جوجه کباب کره مال عربی

جوجه کباب کره مال عربی

مقدمه:

این مهران مدیری چه کرد با ما؟؟ دیگِه از این به بعد اسم جوجه میاد یاد حرفش میفتم: بریم شمال جوج بزنیم با نوشابه، هی‌هی‌هی، حالاااا اینجارو داشته باشین برای برنامه بعدیتون به سمت و سوی شمال و همراه نوشابه میخوام بهتون دستور جوجه کباب بدم، اونم چی جوجه‌کباب کره‌مال عربی، واااای من چه شود. تا چندوقت پیش من خودم همش جوجه‌کباب آماده تهیه می‌کردم ولی از وقتی متوجه شدم که وای ممکنه این جوجه‌ها مرغ‌های مونده برگشتی باشه که مرینیت میشه و دوباره برمیگرده برای فروش، دیگه دست و دلم به خریدش نمی‌ره و خودم درست می‌کنم. انقدم راحته که نگو، پس آگه وقتشو دارین حتماً حتماً این جوجه‌کباب کره‌مال عربی رو از ابتدا خودتون درست کنین. این خوابوندن مواد هم خیلی مهمه‌ها، تنبلی نکنین که تو طعمش خیلی تأثیر داره. نوش جونتون.

 

مواد لازم جهت تهیه جوجه کباب کره مال عربی:

سینه و ران مرغ بی استخوان و جوجه کبابی خرد شده ۱ کیلوگرم
پیاز رنده شده ۱ عدد متوسط
سیر له شده ۴-۳ پر
فلفل دلمه‌ای سبز خلالی خرد شده ۱ عدد متوسط
ماست چکیده ۱ پیمانه
لیموترش تازه ۲ عدد
پودر فلفل قرمز ۲-۱ ق.چ
پودر زیره سیاه ۲-۱ ق.چ
پودر هل سبز ۲-۱ ق.چ
نمک به میزان لازم
کره آب کرده ۵۰ گرم
پودر پاپریکا یا فلفل دلمه‌ای قرمز خمیر شده ۱ ق.م

 

طرز تهیه جوجه کباب کره مال عربی:

ابتدا مرغ را بی استخوان کرده با تمام مواد فوق مخلوط می‌کنیم به جز کره، سپس آن را در ظرف درب دار در یخچال به مدت ۱۲ ساعت می‌خوابانیم تا خوب مزه دار شود سپس آن را به سیخ گرفته وکباب می‌کنیم درحین کباب کردن مرتباً کره آب شده را با قلم مو بر روی جوجه کباب می‌مالیم تا کباب خشک نشود و لطیف بماند.

این کباب را با نان یا برنج سرو می‌کنیم.

نکته:

برای اینکه بوی پیاز شمارا ناراحت نکند و اشک در چشمان شما جاری نشود می‌توانید پیاز را زیرآب شیر، پوست بگیرید، یا اینکه پیاز را در داخل ظرف بزرگ آب قرار دهید و در آب آن را پوست بکنید.

حرف آخر:

اینم از جوجه‌کباب کره مال عربی ما، حتماً حتماً درست کنید و آگه سؤالی داشتید بپرسید که مرجان در خدمتِ.

منتظر عکساتون هستم، دفعه بعد که رفتید شمالی، باغی جایی خواستید جوج بزنید با نوشابه مدل عربی شو بزنید.

خواص مواد اولیه جوجه کباب کره مال عربی:

لیموترش:

هضم غذا را آسان‌تر می‌کند. برای گلودرد بهترین دارو لیموترش است.

پیاز:

پیاز چون دارایید هست برای کمبود ترشح غده تیروئید مفید است و ضمناً آسم‌های شدید و جوش‌های زیرپوست را درمان می‌کند. داروی خوبی برای بچه‌های کم‌رشد بوده و همچنین برای تقویت افراد مسن ضروری است.

هل:

هل دارای اسانس فرار و معطری در حدود ۴٪ هست. ضمناً این گامه رزینی (مانند صمغ) و چربی نیز است.هل ازنظر طب قدیم ایران گرم و خشک است. چون هل به شکل قلب هست بنابراین تقویت‌کننده قلب است. تقویت‌کننده بدن است. ادرارآور است. تنظیم‌کننده پریود است. مقوی سیستم هضم است و باعث هضم غذا می‌شود. زخم‌های دهان را برطرف می‌کند. به این منظور دم‌کرده هل را دردهان مضمضه کنید.

خوشبوکننده دهان است. اشتهاآور است. معالج سرماخوردگی است.

[instalink id="2"]