرف کنید خطری در خصوص چاقی شمارا تهدید کند. باید توجه داشته باشید که اصولاً کره در مقادیر بالا مصرف نمی‌شود بلکه به‌عنوان یک تکمیل‌کننده رژیم غذایی و یا به‌عنوان روغن پخت‌وپز به کار می‌رود که خود مقادیر زیادی به نظر نمی‌رسد. به عبارتی کره به‌عنوان یک همراه و بخشی از وعده‌ی غذایی مصرف می‌شود نه به‌عنوان یک وعده‌ی غذای اصلی.

[instalink id=”2″]

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *