مقدمه آب میوه مخلوط با ادویه:

مواد لازم جهت تهیه آب میوه مخلوط با ادویه  
لیموترش ۱ عدد
پرتقال ۱ عدد
آب سیب ۴ پیمانه
میخک ۶ عدد
هل ۲ دانه
جوز کوبیده یک ششم ق‌چ
دارچین کوبیده یک چهارم ق‌چ
عسل ۲ ق‌س
دارچین ۴ چوب

 

مراحل تهیه آب میوه مخلوط با ادویه

لیموترش و پرتقال را با پوست به صورت ورقه های خیلی نازک ببرید و داخل ظرف درداری بریزید؛ اب ظرف سیب را در ظرفی درداری بریزید؛ آب سیب را در ظرف ریخته و سپس همه ادویه ها  عسل را اضافه کنید. در ظرف را ببندید و بگذارید دو ساعت بماند؛ سپس مخلوط را از صافی رد کرده و در لیوان ها بریزید و در هر لیوان یک ورقه لیمو و چوب دارچین قرار دهید.

 

خواص پرتقال

ویتامین C آنتی اکسیدان بسیار قوی و مهمی است که رادیکال‌های آزاد را خلع سلاح می‌کند. متأسفانه آسیب‌هایی که رادیکال‌های آزاد به سلول و DNA می‌رساند باعث ابتلا به سرطان می‌شود. در عوض جذب میزان زیادی ویتامین C خطر ابتلا به این سرطان‌ها مانند سرطان کولون را کاهش می‌دهد.

از این گذشته ویتامین C از التهاب‌هایی که همین رادیکال‌های آزاد در بدن ایجاد می‌کنند جلوگیری می‌کند. برای همین می‌تواند از شدت بیماری‌های التهابی مانند آسم، آرتروز و روماتیسم بکاهد. پس حواستان باشد برای کاهش التهاب سلول‌ها و آسیب‌های وارده به DNA میزان ویتامین C بدنتان را بالا ببرید. مصرف پرتقال یکی از بهترین روش‌های پر کردن باک این ویتامین می‌باشد.

حواستان باشد رادیکال‌های آزاد همچنین باعث اکسید شدن کلسترول خون می‌شوند. در این صورت کلسترول به جداره‌ی رگ‌های خونی می‌چسبد و کم کم تبدیل به جرم‌هایی می‌شود که در نهایت رگ‌ها را مسدود کرده و جلوی گردش خون را می‌گیرد. متأسفانه زمانی که این اتفاق می‌افتد ایست قلبی یا سکته‌ی مغزی غیر قابل اجتناب است. از آنجایی که ویتامین C قادر است اثرات منفی رادیکال‌های آزاد را خنثی کند برای همین می‌تواند از اکسید شدن کلسترول نیز پیشگیری کند. اگر به سلامت رگ‌ها، قلب و مغزتان فکر می‌کنید پس بهتر است از این میوه‌ی آبدار خوشمزه غافل نشوید.

منبع: هنر آشپزی

[instalink id=”2″]

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *