طرز تهیه پای اسفناج و پنیریونانی

مقدمه: نظر تون راجع به اسفناج چیه؟

منکه خودم همیشه یاد پاپای میفتم، همون ملوان زبل که اسفناج می‌خورد و کلی قدرت می‌گرفت. راستش من اصلاً تا چند سال پیش با این برگ‌های سبز ارتباط برقرار نمی‌کردم ولی الان دیگه عاشقش شدم. خب چجوری؟ وقتی‌که فقط به‌جای ماست اسفناج کلی غذاهای باحال باهاش درست کردم.
همین پای اسفناج و پنیر یونانی  که میبینین میتونه کلی نظرتونو راجع به اسفناج عوض کنه. در ضمن این غذا گزینه خیلی عالی برای گیاه‌خواران نیز محسوب میشه. حتماً سعی کنین وعده‌های سبزیجات تو وعده‌های غذایی‌تون بگنجونین.

مواد لازم جهت تهیه پای اسفناج و پنیریونانی

اسفناج خردشده ۱ کیلوگرم
روغن‌زیتون ۱.۲ پیمانه
پیاز خردشده ۴ عدد
تره خردشده  ۳۰۰ گرم
جعفری خردشده  ۱.۲ پیمانه
شوید خردشده ۱.۲ پیمانه
جوزهندی  ۱.۴ ق‌چ
پنیر فتا خردشده ۴۵۰ گرم
تخم‌مرغ ۴ عدد
پنیر ریکوتا ۴۵۰ گرم
کره آب‌شده  ۱.۴ پیمانه
خمیر فیلو ۲۰ عدد
نمک؛ فلفل و روغن به میزان لازم

 

مراحل پخت پای اسفناج و پنیر یونانی

۱-در یک تابه مقداری روغن بریزید و روی حرارت قرار دهید تا داغ شود؛ سپس بیا زو تره خردشده را داخل آن تفت دهید. بعد از ۵-۴ دقیقه اسفناج؛ جعفری؛ شوید؛ جوزهندی و به میزان لازم نمک و فلفل را اضافه کنید و تفت دهید تا سبزی‌ها نرم شوند. بعد از حدود ۱۵ دقیقه مخلوط را از روی حرارت بردارید و بگذارید کاملاً خنک شوند.

۲-در ظرفی تخم‌مرغ‌ها؛ پنیر فتا؛ پنیرریکوتا و مقداری نمک و فلفل را خوب باهم مخلوط‌کنید؛ سپس مخلوط اسفناج سرد شده را اضافه کنید. مواد را خوب هم بزنید تا باهم مخلوط شوند.

۳-روغن‌زیتون و کره آب‌شده را در ظرفی باهم مخلوط‌کنید ظرف مناسب برای گذاشتن داخل فر را آغشته به مخلوط روغن‌زیتون و کره کنید. حالا ۲ عدد از خمیرها را دانه‌دانه داخل ظرف قرار دهید. فقط باید در نظر داشته باشید که هر ورقی که داخل ظرف می‌گذارید را با قلم‌مو آغشته به مخلوط روغن‌زیتون و کره کنید. وقتی ده ورق را داخل ظرف گذاشتید؛ مخلوط اسفناج را داخل ظرف بریزید و خوب پخش‌کنید.

۴-حالا باید ده ورق باقی‌مان از خمیر را روی مواد قرار دهید. یادتان باید هرکدام از این خمیرها را هم باید آغشته به مخلوط روغن و کره کنید. در انتها بقیه مخلوط روغن و کره را روی مواد بمالید. ظرف را به مدت ۴۵ دقیقه داخل فر قرار دهید تا پای؛ آماده سرو شود.

[instalink id=”2″]

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *