دستور پخت کشک و بادجان

مقدمه کشک و بادمجون:

به نظر من‌، بادمجون تو هر غذایی باشه، اون غذا دلچسب‌ترین میشه. حالا دیگه کنارش کشک و پیاز داغم باشه که هیچی دیگه، بهتر ازین نمیشه. این کشک بادمجون هم ازونایی که برای مهمونی عالیه. هم سریع اگه از قبل بادمجون آماده داشته باشین، هم خیلی خوشمزه. درسته که خوراکی‌ها مقداری از ویتامین و تازگیشونو تو فریزر از دست میدن ولی با بسته‌بندی درست و تاریخ زدن روی بسته‌ها و استفاده به موقع مشکلی پیش نمیاد. رو همین اصل میتونین یه روز کلی بادمجون بخرین و سرخ کنین و فریز کنین تا تو روزای گرفتاری سریع غذا آماده کنین.

به نکته اینکه با بادمجون کبابی هم عالی میشه و حتی میتونین از جفتش استفاده کنین.

 

مواد لازم جهت تهیه کشک و بادجان
بادمجان قلمی یا دلمه ای ۱۰ عدد
نمک  ۲ق‌غ
پیاز ۳ عدد
پودر فلفل سیاه ۱ ق‌م
پرسیر ۶ عدد
نعنا ۲ ق‌غ
کشک ۳۰۰ گرم
زرد چوبه ۱ ق‌غ
فلفل سبز رشتی ۱۰۰ گرم یا ۱ عدد دلمه ای
روغن مایع نصف پیمانه

 

مراحل پخت کشک و بادمجون

۱-بادمجان ها را پوس گرفته؛ نمک بزنید.بعد از نیم ساعت آن هارا بشویید و خشک کنید. پیاز و سیر را طلایی سرخ کنید.فلفل سبز رشتی را دو قسمت کنید.سر آن هارا بگیرید و بشویید. اگر دلمه ای مصرف می‌کنید؛ آن را بشویید و خلال کنید.

۲- در ظرف گود و متوسط؛روغن ریخته؛ بادمجان ها را با حرارت ملایم سرخ کنید و در ظرف را در مدت سرخ شدن بادمجان بگذارید. در طول مدت سرخ شدن هم بادمجان می‌پزد و هم روغن نمیپرد.

۳-بادمجان های سرخ شده را با نصف بیشتر پیاز و سیر داغ و تمام فلفل سبز رشتی و یا دلمه ای خرد کرده؛ با کمی نمک و فلفل سیاه با آتش ملایم شعله؛ بگذرید تا آهسته بجوشد.کشک را ابتدا کمی بجوشانید و روی بادمجان بربزید و باز نیم ساعت بجوشانید.سپس بادمجان هارا خوب بکوبید. نعنا را در روغن داغ برزید و زرد چوبه را نیزروی آن و زود از روی شعله گاز بردارید تا نسوزد.

۴-وقتی بادمجان هارا در ظرف می‌کشید؛ با نعنا داغ و پیاز داغ و کمی کشک روی ظرف را تزیین کنید. گاهی میتوانید روی بادمجان های درسته را کشک و پیاز ریخته؛ کین بجوشانید. بطوری که له نشود و سپس در دیس بکشید و روی آن را با نعنا داغ و کمی کشک تزیین کنید و همراه با سالاد میوه سرو کنید.

 

خواص پیاز

۱-پیاز ادرار آوری قوی است و خام و پخته آن هر دو این اثر را دارن.

۲-برای رفع دردهای عصبی شربت پیاز بهترین دارو است شربت پیاز به این صورت تهیه می شود

۱۰۰ گرم پیاز خام را با ۴۰۰ گرم آب مخلوط کرده و بپزید تا له شود سپس ۴۰۰ گرم قند روی آن بریزید و بگذارید که جوش بزند تا قند حل شود سپس آنرا صاف کنید و در یخچال قرار دهید.

۳- همانوطر که گفته شد پیاز دارای انسولین گیاهی است و استفاده از آن قند خون را پائین می آورد . بیماران مبتلا به مرض قند باید حتما هر روزه از آن استفاده کنید.

۴- اگر پیاز را له کنید و در زیر شکم شخصی که مبتلا به احتباس ادراری است قرار دهدی ادرار را باز می کند.

۵- پیاز نیم پز برای سوختگی ها نیز موثر است.

۶- پیاز باکتری کش است.

۷-پیاز تقویت کننده و نرم کننده سینه است .برای این منظور پیاز را آب پز کرده و بخورید.

۸- پیاز سنگ کلیه را خرد می کند.

۹- برای رفع خارش چشم چند قطره آب پیاز را در چشم بچکانید.

[instalink id=”2″]

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *