دستور پخت خورش کاری (هندی)

مقدمه خورش کاری (هندی):

غذاهای هندی خیلی عالیه، من خودم خیلی دوس دارم. اگه هم فکر میکنین که غذاهای هندی خیلی تنده، در حقیقت اینجور نیس و بیشتر پرادویه‌اس، تازه وقتی هم خودتون درست کنین، میزلن ادویه کاملا دست خودتونه و به ضائقه خودتون بریزید. این خورش کاری هم ازون غذاهای مرغی خیلی باحال که واقعا میشه از خوردنش لذت برد.
راستی تفت دادن ادویه برای اینه که عطر و طعمش بیشتر آزاد شه تو غذا.

 

مواد لازم جهت تهیه خورش کاری (هندی)
برنج ۵ پیمانه
پودر کاری تند ۲ ق‌غ
مرغ یک و نیم عدد
پیاز ۳ عدد
هویج ۳ عدد
پر سیر ۳ عدد
پیاز کوچک ۱ پیمانه
زعفران ساییده ۱ ق‌چ
پودر فلفل سیاه ۱ ق‌چ
سیب‌زمینی ۴ عدد
نمک ۲ ق‌غ
روغن مایع نصف پیمانه
زردچوبه ۱ ق‌غ
دارچین ۱ ق‌غ
آرد ۱ ق‌غ
قارچ ۲ پیمانه
برگ‌بو ۴ عدد
لیموترش ۱ عدد

 

مراحل پخت خورش کاری (هندی)

۱-مرغ‌ها را به تکه‌های مساوی تقسیم کنید. بشویید و بگذارید آبش خشک شود. بعد در تابه‌ای آن راکمی در روغن سرخ‌کنید. هویج و سیب‌زمینی را پوست گرفته؛ بشویید و به‌اندازه یک گردو خردکنید و روی مرغ بریزید. با نصف پیمانه آب؛ نمک و فلفل و زردچوبه و برگ‌بو بگذارید بپزد. قارچ را خردکرده؛ بشویید و تفت بدهید.

۲-یک قاشق غذاخوری پر آرد را در ماهیتابه بریزید و کمی آن را تفت بدهید. به‌محض این‌که بوی آرد را حس کردید دو قاشق کاری با دو قاشق روغن مایع و قارچ تفت‌داده به آن اضافه کنید. یک پیمانه آب و پیازداغ را که بیشتر سرخ‌کرده‌اید نیز ریخته و بگذارید با آتش ملایم چند دقیقه بجوشد. بعد پیاز کوچک پوست گرفته درسته را به آن اضافه کنید. سپس همه این مایع را روی مرغ بریزید و با آتش ملایم ۱۵ دقیقه بجوشد. در پایان آب نصف لیموترش و ادویه و زعفران ساییده شده به آن اضافه کنید. وقتی‌که جا افتاد؛ با برنج ساده میل شود. فراموش نکنید برگ‌بو را از خورشت بعدازآن که مرغ پخت دربیاورید و همراه با سالاد میگو میل کنید.

 

خواص دارچین

تازه‌ترین تحقیقات نشان می‌دهد بیماران مبتلابه دیابت می‌توانند با افزودن کمی دارچین به رژیم غذایی خود به حفظ سلامت بدنشان کمک کنند. در یک مطالعه بیماران دیابتی که به مدت ۴۰ روز، روزانه یک گرم دارچین به رژیم غذایی معمول خود افزودند، میزان قند خون، کلسترول و چربی‌های خونشان تا ۳۰ درصد کاهش یافت و کاهش میزان کلسترول، قند و چربی خون در بیماران دیابتی تأثیر مفیدی در بهبود سلامتی دارد.

دارچین حاوی ترکیباتی است که عمل انسولین در انتقال گلوکز به سلول‌ها را بهبود می‌بخشد و با کاهش تدریجی قند خون، از خستگی و تاری دید دیابتی‌ها می‌کاهد و چون تقریباً بدون کالری است افراد چاق و مبتلایان به دیابت می‌توانند با نظر پزشک متخصص از آن در رژیم غذایی‌شان استفاده کنند. مطالعات آزمایشگاهی و حیوانی نشان داده که دارچین سوخت‌وساز گلوکز را تا حدود ۲۰ برابر بالا می‌برد.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *