مقدمه کرپ هزار لایه:

کرد ازون دسته غذاهاس که هم میشه صبحونه خورد، هم میان وعده، هم به صورت شیرین، هم غذایی. این کرپ هزارلایه یک نوع کرپ غذایی که با توجه به بافت و مدل ارائه واقعا محشره، و برای مهمونی صبحانه یا عصرانه گزینه بسیار عالی.

مواد لازم جهت تهیه کرپ هزار لایه

 

آرد

۱ پیمانه

شیر

یک ‌دوم پیمانه

تخم مرغ

۱ عدد

روغن مایع

۶ ق‌س

نمک و فلفل و ادویه کاری

به مقدار لازم

کره

۱ ق‌ئ

پیاز رنده شده و سرخ کرده

۳ ق‌س

سیر

۱ حبه

گوشت چرخ‌کرده

۴۰۰ گرم

فلفل دلمه ای

۳ ق‌س

رب گوجه فرنگی

۲ ق‌س

نمک و فلفل آویشن

به مقدار لازم

زعفران

۱ ق‌س

آویشن

۱ ق‌س

پنیر پیتزا

۲۰۰ گرم

 

مراحل پخت کرپ هزار لایه

۱-برای تهیه خمیر کرپ؛ آرد؛ شیر؛ تخم مرغ؛ روغن‌مایع؛ نمک؛ فلفل و ادویه کاری را در ظرف اب مفتول دستی مخلوط کنید و از صافی عبور دهید.تابه تفلون کوچکی را چرب کرده و روی حرارت قرار دهید و با ملاقه ای کوچک فقط به اندازه یک ملاقه از مواد را داخل تابه ریخته و هر دو را سرخ کنید و کناربگذارید. با این مقدار مواد حدود ۸ عدد نان کرپ به دست می‌آید. کرپ ها را روی صفحه توری قرار دهید تا خنک شوند.

۲-برای آماده کردن مواد میانی؛ کره؛ پیاز؛ سیر؛ گوشت و فلفل دلمه ای ها را در تابه ریخته و تفت دهید؛ رب را اضافه کنید تا سرخ شود و در آخر نمک  فلفل و آویشن و زعفران را بیفزایید و مخلوط کرده و شعله را هم خاموش کنید.

۳-سینی فر را چرب کنید. یک لایه از نان کرپ را قرار دهید؛ کمی از مواد گوشتی روی آن ریخته و کمی جعفری خرد شده و پنیر پیتزا روی گوشت ها بپاشید؛ این کا را میتوانید ۸-۶ بار تکرار کنید و به صورت طبقاتی روی هم انجام دهید؛ روی لایه آخر فقط پنیر پیتزا؛ کمی جعفری و آویشن بریزید؛ در پایان در طبقه وسط فر با دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد به مدت ۱۰-۱۵ دقیقه قرار دهید در هدی که پنیر بین لایه ها و سطح رویی آب شود؛ سپس از فر خارج کنید؛ این کرپ با انواع سس ها مخصوصا سس تارتار سرو می‌شود.

 

خواص آویشن

آویشن نه تنها می‌تواند از آلودگی مواد غذایی جلوگیری کند، بلکه می‌تواند از غذاهایی که قبلا آلوده شده‌اند آلایش‌زدایی کند. در جریان مطالعات متعددی که در میکروبیولوژی مواد غذایی (Food Microbiology) منتشر شده است، محققان دریافته‌اند که روغن آویشن می‌تواند کاهویی را که با شیگلا (ارگانیسم عفونی که مسبب اسهال است و می‌تواند آسیب‌های جدی به روده وارد کند) آلوده شده است، آلایش‌زدایی کند. شستن محصول در محلولی که فقط حاوی یک درصد روغن آویشن است، می‌تواند تعداد باکتری‌های شیگلا را به زیر مقدار قابل تشخیص کاهش دهد.

با افزودن آویشن به وعده‌ی غذایی بعدی، در واقع می‌توانید احتمال ابتلا به بیماری‌های ناشی از غذای مسموم و آلوده را کاهش دهید. آویشن تازه را به سالادی که خودتان درست می‌کنید، اضافه کنید تا سبزیجات خامی که در آن استفاده کردید، سالم‌تر شوند و با اطمینان بیشتری آنها را مصرف کنید.

 

[instalink id=”2″]

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *