دستور پخت طرز تهیه سالاد بیکن پرتقال

مقدمه سالاد بیکن پرتقال:

سالاد بیکن و پرتغال خیلی مناسب برای داشتن یه سالاد با ظاهر جذاب، مخصوصا اونایی که اهل بیکن هستن. اگه تمایل به استفاده از بیکن ندارین میتونین مرغ گریل جایگزین کنین.

 

مواد لازم جهت تهیه سالاد بیکن پرتقال
کاهو پیچ ۱ عدد
پرتقال ۲ عدد
بیکن ۱۰۰ گرم
انار دان شده؛انگور مجلسی و کیوی ۵۰ گرم
مواد سس
تخم مرغ ۲ عدد
سس خردل ۵۰ گرم
خامه ۱ ق‌س
فلفل سیاه به مقدار لازم
آب پرتقال نصف یک پرتقال
روغن زیتون ۷۵ گرم

 

مراحل تهیه سالاد بیکن پرتقال

۱-کاهو را شسته و نصف کنید و در ظرف سرو بگذارید. پرتقال ها را فیله کنید. کیوی را خرد کنید. بیکن را نواری برش زده و و لوله کنید. تمام میوه را روی سالاد ریخته و با سس سرو نمایید.

۲-همه مواد را ب جز روغن زیتون با هم مخلوط کنید و به مدت یک دقیقه هم بزنید. سپس روغن زیتون را کم کم در حال هم زدن اضافه کنید تا سس کمی غلیظ شود.

 

خواص پرتقال

پرتقال سرشار از ماده لوموئید می باشد که برای جلوگیری از ابتلا به انواع سرطان از جمله سرطان پوست، ریه، سینه، معده و روده بزرگ مفید است.

مطالعات نشان می دهد مصرف پرتقال به دلیل دارا بودن نوعی ویتامین A به نام کاروتنوئید باعث رفع اختلالات کبدی شده و برای سلامت کبد مفید است.

از آن جایی که پرتقال حاوی فیبر می باشد باعث کاهش سطح کلسترول خون می شود زیرا فیبر مقادیر اضافی کلسترول بدن را جذب می کند.

پرتقال حاوی مقادیر زیادی پتاسیم است که یک ماده معدنی الکترولیتی می باشد و نقش مهمی در حفظ سلامت قلب ایفا می کند. کمبود پتاسیم در بدن باعث نامنظم شدن ضربان قلب شده و احتمال ابتلا به آریتمی را افزایش می دهد.

پرتقال منبع غنی ویتامین C می باشد که آسیب ناشی از رادیکال های آزاد را کاهش داده و باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می شود. رادیکال های آزاد از عوامل اصلی بیماری های مزمن و خطرناکی همچون تومورها و کرونری می باشد.

مطالعات انجام شده روی پرتقال نشان می دهد مقادیر فراوان پلی فنول موجود در پرتقال از بروز انواع عفونت های ویروسی پیشگیری می کند.

پرتقال به دلیل دارا بودن ترکیبات کاروتنوئید از سلامت چشم محافظت کرده و احتمال ابتلا به بیماری های چشمی نظیر دژنراسیون ماکولا را کاهش می دهد.

مطالعات نشان می دهد مصرف مرکباتی همانند پرتقال و گریپ فروت خطر بروز سکته مغزی به خصوص در زنان را کاهش می دهد به طوری که زنانی که در طول روز مرکبات بیشتری مصرف می کنند ۱۹ درصد کمتر از دیگران دچار سکته مغزی می شوند.

پرتقال دارای کالری ناچیز و فیبر فراوان می باشد، به همین دلیل مصرف پرتقال باعث می شود به مدت طولانی احساس گرسنگی نکنیم و در درمان چاقی و کاهش وزن تاثیر بسزایی دارد.

پرتقال حاوی مقادیر فراوان ویتامین C می باشد، به طوری که مصرف ۱ عدد پرتقال حدود ۱۳۰ درصد ویتامین C روزانه بدن را تامین می کند. ویتامین C از انواع آنتی اکسیدان است که با ایجاد رادیکال های آزاد مبارزه کرده و از انواع بیماری و التهاب پیشگیری می کند.

پرتقال منبع عالی فولات می باشد، مصرف ۱ عدد پرتقال می تواند ۱۰ درصد نیاز روزانه بدن به فولات را تامین کند. به همین دلیل توصیه می شود زنان باردار برای رشد و سلامت جنین به صورت منظم پرتقال مصرف کنند.

منبع: هنر آشپزی

[instalink id=”2″]

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *