دستور پخت کباب ترش مغزدار

مقدمه کباب ترش مغزدار:

کباب ترش به خاطر وجود انار ازون غذاهای مورد دلخواه منه که به طریقه‌های مختلف بنا به شهرهای مختلف شمالی درست میشه، اینم یک نوعشه. برای گارنیشهم میتونین از رب انار مخلوط با دونه‌های انار استفاده کنین .

 

مواد لازم جهت تهیه کباب ترش مغزدار
پیاز متوسط ۱ عدد
روغن زیتون ۲ ق‌س
گوشته راسته گوسفندی ۵۰۰ گرم
نمک به مقدار لازم
رب انار ۳ ق‌س
گردو ۵۰ گرم
روغن زیتون ۱ ق‌س
ریحان نصف یک دسته
فلفل به مقدار لازم

 

مراحل پخت کباب ترش مغزدار

۱ـابتدا در کاسه ای پیاز خرد شده را نمک زده خوب ماساژ دهید تا آب پیاز خارج شود؛ سپس روغن زیتون را به پیاز اضافه کرده و بعد گوشت را بیفزایید و ماساژ دهید؛ کمی نمک و فلفل بریزید و به مدت حداقل ۲ و اکثر ۴ ساعت در یخچال استراحت دهید.

۲-برای تهیه مغز کباب رب انار؛ گردو و روغن زیتون را با هم مخلوط کنید.

۳ـگوشت را پس از استراحت از یخچال خارج کرده و زا قسمت بالای راسته برش دهید و قبضه کنید؛ سپس روی گوشت ار نایلون کشیده و با بیفتک کوب بکوبید؛ نایلون را بردارید و سس را روی گوشت کوبیده شده بمالید و ریحان خرد شده را روی آن بپاشید و شروع به رول کردن گوشت کنید؛ سپس رول گوشت را به تکه های تقریبا ۲ سانتی متری برش بزنید و به سیخ بکشید و روی ذغال با حرارت ملایم کباب کرده و همراه پلو سرو نمایید.

 

خواص رب انار

رب انار و انار دارای اسید الایژیک است که در دیگر میوه ها کمتر دیده می شود و از این رو این میوه دارای خواص منحصر به فردی می باشد. و همچنین دارای پنی فنول ها می باشند که سطح کلسترول بد موجود در بدن را کاهش می دهد. خواص رب انار سرشار از مواد مغذی، ویتامین ها و مواد آلی است.

از جمله خواص رب انار وجود نیاسین در آن است که ماده ای ضروری برای رشد ذهن جنین می باشد. از این رو خوردن این ماده غذایی همانند ماست و خاویار در این دوران به زنان حامله توصیه می گردد.

رب انار همانند تخم بلدرچین حاوی مقادیر فراوان ویتامین B می باشد. ویتامین B1 به عنوان یک کاتالیزور در بدن فعالیت کرده و باعث می شود همواره پر انرژی باقی بمانید. همچنین باعث فعالیت مناسب آنزیم ها می گردد. نیاسین موجود در رب انار باعث می شود پوست حالت ارتجاعی خود را حفظ کند و سیستم عصبی را سالم نگاه می دارد و عمل هضم غذا را آسان می کند.

رب انار حاوی آنتی اکسیدان و ویتامین C می باشد که برای سیستم ایمنی بدن مفید است. وقتی عمل هضم غذا انجام می شود فرآیندی به نام اکسیداسیون در بدن اتفاق می افتد و باعث تولید رادیکال های آزاد می گردد. رادیکال های آزاد می توانند به بافت آسیب برسانند و بیماری هایی مثل اختلالات قلبی یا سرطان را تولید کنند.

رادیکال های آزاد ممکن است از طریق تنفس هوای آلوده نیز جذب بدن گردد. آنتی اکسیدان های موجود در رب انار به سلول های بدن کمک می کند تا بر رادیکال های آزاد تاثیر بگذارند.

منبع: هنر آشپزی

[instalink id=”2″]

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *