طرز تهیه پایه آناناس

مقدمه پایه آناناس:

پای آناناس پایه غلطه !!
تو هوای سرد پاییز یه فنجون چای با یه برش پای آناناس عجیب دلپذیره. درست کردنش هم احتیاج به مهارت خاصی نداره پس پاشین دست به کار شین و این پای آناناس رو درست کنین و کنار عزیزان میل کنین.

 

مواد لازم جهت تهیه پایه آناناس
تخم مرغ ۲ عدد
وانیل یک چهارم ق‌چ
شکر ۹۰ گرم
کره ۹۰ گرم
آب آناناس یک و یک دوم ق‌س
پودر نشاسته ذرت ۱ق‌س
آرد ۱۱۵ گرم
بیکینگ پودر یک دوم ق‌چ
شیر ۳ ق‌س
کمپوت آناناس حلقه ای ۱ قوطی

 

مراحل پخت پایه آناناس

۱- تخم مرغ ها را به همراه شکر و وانیل در کاسه ای ریخته و با همزن بزنید تا کرمی و سبک شد؛ سپس کرم نرم و آب آناناس را را به ترتیب افزوده و با هم زن بزنید.

۲-نشاسته؛ آرد و بیکینگ پودر را با هم مخلوط کرده و الک کنید و به همراه شیر کم‌کم به مواد قبلی اضافه کنید و با لیسک به صورت دورانی هم زده و آرد را به خورد مواد بدهید.

۳-فر را از قبل با دما ی ۱۷۰ درجه سانتی گراد گرم کنید. قالب پای کف جدا را چرب کرده و از مواد به اندازه نصف قالب داخل قالب بریزید. حلقه های آناناس را در آرد بغلتانید و یک حلقه آناناس روی هر قالب بگذاریدو در پایان به مدت ۴۵ دقیقه در فر قرار دهید.

 

خواص آناناس

ویتامین C موجود در آناناس باعث کاهش التهاب پوست شده و به درمان آکنه و جوش صورت کمک می کند، همچنین بروملین موجود در این میوه خاصیت ضد التهابی ویتامین C را افزایش داده و جوش صورت و جای جوش را درمان می کند.

میوه آناناس سنتز کلاژن در بدن را تقویت می کند و همین باعث می شود که پوست شما قوی تر و انعطاف پذیرتر شده، چروک پوست کاهش یابد و باعث جوان سازی پوست صورت شود.

برای تمیز کردن و لایه برداری پوست خود آناناس خرد شده را بر روی صورت بمالید، آناناس پوست مرده را از بین می برد و جریان خون را تشدید کرده و باعث لایه برداری صورت می شود.

یک زرده تخم مرغ را با یک قاشق غذاخوری آب آناناس تازه، یک قاشق چای خوری آب لیمو ترش تازه و ۲ قطره روغن لیمو ترکیب کنید، آن را بر روی ناخن ها بمالید و بگذارید ۱۵ دقیقه بماند و سپس بشویید.

بروملین موجود در آناناس عفونت های پوست سر را کاهش داده و برای پیشگیری و درمان شوره سر مفید می باشد.

آناناس یک منبع عالی از مواد مغذی مانند ویتامین C، منگنز، ویتامین B، مس و فیبر می باشد که برای تقویت سیستم ایمنی، جلوگیری از یبوست و تامین انرژی روزانه در کودکان مفید می باشد.

خوشبختانه میوه‌ی آناناس سرشار از انواع آنتی‌اکسیدان از جمله ویتامین ث بوده که نقش مهم و تاثیرگذاری در رفع این مشکل ایفا می‌کند. به همین دلیل بسیاری از کارشناسان تغذیه و سلامتی، مصرف مقداری آناناس را در شبانه‌روز به آقایان توصیه می‌کنند..

منبع: هنر آشپزی

[instalink id=”2″]

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *