دستور پخت سوفلاکی مرغ با سس مخصوص یونانی

 

مقدمه کباب بره و سبزیجات تنوری:

چقدر اهل دورهمی و غذاهای کبابی کنار دوستاتون هستین؟ منکه عاشق غذاهای ذغالی هستم. اکثرا برای کباب کردن از بره کمتر استفاده میکنیم.

ولی ازونجایی که من تنوع رو خیلی دوست دارم، ترجیحم اینه هردفعه یه گوشتی کباب کنم. خب حالا جدا از تنوع تو گوشت این غذا یه سس خیلی خوشمزه هم کنارش داره و سبزیجات خوش‌طعم، اینم پیشنهاد من برای آخر هفتتون.

 مواد لازم جهت تهیه کباب بره و سبزیجات تنوری  
گوشت راسته بره ۵۰۰ گرم
آب‌لیمو ۲ ق‌س
پودر زیره  ۱ ق‌چ
پودر آویشن  ۱ ق‌چ
سماق  ۱ ق‌چ
فلفل چیلی ۴/۱ ق‌چ
نمک و فلفل به میزان لازم
سیر له‌شده ۴ حبه
کدوسبز ۲ عدد
بادمجان بزرگ ۱ عدد
فلفل دلمه زرد ۱ عدد
کاهو ۱ عدد
گوجه‌فرنگی گیلاسی به میزان لازم
روغن‌زیتون به میزان لازم
 مواد لازم برای سس سماق
خیار ۱ عدد
ماست یونانی ۱۵۰ گرم
سیر له‌شده ۱ عدد
آب‌لیمو ۱ ق‌س
سماق ۱ ق‌چ
نمک و فلفل به میزان لازم
 مواد لازم برای سس لیمویی
آب‌لیمو ۱ ق‌س
روغن‌زیتون ۲ ق‌س
عسل ۲/۱ ق‌چ

 

مراحل پخت کباب بره و سبزیجات تنوری

۱-در ظرف مناسبی آب‌لیمو؛ پودر زیره؛ پودر آویشن؛ سماق؛ فلفل چیلی؛ سیر خردشده و مقداری فلفل بریزید و خوب باهم مخلوط‌کنید. گوشت را به‌صورت تکه‌های ۳ سانتی‌متری خورد کنید و داخل ظرف بریزید. تکه‌های گوشت را آغشته به مواد کنید. ظرف را حداقل به مدت ۴ ساعت با یک‌شب داخل یخچال قرار دهید.

۲-بادمجان؛ کدوسبزها و فلفل دلمه‌ای را بشورید. بادمجان را باپوست به‌صورت حلقه‌ای برش بزنید. کدو هارا باپوست به‌صورت نوارهای باریک خردکنید. فلفل را هم به‌صورت خلال‌های بزرگ برش بزنید. سبزیجات حاصل را آغشته به روغن‌زیتون کنید. کباب‌پز یا باربکیو را روشن کنید؛ سپس سبزیجات خردشده را روی آن‌ها کباب کنید. سبزیجات را همچنین می‌توانید داخل فر هم بپزید.

۳-حالا سس را آماده کنید. خیار را در ظرفی رنده کنید. ماست؛ سماق؛ سیر؛ آب‌لیمو و به میزان لازم نمک و فلفل هم بریزید و خوب هم بزنید. در ظرفی دیگر همه‌ی مواد لازم برای سس لیمویی را هم باهم مخلوط کنید.‌

۴-تکه‌های گوشت مرینت شده را به سیخ بکشید و کباب کنید. در مرحله آخر پختشان؛ مقداری نمک روی آن‌ها بریزید. کباب‌های آماده را داخل ظرفی قرار دهید. سبزیجات کباب یا تنوری شده را هم داخل ظرف بریزید. سس لیمویی را روی کباب‌ها بریزید. کباب و سبزیجات را همراه با کاهو و گوجه خردشده و سس سماق سرو کنید.میتوانید در کنارش سالاد یونانی را هم امتحان کنید.

اینم از ماهی شکم پر به سبک یونانی حتماً درست کنید و لذت شو ببرید اگه سؤالی داشتید بپرسید که مرجان در خدمته.

[instalink id=”2″]

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *