دستور پخت سوپ ذرت

مقدمه سوپ ذرت:

من خودم ترجیحم به خوردن سوپ تو فصل سرد سالِ و برای هوای گرم سالاد و ترجیح میدم، حالا شما اگه مدل من هستین که این سوپ بزارین برای نیمه دوم سال، اگه هم نه‌که چه بهتر، همین الان دست به کار شین و درست کنین و میل کنین.

خیلی راحته سه سوته آماده میشه، اگه وقت ندارین آب‌مرغ تازه بگیرین، یا فریز شده ندارین، باشه عیبی نداره قرص مرغ هم از شما قبول.

 

مواد لازم جهت تهیه سوپ ذرت
بال و گردن مرغ ۱ کیلوگرم
نمک ۱ ق‌غ
ذرت ۱ قوطی
تخم‌مرغ ۳ عدد
شکر ۲ ق‌غ
پیاز متوسط ۱ عدد
کرفس ۱ شاخه
هویج ۱ عدد
نشاسته ۱ ق‌غ
برگ‌بو ۳ عدد

 

مراحل پخت سوپ ذرت

۱-بال و گردن مرغ را بشورید. با یک عدد پیاز و یک شاخه کرفس و یک عدد هویج پوست‌کنده و قاشق نمک و برگ‌بوها در ظرف ریخته روی شعله گاز بگذارید. آبش که تمام شد؛ سه پیمانه آب بریزید و با آتش ملایم بگذارید بجوشد.

۲-بعدازاین که بال و گردن مرغ پخت؛ روغن روی آن را گرفته؛ برگ‌بوها را بیرون آورده و بقیه را از صافی رد کنید و ذرت را از قوطی دربیاورید. توی آبکش بشویید و به سوپ اضافه کنید. سپس دو قاشق شکر و یک قاشق نشاسته را در آب سرد حل کرده؛ داخل سوپ بریزید. در پایان سه عدد تخم‌مرغ را خوب هم بزنید و ازیک‌طرف داخل سوپ کنید و آهسته هم بزنید و بگذارید پانزده دقیقه با آتش ملایم بجوشد. بعد در ظرف سوپ‌خوری ریخته؛ سر میز ببرید و همراه با سالاد میوه سرو کنید.

خواص تخم‌مرغ:

یک عدد تخم‌مرغ متوسط ۷۶ کیلوکالری انرژی دارد و مصرف روزانه یک عدد تخم‌مرغ، ۳ درصد نیاز انرژی یک مرد بالغ و ۴ درصد نیاز انرژی یک زن بالغ را تأمین می‌کند.

تخم‌مرغ منبع بسیار غنی پروتئین است. ارزش بیولوژیکی پروتئین تخم‌مرغ بسیار بالاست و نسبت به سایر منابع پروتئینی مثل لبنیات، گوشت‌ها و حبوبات غنی‌تر است. پروتئین تخم‌مرغ دارای تمامی اسیدآمینه‌های ضروری برای سلامتی بدن می‌باشد. بنابراین مصرف تخم‌مرغ با سایر مواد غذایی که ازنظر پروتئینی فقیر هستند مانند نان، برنج و غلات، باعث تکمیل ارزش پروتئینی غذا می‌شود.

 

خواص کرفس:

پیشینیان کشورمان درگذشته به کرفس، اسامی دیگری نسبت می‌دادند و این گیاه به کرسب یا کرفش معروف بود اما باگذشت زمان این اسامی تغییریافته و این روزها همگی آن را بانام کرفس می‌شناسیم. کرفس انواع متفاوتی مثل ریشه‌ای، برگی، دمبرگی، آبی و کرفس مشک دارد.

کرفس گیاهی از خانواده‌ی چتریان است و در سراسر جهان می‌روید. کرفس سرشار از ویتامین B6، منیزیم، کلسیم و فسفر است. ویتامین‌های A و K، پتاسیم، منگنز و فیبر غذایی از دیگر مواد مفید موجود در کرفس هستند. کرفس حداقل هشت ترکیب ضد سرطانی را در خودش جای‌داده است و از رشد تومورهای سرطانی پیشگیری می‌کند و می‌تواند تخریب ناشی از رادیکال‌های آزاد را به حداقل برساند. ز جمله فواید کرفس و آب کرفس می‌توان به کاهش وزن و لاغری اشاره کرد. اگر اضافه‌وزن دارید به‌جای دنبال کردن رژیم‌های سفت‌وسخت در روز چند بار آب کرفس بخورید. بدین ترتیب اشتهای شما برای خوردن شیرینی‌جات و غذاهای چرب و سنگین کم می‌شود و به‌تدریج با مصرف غذای کمتر به وزن دلخواهتان می‌رسید.

 

خواص هویچ:

۱-بینایی را تقویت می‌کند. ۲-از ابتدا به سرطان جلوگیری می‌کند. ۳-دارای خواص ضد پیری است. ۴-پوست را تقویت می‌کند. ۵-ضدعفونی‌کننده است. ۶-از بروز بیماری‌های قلبی جلوگیری می‌کند.۷-از بروز بیماری‌های قلبی جلوگیری می‌کند.۸-بدن را از مواد زائد پاک‌سازی می‌کند ۹. موجب سلامت دندان‌ها و لثه‌ها می‌شود ۱۰-از بروز سکته پیشگیری می‌کند.

[instalink id=”2″]

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *