دستور پخت رولت گوشت

مقدمه رولت گوشت:

اصلاً اسم رولت که می‌آید حس سختی و عجیب غریبی به آدم دست میده، فکر می‌کنی وای چقدر سخته، مثلاً بخوای گوشت رول کنی! ولی اگه طبق این دستور و با ملایمت و آرامش و دقت بریم جلو یه رولت گوشت خیلی تر تمیز در میاریم.

خیلی مناسب برای مهمونیه

و حتی میتونیم تیکه‌های کات شدش رو برای ناهار خودتان و بچه‌ها بیرون منزل ببرین و راحت میل کنین.

مواد لازم جهت تهیه رولت گوشت  
گوشت چرخ کرده ۸۰۰ گرم
جعفری ۲۰۰ گرم
نان‌باگت نصف باگت
قارچ ۲ پیمانه
گوجه فرنگی خرد شده ۲ پیمانه
تخم مرغ ۶ عدد
اسفناج و گشنیز ۸۰۰ گرم
نمک ۲ ق‌غ
پیاز ۳ عدد
پودر فلفل سیاه ۱ ق‌م
روغن مایع نصف پیمانه
زرد چوبه ۱ ق‌غ
پنیر رکفورد ۵۰ گرم
پرسیر ۴ عدد
آرد نان خشک نصف پیمانه
کره ۵۰ گرم
مارچوبه نیم کیلو گرم
شیر نصف پیمانه

 

مراحل پخت رولت گوشت

۱-باگت را در شیر یک ساعت قبل از غذا خیس کنید. اسفناج و گیشنیز را پاک کرده؛ شسته و خرد کنید و در یک پیمانه آب با آتش ملایم بپزید تا آبش تمام شود و از روی شعله گاز بردارید. قارچ را شسته و خرد کرده؛ بعد ازخشک شدن با یک قاشق کره کمی تفت بدهید. جعفری را پاک کرده؛ شسته و خرد کنید. ماجوبه را بشویید و قسمت سبز و جوان آن را با نمک و یک قاشق کره و یک پیمانه آب با آتش ملایم بپزد و کنار بگذارید. دو عدد پیاز را با دو عدد پر سیر به صورت طلایی سرخ کنید. سپس ماجوبه ها را از آجوش در آورده؛ بگذارید آبش برود. بعد در یک ظرف کوچک بدون روغن تفت بدهید تا سرخ شود. رکفورد را کمی داغ کنید تا آب شود.

۲-گوشت چرخ‌کرده را با دو پیاز و دو سیر رنده شده و دو عدد تخم‌مرغ و یک قاشق نمک و یک قاشق فلفل سیاه و نان باگت خیس کرده و بدون شیر با جعفری خردشده مخلوط کرده؛ خوب مالش دهید. به‌طوری‌که چسب پیدا کند. سپس یک ورق کاغذ روغنی روی تخته‌پهن کرده؛ روی آن چند قاشق آرد نان بریزید و بعد گوشت را روی آن پهن کنید و به آن فرم استوانه بدهید.

۳-چهار عدد تخم مرغ را خوب با چنگال بهم بزنید. با کمی نمک و فلفل و دو قاشق کره در ماهیتابه نچسب آن را نیم و کنید و بعد آهسته روی گوشت پهن کرده قرار دهید. اسفناج و گیشنیز پخته شده را هم روی تخم مرغ ها بریزید. سپس سس رکفورد را روی آن بریزید و آن را صاف کنید. بعد دو طرف گوشت را روی‌هم قرار داده؛ آن را لوله کنید و با نخ آن را ببندید و بعد آهسته آن را در یک ماهیتابه بزرگ بگذارید.

۴-چند قاشق روغن مایه در آن بریزید و با آتش ملایم یک‌طرف آن را سرخ‌کنید و یک پیمانه آب با گوجه‌فرنگی خردشده؛ کمی فلفل و نمک به آن اضافه کنید و بگذارید بپزد. بعد از یک ساعت رولت را بااحتیاط از ظرف خارج کنید. روی تخته بگذارید و آن را حلقه‌حلقه بریده؛ در یک دیس بگذارید و لایه حلقه‌های بریده‌شده؛ مارچوبه قرار دهید. در پایان سس گوشت را با قارچ روی آن بریزید. این سس نباید بیش از نصف پیمانه باشد.

می‌توانید رولت آماده‌شده را در ظرف نسوز قرار داده؛ در حرارت ۱۸۰ درجه بالای فر بگذارید. بعد از نیم ساعت یک پیمانه آب و گوجه‌فرنگی خردشده روی آن بریزید. بعد از نیم ساعت یا ۴۵ دقیقه از ظرف دربیاورید و همراه با سالاد میوه سرو کنید.

اینم از رولت گوشت حتماً درست کنید و لذت شو ببرید و اگه سؤالی داشتید مرجان در خدمته.

 

[instalink id=”2″]

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *