مقدمه کافه گلاسه:

تو این روزای گرم تابستون ؛ هیچی بیشتر از این که از بیرون بیای خونه و با یه لیوان کافه گلاسه از خودت پذیرایی کنی لذت پخش نیست؛ یا اینکه مهمون عزیزی داشته باشی و برای خوش آمد گویی یه لیوان گافه گلاسه دلچسب بدی بهش. درست کردنش هم کاری نداره؛ اگه خواستین هنر به خرج بدین میتوانید بستنی را هم خوتان آماده کنید. ب نظر خود من اون نسکافه با شیر مخلوط  کنید به جای آب جوش بسی دلچسب تر.

 

مواد لازم جهت تهیه کافه گلاسه
نسکافه ۱ ق‌م برای هر نفر
بستنی ۱ ق‌ب برای هر نفر
شکر ۱ ق‌م برای هر نفر

 

مراحل تهیه کافه گلاسه

۱-آب را جوش بیاورید. برای هر نفر یک قاشق مرباخوری نسکافه و یک پیمانه آب؛ نصف قاشق شکر بریزید. (می‌توانید اصلاً شکر نریزید.) نسکافه آماده‌شده برای چند نفر را در یخچال قرار دهید.

۲-بستنی آماده؛ از نوع وانیل یا قهوه یا شکلات را خریداری کنید و در فریزر نگهداری نمایید.

۳-برای تهیه کافه گلاسه برای هر نفر یک پیمانه قهوه آماده را در فنجان نسکافه یا لیوان بلند بریزید. ۴ قاشق بزرگ بستنی به آن اضافه کنید و کمتر از یک قاشق چای‌خوری نسکافه خشک‌روی بستنی بپاشید و با قاشق بلند همراه آن؛ از میهمانتان پذیرایی کنید.

 

خواص شکر

بر اساس نظر انجمن شکر در آمریکا هر گرم شکر معادل یک گرم کربوهیدرات یا پروتئین یعنی چهار کالری انرژی تولید می‌کند، با این تفاوت که شکر غذا نیست بلکه به غذا افزوده‌شده و با غلظت بالاتری استفاده می‌شود. (هر یک پیمانه ۴ گرمی شکر ۱۶ کالری دارد) معمولاً غذاهای شیرین چون اغلب با چربی همراه می‌باشند، کالری بالایی دارند و درنتیجه مصرف آن‌ها باعث افزایش وزن به‌ویژه تجمع چربی‌ها در ناحیه شکم شده و با سایر خطرات همراه است.
همچنین مصرف زیاد قند و شکر، مقدار انسولین خون را افزایش داده و منجر به افزایش ذخیره کربوهیدرات و چربی در بدن می‌شود. به‌عنوان یک اصل برای جلوگیری از چاقی مصرف غذاها با دانسته کالری‌ای پایین توصیه می‌شود؛ زیرا علاوه بر ارزان و در دسترس بودن از ازدیاد وزن نیز جلوگیری می‌کند. از طرفی تغییرات وزن با تغییرات سن و جنس نیز مرتبط است. برای مثال میزان فعالیت انسان با افزایش سن کمتر می‌شود و درنتیجه دریافت کالری باید محدود گردد.

دندان‌پزشکان معمولاً در مورد آثار مصرف کربوهیدرات‌ها به‌خصوص قندهای ساده بر دندان، به بیماران خود هشدار می‌دهند. دریافت کربوهیدرات‌ها با پوسیدگی دندان‌ها و ایجاد حفره‌های دندانی رابطه مستقیم دارد. البته نشاسته و سایر کربوهیدرات‌های کمپلکس (پیچیده) به دلیل این‌که دردهان تخمیر نمی‌شوند زیان کمتری دارند ولی شکر و غذاهای غنی از آن (مثل تافی، آب‌نبات، کارامل…) وقتی به سطح دندان می‌چسبند، منبع غذایی باکتری‌هایی که در حفره‌های سطح دندان اجتماع کرده‌اند را فراهم می‌کنند و سپس دکتران ۶ تولید می‌کنند که توسط باکتری‌های دیگر به ماده‌ای اسیدی تبدیل می‌شود که مینای دندان و ساختار زیرین آن را تخریب می‌کند، درنتیجه خطر پوسیدگی زیاد می‌شود. رعایت بهداشت دندان‌ها، فلوئوریدِ کردن آب و استفاده از پاک‌کننده‌ها، به‌ویژه بین وعده‌های غذایی مثل سیب و هویج از پوسیدگی دندان جلوگیری می‌کند.

[instalink id=”2″]

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *