دستور پخت حلوای ایرمیک

مقدمه حلوای ایرمیک:

آرد ایرمیک از میانی ترین قسمت گندم تهیه میشه، از هر ۱۰۰ تن گندم ، ۵ کیلو آرد ایرمیک بدست میاد.این آرد هیچ‌گونه سبوسی نداره و برای رشد کودکان بسیار موثره. حالا اگه این آرد گیر آوردین میتونین باهاش به حلوای خوشمزه درست کنین.

 

مواد لازم جهت تهیه حلوای ایرمیک
شیر ۳ پیمانه
شکر سفید یک و یک دوم پیمانه
کره ۱۴۰ گرم
ایرمیک ۲ پیمانه
مغز گردو یک دوم پیمانه
بستنی وانیلی ۳۰۰ گرم
پودر پسته به مقدار لازم

 

مراحل پخت حلوای ایرمیک

۱ـ شیر و شکر را در ظرفی ریخته و وری حرارت ملایم بگذارید تا بجوشد و شکر در شیر کاملا حل شود.

۲ـداخل تابه کره و آر ایرمیک را ریخته و با حرارت ملایم تفت دهید و سپس مغز گردو را اضافه کنید و بعد از دو دقیقه تفت دادن مواد را کنار بگذارید تا حرارت خود را از دست بدهد . شیر و شکر را که قبلا آماده کردید به موا اضافه کنید در این جا حلوا شل است و باید حرارت دهید تا ایرمیک پخته شده و آب اضافه آن کشیده شود؛ سپس اجازه دهید حلوا از حرارت بیفتد.

۳ـداخل پیاله کوچکی کیسه فریزر قرار دهید. حلوا را داخل قالب پیاله ای شکل ریخته و آن را در کف و دیواره های قالب پخش کنید و به شکلی که داخل آن خالی بماند؛ سپس داخل حلوا را با بستنی وانیلی پر کنید و روی بستنی را هم با یک لایه نازک از حلوا پوشانده و بعد حلوا را داخل ظرف سرو برگردانید. با پودر پسته تزیین کنید.

 

خواص گردو

گرچه فواید زیادی در آجیل پنهان است، بعضی ها به گمان این که آجیل موجب افزایش وزن می شوند، از خوردن گردو و دیگر آجیل ها امتناع می کنند. ولی ثابت شده است، افرادی که حداقل ۲ بار در هفته آجیل مصرف می کنند، احتمال افزایش وزن در آنها به مراتب کمتر از آنهایی است که اصلا آجیل مصرف نمی کنند. پس به گمان این که اگر گردو یا آجیل بخورید چاق می شوید، این غذای بسیار خوشمزه و مفید را از خود دور نکنید.

کالری گردو زیاد است. حدود ۶۵۴ کالری در هر ۱۰۰ گرم گردو وجود دارد. لذا بهتر است روزی که می خواهید گردو مصرف کنید، کالری آن را محاسبه کرده و از کالری روزانه خود کم کنید. به این ترتیب ترس از چاق شدن را نخواهید داشت؛ برای مثال، اگر کالری مورد نیاز شما در روز ۲۰۰۰ کالری است و شما۱۰۰ کالری گردو مصرف می کنید، لذا می توانید ۱۹۰۰ کالری باقی مانده را از مواد غذایی مختلف دریافت کنید.

منبع: هنر آشپزی

[instalink id=”2″]

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *