دستور پخت بیف استراگانوف

مقدمه بیف استراگانوف:

یکی از غذاهایی که برای مجالس مهمانی خیلی باحال و شیک و خوشمزه‌ای، همین بیف‌استرگانوف.

خیلی هم درست کردنش آسونه، انقدری هم خوشمزه‌اس که مهمونا کیف میکنن.

هم اینکه به خاطر اینکه قارچ و خامه و سیب‌زمینی داره سیر میشن همه زودی.

حالا اگه گوشت دوست ندارین همینو میتونین با مرغ درست کنین اونم عالی میشه و دستورشو می‌زارم حتماً.

 

مواد لازم جهت تهیه بیوف استراگانوف
گوشت راسته یا فیله گوساله ۱ کیلوگرم
رب گوجه‌فرنگی ۲ ق‌غ
سیب‌زمینی پشندی ۱ کیلوگرم
نمک ۲ ق‌غ
خامه متوسط ۱ بسته
زردچوبه ۱ ق‌غ
پیاز ۳ عدد
پودر فلفل قرمز ۱ ق‌غ
روغن مایع نصف پیمانه
آرد سفید ۱ ق‌غ
قارچ ۲ پیمانه
پر سیر  ۴ عدد

 

مراحل پخت بیف استراگانوف

۱-سیب‌زمینی را پوست گرفته؛ خلال باریک و یک اندازه؛ بشویید. سه عدد پیاز را با چهارپر سیر طلایی سرخ‌کنید. گوشت راسته را به قطعات دراز به‌اندازه دو بندانگشت تکیه کرده؛ بشویید. قارچ را خردکرده؛ شسته و کمی تفت بدهید.

۲-گوشت را در ظرفی که گود باشد؛ یا مقداری از پیاز و سیر سرخ‌شده بریزید و روی شعله گاز بگذارید. وقتی‌که آبش تمام شد؛ پنج قاشق روغن در ظرف ریخته و گوشت را تفت بدهید. سپس با دو قاشق آرد بازهم کمی تفت بدهید. آنگاه زردچوبه و یک قاشق نمک و پودر فلفل قرمز با دو قاشق رب گوجه‌فرنگی و دو پیمانه آب به آن اضافه کنید.

۳-شعله را ملای کنید و بگذارید بجوشد. وقتی‌که گوشت پخت؛ بقیه پیازداغ و قارچ را به آن بیفزایید تا بپزد و جا بیوفتد. سیب‌زمینی را سرخ‌کنید و موقع کشیدن در دیس؛ خامه را روی گوشت و سپس سیب‌زمینی‌ها را روی آن بریزید. می‌توانید از خلال آماده سیب‌زمینی که در فروشگاه‌ها هست استفاده کنید و همراه با سالاد میوه سرو کنید.

 

خواص قارچ

قارچ کلسترول و چربی ندارد و میزان کربوهیدراتش هم کم است؛ پس مقدار زیادی پروتئینِ کم‌چرب به بدنتان می‌رساند. یکی دیگر از خواص قارچ این است که فیبر و آنزیم‌های خاصی در آن وجود دارند که به کاهش سطح کلسترول خون کمک می‌کنند. تازه، پروتئین کم‌چربی که در قارچ وجود دارد، موقع هضم به سوختن کلسترول بیشتر کمک می‌کند.

کسانی که کم‌خونی دارند درواقع سطح آهن خونشان پایین است، درنتیجه همیشه احساس خستگی و سردرد دارند، عملکردِ سیستمِ عصبی‌شان کاهش می‌یابد و مشکل سوءِهاضمه دارند. قارچ یک منبع خوب آهن است و ۹۰ درصد این آهن توسط بدن جذب می‌شود.‌ با جذب آهن، خون می‌تواند گلبول‌های قرمز بیشتری تولید کند که باعث می‌شود یکی دیگر از خواص قارچ، کمک به‌سلامتی و افزایش قدرت فرد باشد.

یکی دیگر از خواص قارچ مبارزه با دیابت است. قارچ یک رژیم غذایی کم انرژی عالی برای افراد مبتلابه دیابت محسوب می‌شود.‌ این گیاه چربی و کلسترول ندارد، سرشار از پروتئین، ویتامین، مواد معدنی، فیبر و آب است و کربوهیدرات کمی هم دارد. به‌علاوه قارچ مقدار زیادی انسولین و آنزیم‌های طبیعی دارد که به شکستن قند و نشاسته‌ی موجود در غذا کمک می‌کنند. ‌قارچ ترکیبات پیچیده‌ی دیگری هم دارد که عملکرد کبد، لوزالمعده و غده‌های درون‌ریز دیگر را هم بهتر می‌کنند و به‌علاوه باعث تقویت تشکیل انسولین و تنظیم سطح آن در بدن می‌شوند. افراد مبتلابه دیابت معمولاً با مشکلات عفونی مواجه هستند مخصوصاً در ناحیه‌ی اندام‌های حرکتی. این عفونت‌ها برای مدت طولانی فرد را آزار می‌دهند. آنتی‌بیوتیک‌های طبیعی موجود در قارچ به درمان این عفونت‌ها و دردها کمک می‌کنند.

[instalink id=”2″]

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *