دستور پخت نان ونیزی

مقدمه نان ونیزی:

چی بهتر ازینکه عطر نون توی خونه بپیچه، نان ونیزی میتونه گزینه مناسبی باشه برای شروع پخت نان در منزل.

 

مواد لازم جهت تهیه نان ونیزی
آب صفر درجه ۲۰۰ گرم
مخمر ۲۵ گرم
کره ۴۰ گرم
شیر خشک ۲۵ گرم
شکر ۹۰ گرم
نمک ۸۰ گرم
آرد ۵۰۰ـ۷۰۰ گرم

 

مراحل پخت نان ونیزی

۱ـآب یخ؛ مخمر؛ کره به دمای محیط رسیده؛ شیر خشک؛ شکر و نمک را هم مخلوط کنید؛ آرد را کم کم اضافه کنید تا خمیری نرم و لطیف به دست آید.

۲-خمیر با قطعه های یک اندازه برش زده و با وردنه باز کنید؛ سپس خمیر را مانند فرش رول کنید و داخل سینی گذاشته و روی خمیر را قبل از به عمل آمدن با تیغ موکت بری یا قیچی تیز برش های عمیق و َمودی بزنید و روی آن را بپوشانید تا به عمل آید.

۳ـفر را زا قبل گرم کنید.

۴-روی خمیر را اسپری آب بزنید و داخل فر هم یک ظرف آب قرار دهید. برای حجیم شدن نان؛ اجازه دهید این نان به مدت ۲۰ـ۱۵ دقیقه در فر با دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد پخته شود. زمان پخت بستگی به نوع فر دارد.

 

خواص کره

هر فردی می خواهد که پوست زیبایی داشته و روی پوست خود هیچ لکه، جوش، چروک و یا تغییر رنگی مشاهده نکند. اما به دلایل طبیعی و  یا شیمیایی این مشکلات به وجود آمده و با بالا رفتن سن و با قرار گیری در محیط های آلوده انواع مشکلات پوستی روی پوست مشاهده می شود. زیرا پوست عضو حساسی از بدن بوده و با کمی بی توجهی آسیب های غیر قابل جبرانی می بیند. به همین دلیل توصیه می شود که از پوست بهتر مراقبت کرده و با مراقبت های صحیح و تغذیه مناسب پوستی شاداب و زیبا به دست آورد. برای دست یابی به این هدف در این مقاله از سایت رژلب  ساخت ماسک صورت کره آموزش داده شده است که با کمک آن می توان از بروز جوش و یا چروک جلوگیری کرد.

همانطور که احتمالاً شنیده‌اید، کره سرشار از اسید لوریک است که از بدن در برابر عفونت‌های قارچی جلوگیری می‌کند. همچنین کره از عفونت‌هایی همچون کاندیدا یا کرم حلقه‌دار نیز پیشگیری می‌نماید. بنابراین مصرف کره در حد متعادل به شما ضرری نخواهد رساند.از آنجایی که کره سرشار از آنتی اکسیدان است، از بدن در برابر آسیب‌های سلولی و آسیب رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کند. همچنین مصرف کره می‌تواند از آسیب تضعیف عروق و اعصاب نیز جلوگیری نماید. کره به ساخت سیستم ایمنی بدن شما نیز کمک می‌کند. بنابراین از همین امروز مقدار کوچکی کره را به وعده‌های غذایی‌تان بیفزایید.

منبع: هنر آشپزی

[instalink id=”2″]

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *