دستور پخت وینایگرته بالزامیک

مقدمه وینایگرته بالزامیک:

وینایگرته بالزامیک یه سس راحتِ که تو خونه میتونین به سرعت هرچه تمام‌تر درست کنین و روی سالادهاتون بریزین و اسیر خرید انواع سس‌های آماده که کلی شکر داره نشین.

 

مواد لازم جهت تهیه وینایگرته بالزامیک
سرکه بالزامیک یک چهارم پیمانه
روغن زیتون یک چهارم پیمانه
عسل دو سوم ق‌س
سس خردل دیوژان ۲ ق‌چ
آویشن خشک یک دوم ق‌چ
سیر ۱حبه
نمک و فلفل به مقدار لازم

 

مراحل تهیه وینایگرته بالزامیک

۱-تمام مواد  را در شیشه دردار مناسبی ریخته و به شدت تکان دهید.

 

خواص روغن زیتون

روغن زیتون نوعی چربی است که از فشردن میوه ی درخت Olea europaea به دست می آید و از آن در لوازم آرایشی، دارو و پخت و پز استفاده می شود.

از اولین مرحله پرس کردن زیتون پس از برداشت محصول بدست می آید. این نوع روغن زیتون شفاف است و طعم قوی دارد. در تولید این روغن زیتون از گرما و یا مواد شیمیایی استفاده نمی شود؛ بنابراین سالم ترین و پرفایده ترین نوع روغن زیتون است.

نوع دیگری از روغن زیتون است که در تهیه آن نیز از گرما یا مواد شیمیایی استفاده نمی‌شود. ولی درجه اسیدی بودن این نوع بیشتر است و از پرس کردن زیتون در مرحله نخست تهیه نمی‌شود.

۲ تا ۳ قاشق غذاخوری روغن زیتون را با آب یک لیموترش را ترکیب کنید و بر روی پوست سر ماساژ دهید، اجازه دهید که ۲۰ دقیقه بر روی مو بماند و سپس با شامپو بشویید.

در زمستان موها خشک می شوند و بیشتر در معرض شکنندگی قرار می گیرند، روغن زیتون می تواند رطوبت موها را حفظ کند. کمی روغن زیتون را بر روی انگشتان خود بمالید و آن را بر روی موها ماساژ دهید.

ویتامین های موجود در روغن زیتون می تواند به درمان جوش صورت کمک کند.

جای جوش می تواند به رنگ های قهوه ای، صورتی یا قرمز باشد، خوشبختانه با استفاده از روغن زیتون می توان لکه های ناشی از جای جوش را به راحتی از ین برد.

۱- هر شب مقداری روغن زیتون را به آرامی بر روی جای جوش ها به صورت دایره ای ماساژ دهید پس از چهار تا پنج دقیقه ماساژ، اجازه دهید روغن پنج دقیقه دیگر روی پوست صورت بماند. حالا یک یک کاسه آب داغ را آماده کنید و ۱۰ دقیقه بر روی آن بخور بدهید پس از آن عرق صورت را پاک کنید این کار جای جوش را پس از مدتی از بین می برد.

۲- یک قاشق چایخوری روغن زیتون را با یک قاشق چایخوری سودا ترکیب کنید و مخلوط را به صورت دایره ای بر روی جای جوش ها بمالید. پس از دو تا سه دقیقه مخلوط را با یک حوله ی گرم و مرطوب پاک کنید.

۳- پنج قطره روغن زیتون و سه قطره روغن درخت چای را با هم ترکیب کنید و به آرامی بر روی جای جوش ها بمالید.

روغن زیتون دارای ترکیبات پلی فنول است که به عنوان آنتی اکسیدان عمل کرده و می تواند به عنوان یک ضد آفتاب طبیعی مورد استفاده قرار گیرد.

نکته ی جالب توجه اینکه روغن زیتون به درمان آفتاب سوختگی که ناشی از واکنش رادیکال های آزاد و اکسیژن است، کمک می کند.

منبع: هنر آشپزی

[instalink id=”2″]

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *