دستور پخت سوپ سبزیجات

مقدمه سوپ سبزیجات:

یه مدل سوپایی هست که من بهشون میگم سوپ مریضی! ایشالا که هیچ‌وقت مریضی سراغتون نیاد، ولی خو اگه اگه اگه یه وقت اومد، این سوپ عااااالیه. اون قلم گوساله که داره جوری سرپاتون میکنه که نگو و نپرس.

میتونین همت کنین و یه روز قلم بگیرین و بپزین و آبش رو بگیرین و فریز کنین. خلاصه مریضی نبینین و این سوپ و برای مریضی نپزین.

 

مواد لازم جهت تهیه سوپ سبزیجات
قلم گوساله نیم کیلوگرم
رشته‌فرنگی سوپ نصف پیمانه
کرفس ۱ عدد
جعفری ۲۰۰ گرم
هویج ۳ عدد
پیاز ۱ عدد
لوبیا سبز نیم کیلوگرم
گوجه‌فرنگی خردشده ۲ پیمانه
تره‌فرنگی ۲ عدد
نمک ۱ ق‌غ
نخود سبز ۳۰۰ گرم
پودر فلفل سیاه ۱ ق‌چ
سیب‌زمینی متوسط ۴ عدد
فلفل دلمه‌ای سبز ۱ عدد
خامه ۱ بسته
لیمو‌ترش ۱ عدد

 

مراحل پخت سوپ سبزیجات

۱-یک کرفس؛ هویج؛ تره‌فرنگی؛ فلفل دلمه‌ای؛ لوبیا سبز؛ نخود سبز؛‌ گوجه‌فرنگی و سیب‌زمینی را خردکرده بشویید.

۲-قلم گوساله را شسته؛ با پیاز و سیر و نمک و فلفل؛ در ظرف ریخته روی شعله ملایم گاز بگذارید تا آب آن گرفته شود؛‌ ۳ پیمانه آب ریخته؛ بگذارید بپزد. بعد از یک ساعت سبزیجات آماده را با آن اضافه کنید و با آتش ملایم بگذارید بپزد. بعد سیب‌زمینی را بریزید و در پایان آن‌یک لیمو‌ترش و رشته‌فرنگی را اضافه کنید. بعد از چند تا جوش سوپ شما حاضر است. در ظرف سوپ‌خوری بریزید و خامه و جعفری شسته و خردشده را روی آن بریزید. درصورتی‌که با قرص گوشت سوپ را درست می‌کنید؛ بجای قلم؛ دو قرص گوشت را حل کنید و با سبزیجات بپزید و همراه با سالاد میوه سرو کنید.

 

خواص کرفس

ما  خاصیت های بی شماری برای سبزی های برگ دار مانند کلم بروکلی و اسفناج، میوه ها و فیبر مانند سیب و پرتقال شنیده ایم. اما آیا از خاصیت  فوق العاده ساقه  کرفس  شنیده اید؟کرفس یکی از سبزیجات سبزی است که طعم شیرین و مطلوب داردبا این حال، کرفسفایده ه ای زیادی برای چشم دارد. معمولا در سوپ ,سالاد،استفاده می شود کرفس را بجوید.حتی یک ساقه کرفس  شامل  مواد مغذی است که عمدتا ۹۵ درصد آب دارد   وشامل ویتامین های A، C، K و برخی از ویتامین B و همچنین کلسیم، منیزیم، فسفر،فولات، پتاسیم و فیبر است. علاوه بر این،  کربوهیدرات، چربی و کلسترول پایین دارد.

۱-کاهش وزن

۲-بهبود هضم غذا

۳-کاهش التهاب

۴-کاهش فشار خون بالا

۵-کاهش کلسترول بد

۶-کرفس بدن را هیدراته نگه میدارد

۷-محافظت از چشم

۸-جلوگیری از کاهش حافظه

۹- مبارزه با سرطان

 

خواص پیاز

۱ پیاز ادرارآوری قوی است و خام و پخته آن هر دو این اثر رادارند.۲-پیاز می‌توان استفاده کرد. مقدر مصرف آن ۱۰ تا ۱۵ قطره است که باید در آّ حل کرده برای رفع گاز معده از تنتور مصرف نمود.۳ برای رفع دردهای عصبی شربت پیاز بهترین دارو است شربت پیاز به این صورت تهیه می‌شود: ۴-گرم پیاز خام را با ۴۰۰ گرم آب مخلوط کرده و بپزید تا له شود سپس ۴۰۰ گرم قند روی آن بریزید و بگذارید که جوش بزند تا قند حل شود سپس آن را صاف کنید و در یخچال قرار دهد. ۵- اگر پیاز را له کنید و در زیر شکم شخصی که مبتلابه اقتباس ادراری است قرار دهدی ادرار را باز می‌کند ۶- پیاز نیم‌پز برای سوختگی‌ها نیز مؤثر است.۷-پیاز خام محرک قلب است.

[instalink id=”2″]

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *