دستور پخن تخورشت باقلاسبز با گشنیز

مقدمه خورشت باقلاسبز با گشنیز:

مواد لازم جهت تهیه خورشت باقلاسبز با گشنیز  
پیاز ۲ عدد
سینه مرغ ۵۰۰ گرم
زرد چوبه ۱ ق‌چ
سیر ۶ حبه
زعفران ۱ ق‌س
نمک و فلفل به مقدار لازم
رب انار ۱ ق‌س
گشنیز ۲۵۰ گرم
باقلا سبز ۵۰۰ گرم
روغن به مقدار لازم

 

موراحل تهیه خورشت باقلاسبز با گشنیز

۱-در قابلمه روغن ریخته و پیاز ها را اضافه کنید و کمی تفت دهید تا طلایی شود؛ تیکه های سینه مرغ را اضافه کرده و تفت دهید تا آب سینه مرغ تمام شود.

۲-زردچوبه به سیر های پوست کنده و کوبیده شده اضافه کنید و هم بزنید ؛ زعفران را هم افزوده واین مخلوط را با نمک و فلفل به مواد داخل بیفزایید. در صورت تمایل رب انار را هم افزوده  وبه اندازه نصف یک پارچ آب هم اضافه کنید و در ظرف را بگذارید و اجازه دهید با حرارت کم مواد بپزند.

۳-سبزی ار با کمی روغن در ماهیتابه تفت دهید؛ کمی که آب داخل قابلمه کم شد سبزی را به مواد اضافه کنید. ۱۰-۱۵ دقیقه مانده به سرو غذا باقالی ها را اضافه کرده و حرارت را کم کنید تا خورشت کاملا جا بیوفتد. خورشت را با کته یا برنج سرو نمایید.

۴-میتوانید این خورش را با گوشت گ.سفند تکه شده سرو کنید.

 

خواص پیاز

وقتی به زندگی سالم و رعایت رژیم غذایی مناسب می‌اندیشیم، تقریبا نخستین چیزی که فورا به ذهن‌مان خطور می‌کند این است که مصرف سبزیجات بیش‌تر برای سلامتی ضروری است. هم‌چنین با این‌که سبزیجات به دلیل پایین بودن میزان قند در آن‌ها، به وضوح گزینه‌ای سالم‌تر هستند، ممکن است برخی افراد در رژیم غذایی‌شان میوه‌ها را ترجیح دهند. به هر حال، وقتی به رژیم غذایی سالم و تامین خوراکی‌های پاک فکر می‌کنیم، سبزیجات جزء نخستین گزینه‌های‌مان خواهند بود. ولی حتی در میان همه‌ی سبزیجات، پیاز مظلومانه آخرین گزینه‌ای خواهد بود که به آن فکر می‌کنیم.

در این مقاله، در مورد فواید همه‌ی انواع پیازها برای سلامتی برای‌تان خواهیم گفت؛ این موضوع به چند بخش تقسیم می‌شود. نخست، تحت عنوان پیازهای زرد و سفید، در مورد فواید عمومی پیاز برای سلامتی بحث خواهیم کرد؛ و باید به این نکته دقت کنید که هر چه در این بخش درباره‌ی فواید پیاز گفته می‌شود، تقریبا در مورد همه‌ی انواع پیاز صدق می‌کند. پیاز قرمز، پیاز سفید، پیازچه، و پیازهای گرد کوچک و انواع دیگر پیازها، همگی با درجات مختلف دارای فوایدی مشترک برای سلامتی هستند.

سپس، در مورد فواید سلامتی پیازهای قرمز، و هم‌چنین پیازچه با جزییاتی بیش‌تر توضیح خواهیم داد. تاثیرات سلامتی و فوایدی که در این مقاله مطالعه خواهید نمود تنها به دو نوع مذکور از پیاز محدود نمی‌شود؛ همان‌گونه که گفته شد، فواید عمومی پیاز را می‌توانید از آن‌چه در مورد پیاز قرمز و پیازچه گفته می‌شود، ‌دریابید. و تنها به دلیل اجتناب از تکرار مطالب، تنها فواید اضافی هر یک از انواع پیاز در بندهای مربوطه ذکر خواهد شد. بنابراین، بدون درنگ، به فواید و خواص این سبزی خاکی و فروتن اشاره خواهیم کرد.

خواص ضد میکروبی، ضد باکتری و ضد التهابی پیاز می‌تواند روی پوست شما تاثیری شگفت‌انگیز داشته باشد. این ماده‌ی خوراکی یک ضدعفونی‌کننده‌ی قوی است که پوست شما را از باکتری‌ها و سایر عفونت‌های پوستی دور نگه می‌دارد. پیاز را می‌توانید برای درمان آکنه و جوش استفاده کنید. برای این منظور، می‌توانید ۱ قاشق غذاخوری آب پیاز را با ۱ قاشق غذاخوری روغن زیتون مخلوط کنید و ترکیب به‌دست آمده را روی صورت‌تان بمالید. اجازه بدهید ترکیب به مدت ۲۰ دقیقه روی پوست‌تان بماند و سپس آن را بشویید. به غیر از کاربرد موضعی که پیاز دارد، مصرف منظم آن همچنین می‌تواند نتایج معجزه‌آسایی برای رفع آکنه به شما ارائه دهد.

منبع: هنر آشپزی

[instalink id=”2″]

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *