مقدمه نان انگشتی:

اگه دنبال تزئینات خاص برای مراسم خاص مثل هالویین هستین، نان انگشتی بهترین پیشنهاد میتونه باشه، هم خیلی ساده درست میشه، هم جذابیت میز غذارو چند برابر میکنه.

 

مواد لازم جهت تهیه نان انگشتی
آب ولرم یک دوم پیمانه
شکر ۱ ق‌چ
خمیر مایع ۱ ق‌س
شیر ولرم ۱۰۰ گرم
نمک یک دوم ق‌چ
روغن مایع ۱ ق‌س
آرد سفید نان به مقدار لازم
کنجد به مقدار لازم
روغن مایع ۱ ق‌ئ

 

مراحل پخت نان انگشتی

۱-ما اینجا برای تزیین کمی شکلات سفید را ذوب کردیم و یک قاشق روغن مایع و کمی رنگ سبز زدیم و نان ها را داخل شکلات فرو برده و بعد یک پرک بادام روی هر کدام گذاشتیم تا شکل ناخن شود.

۲-ابتدا آب ولرم؛ شکر و خمیر مایع را در ظرفی ریخته وهم بزنید؛ در ظرف را گذاشته و اجازه دهید در محیط گرم ۱۵ دقیقه بماند تا خمیر مایع عمل آمده و حجم آن دو برابر شود.

۳-خمیر مایع عمل آمده؛ شیر ولرم؛ نمک و روغن مایع را داخل کاسه ای بزرگتر بریزید؛ ارد الک شده را هم کم کم افزوده و ورز دهید سپس رویش ر پوشانده و کنار بگذارید تا حجم خمیر دوبرابر شود.

۴-از خمیر تکه های ۳۰ گرمی بردارید به شکل استوانه فرم داده و حدود نیم ساعت در محیط گرم استراحت کنید؛ سپس روی خمیر ها را به وسیله قلمو تخم مرغ یا آب بزنید و کنجد پاشیده و به مدت ۲۰ دقیقه در فر با دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد قرار دهید تا بپزد. نان یک دست و به یک ضخامت باز شوند تا یکنواخت بپزند. این نان باید خشک باشد و اصلا با سوپ سرو می شود.

۵-ما اینجا برای تزیین کمی شکلات سفید را ذوب کردیم و یک قاشق روغن مایع و کمی رنگ سبز زدیم و نان ها را داخل شکلات فرو برده و بعد یک پرک بادام روی هر کدام گذاشتیم تا شکل ناخن شود.

 

خواص کنجد

– احتمالا دانه کنجد یکی از نخستین دانه‌های روغنی شناخته‌شده برای بشر است.

– گیاه کنجد، یک گیاه گل‌دار متعلق به خانواده پدالیاسه است. این دانه، بیشترین میزان روغن را درمیان دانه‌ها دارد و طعم آجیلی آن، درصورت بوداده‌شدن برای چنددقیقه و با حرارت پایین، بیشترمی‌شود.

– این را می‌توان به‌صورت خام یا خشک‌شده یا حتی به صورت تنقلات برشته مصرف‌کرد. از کنجد، در بسیاری از غذاها استفاده‌می‌شود.

– کنجد خشک برشته را با روغن زیتون، چرخ‌کرده و خمیری به رنگ قهوه‌ای روشن به‌نام ارده درست‌می‌کنند که یک دیپ معروف در خاورمیانه است. در اروپا، از دانه کنجد برای ساخت کره گیاهی (مارگارین) استفاده‌می‌شود.

– بسته به نوع خاک، انواع مختلفی کنجد وجوددارد مانند سفید، سیاه و قهوه‌ای.

– کنجد سفید، آهن بیشتری نسبت به نوع سیاه آن دارد و اکثرا به‌عنوان روغن در غذاها مورد استفاده قرارمی‌گیرد.

– کنجد سیاه، خوش‌طعم‌تر است و نسبت به کنجد سفید یا قهوه‌ای، بوی قوی‌تری دارد و ترجیحا در داروسازی به‌کارمی‌رود. این دانه، نسبت به کنجد سفید، ۶۰% کلسیم بیشتری دارد.

– کنجد سفید، بدون پوست است اما کنجد سیاه و قهوه‌ای با پوست هستند.

منبع: هنر آشپزی

[instalink id=”2″]

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *