مقدمه پیتزا مخلوط سبزیجات:

قبول دارین پیتزای خونگی یه لذت دیگه داره؟ خمیرشم اگه خودتون درست کنین که دیگه چی بهتر از این. فقط میمونه زنگ بزنین دوستاتون و یه قرار بزارین و دور هم درست کنین و لذت ببرین. کلی مدل پیتزا داریم که هیچ، کلی هم مدل از پیتزای سبزیجات داریم، که تو این نوع بادمجان و کدو غالب. اگه اهل این دو تا خوشمزه هستین این پیتزا مخصوص شماست.

 

مواد لازم جهت تهیه پیتزا مخلوط سبزیجات
کدو ۸ عدد
نمک ۲ ق‌غ
بادمجان ۸ عدد
پودر سیر ۲ ق‌غ
گوجه‌فرنگی ۸ عدد
پودر ارگانو ۲ ق‌غ
پیاز ۳ عدد
پودر فلفل سیاه ۲ ق‌غ
فلفل سبز دلمه‌ای ۲ عدد
روغن مایع نصف پیمانه
پنیر رنده شده ۳۰۰ گرم
رب گوجه‌فرنگی ۱ پیمانه
خمیر پیتزا ۵۰۰ گرم یا خمیر باگت
قارچ ۲ بسه

 

مراحل پخت پیتزا مخلوط سبزیجات

۱-بادمجان و کدو را پوست گرفته؛ شسته و حلقه‌حلقه کنید و کمی تفت بدهید. گ.جه فرنگی و فلفل سبز را بشویید و حلقه‌حلقه کنید. قارچ را شسته و خردکنید. وقتی‌که آبش رفت؛ کمی آن را تفت بدهید. پیاز را هم حلقه‌حلقه کرده؛ بشویید. رب گوجه‌فرنگی و نمک و فلفل و پودر سیر را باکمی آب مخلوط‌کنید.

۲-سینی پیتزا را کم‌چرب کرده؛ خمیر را با وردنه باز و توی سینی پهن کنید. سپس سس رب گوجه‌فرنگی را روی خمیر بمالید و روی آن را پنیر رنده شده بریزید. آنگاه سبزی‌ها تفت‌داده شده را با پیاز و گوجه‌فرنگی و فلفل حلقه شده مخلوط و روی پیتزا قرار دهید پنیر رنده شده و ارگانو را روی سبزیجات بریزید و در حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد در طبقه بالا فر به مدت نیم ساعت قرار دهید.

 

خواص قارچ

قارچ‌های خوراکی منبع عظیمی از ویتامین D است و سالمندان، افرادی که دچار شکستگی اعضای بدن شده‌اند، افراد مبتلابه آلرژی و بیماری‌های خود ایمنی می‌توانند در کنار مصرف دارو از این ماده خوراکی به‌عنوان یک مکمل درمانی برای سلامتی بهره بگیرند.

مصرف قارچ خوراکی به‌ویژه نوعی دکمه‌ای آن می‌تواند باعث تقویت سیستم ایمنی بدن شود، بر اساس پژوهش‌ها در قارچ انواع پروتئین و مواد ضدویروسی وجود دارد که مصرف آن‌ها باعث‌ترمیم بافت‌های آسیب‌دیده بدن و تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود، براین اساس کارشناسان توصیه می‌کنند افراد هنگام بیماری به‌ویژه سرما خردگی و آنفلوانزا درصورتی‌که منع دارویی و یا آلرژی به قارچ ندارند در ترکیب سوپ مرغ از قارچ پخته هم استفاده کنند تا علائم بیماری زودتر در بدن آن‌ها از بین برود.

قارچ‌ها دارای مقادیر بالایی از آنتی‌اکسیدان‌های ضروری برای بدن هستند که می‌توانند با تشکیل رادیکال‌های آزاد در بدن مقابله کنند و به‌این‌ترتیب مانع از بروز بیماری‌هایی چون آلزایمر، سرطان، پارکینسون و سایر بیماری‌های ناشی از عفونت در بدن شوند. کارشناسان با بررسی بر روی ترکیبات تشکیل‌دهنده قارچ‌ها دریافتند اثر ضد سرطانی و ضدعفونی‌کنندگی قارچ مانند اثر کپسایسین درفلفل چیلی و پاپریکا است و می‌تواند همگام با آن‌ها به‌عنوان یک عامل محافظتی برای جلوگیری از ابتلا به انواع بیماری‌ها مورداستفاده قرار بگیرد.

بر اساس تحقیقات قارچ منبع بسیار خوبی از گروه ویتامین‌های B  ازجمله ویتامین B۲ (ریبوفلاوین) و ویتامین B۳ (نیاسان) است، مصرف ویتامین B برای بدن بسیار حیاتی است زیرا قند و گلوکز موجود در هیدروکربن و سایر خوراکی‌ها را به انرژی برای سوخت‌وساز بدن تبدیل می‌کند.

کارشناسان در جدیدترین مطالعات خود که در مجله اپیدمیولوژی سرطان به چاپ رسیده است دریافتند بالا بودن سطح سلنیوم در خون زنان باعث محافظت از بدن آن‌ها در برابر ابتلا به بیماری سرطان مثانه می‌شود، سلنیوم به میزان زیاد در قارچ خوراکی وجود دارد و بر این اساس محققان توصیه می‌کنند افراد در طول روز حتماً مقداری قارچ در حدود ۳۲ گرم برای حفظ سلامت بدن مصرف کنند.

[instalink id=”2″]

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *