دستور پخت سس سفید

مقدمه سس سفید:

این سس سفید، توی خیلی از غذاها ممکنه استفاده بشه، برای همین سعی کنین با تمرین بهترین نوعشو درست کنین و توی غذاهای مختلف استفاده کنین.

 

مواد لازم جهت تهیه سس سفید
کره ۵۰ گرم
پودر فلفل سیاه ۱ ق‌چ
شیر ۲ پیمانه
نمک ۱ ق‌غ
آرد ۲ ق‌غ

 

مراحل پخت سس سفید

۱-شیر و آرد را در ظرفی کاملاً هم بزنید که مخلوط شود. بعد بگذارید روی شعله ملایم تا چند جوش بزند. کره را بریزید و بازهم با قاشق چوبی آن را هم بزنید. نمک و فلفل را اضافه کرده؛ بگذارید به مدت ۵ دقیقه دیگر بجوشد تا غلیظ شود. آنگاه از روی شعله گاز بردارید.

 

خواص شیر

برای داشتن موهایی باریشه قوی و ناخن‌های سالم و غیرش کننده مصرف شیر را باید در سرلوحه کار خود قرارداد.
شیر باعث سم کشی میکروب‌های روده بزرگ، معده. و سیستم گوارشی بدن می‌شود

وی در پایان گفت: شیر حاوی ویتامین‌هایی چون امگا ۳ و کلسیم است و به‌عنوان یک نوشیدنی در وعده صبحانه به  تقویت حافظه. و انرژی بدن کمک شایانی می‌کند

وی در پایان افزود: افرادی که از مشکلات گوارشی رنج می‌برند، بهتر است شیر را ولرم در وعده صبحانه مصرف کنند و ازآنجایی‌که شیر مزاج سردی دارد بهتر است آن را ابتدا گرم و سپس میل کرد. همچنین، برای از بین بردن باکتری‌های موجود در شیر. (تب مالت) پزشکان توصیه می‌کنند آن را به مدت ۲۰ دقیقه بجوشانید

یک متخصص تغذیه  گفت: شیر سرشار از املاح و ویتامین‌های مختلفی است که به خاطر وجود مواد تشکیل‌دهنده و کلسیم بالای آن نوشیدنی بسیار سالم و مقوی در جهت تقویت و استحکام استخوان‌های بدن و همچنین دندانه‌ای فرد مصرف‌کننده است.

با مصرف روزانه و منظم شیر می‌توان از ابتلا به بیماری‌هایی همچون  دیابت نوع دوم، سکته مغزی و بیماری‌های قلبی_ عروقی و کلسترول بد خون جلوگیری کرد.

این متخصص بابیان اینکه مزاج شیر سرد است، افزود: شیر به خاطر املاحش برای از بین بردن چین‌وچروک پوست و جوان ماندن پوست صورت و همچنین برای لاغری و  تناسب‌اندام بسیار مفید و سودمند است، به‌طوری‌که این ماده غذایی را می‌توان جایگزین وعده شام نمود تا از چاقی رها شویم.

[instalink id=”2″]

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *