مقدمه دمی باقلای زرد:

این دمی باقلای زرد ازون غذاهاس که منو یاد بچگی‌هام میندازه، حالا خیلی هم نمیخوردیما ولی نمیدونم چرا، خلاصه که ازون غذاهای لذیذ روزگار مخصوصا با ماست‌خیار یا سالاد که دیگه بهترین میشه.
ازون دسته غذا راحتا هم محسوب میشه، خلاصه که هم درست کردنش راحته، هم خیلی لذت‌بخش.

 

مواد لازم جهت تهیه دمی باقلای زرد
برنج ۵ پیمانه
پیاز ۲ عدد
باقلا زرد خشک یک و نیم پیمانه
نمک ۲ ق‌غ
روغن نصف پیمانه
زعفران ساییده ۱ ق‌چ
کره ۵۰ گرم
زردچوبه ۱ ق‌غ

 

مراحل پخت دمی باقلای زرد

۱-برنج را پاک‌کنید و بشویید؛ به همراه یک قاشق نمک آن را خیس کنید. دو عدد پیاز را پیازداغ کرده. باقلا را پاک‌کنید و بشویید و خیس کنید.

۲-پیاز را در دیگ متوسط بریزید و روی شعله گاز بگذارید و آن را سرخ‌کنید. سپس یک قاشق زردچوبه؛ دو پیمانه آب و باقلای خیس کرده که آب آن را گرفته‌اید درون ظرف بریزید. با آبش ملایم بگذارید بپزد. وقتی باقلا تقریباً پخته شد؛ برنج را به آن اضافه کنید با آب و آن را آهسته هم بزنید. آب روی برنج باید اندازه دوبند انگشت شما باشد وقتی‌که برنج جوش آمد؛ آن را بچشید. اگر نمک آن کم است؛ کمی به آن نمک اضافی کنید. هنگامی‌که آب برنج در حال تمام شدن است؛ زعفران را به آن بیفزایید و باری دیگر آن را آهسته هم بزنید تا زعفران با برنج مخلوط شود. آب برنج که تمام شد و بخار برنج درآمد کره را در قطعه‌های کوچک روی آن گذاشته؛ در دیگ را با پارچه تمیز بپوشانید. چهل دقیقه بگذارید دم بکشد و همراه با سالاد آرتیشو میل کنید.

 

خواص زردچوبه

به دلیل اینکه زردچوبه به حفظ شدن انسولین خون کمک می‌کند می‌توان برای درمان بیماری دیابت هم از آن استفاده کرد. همچنین مصرف زردچوبه باعث می‌شود که کنترل گلوکز تقویت شود و داروهای دیابت تأثیر بهتری داشته باشند.

از دیگر فواید زردچوبه می‌توان به این مورداشاره کرد که کمی تواند از طریق کمک به کاهش مقاومت انسولین از بروز بیماری دیابت نوع ۲ جلوگیری و پیشگیری کند. به این موضوع توجه داشته باشید که اگر زردچوبه با داروهای قوی ترکیب شود می‌تواند باعث کاهش قند خون شود، به همین دلیل باید با مشورت پزشک متخصص از زردچوبه در این مورد خاص استفاده کرد.

برای از بین بردن گودی زیر چشم می‌توانید از مخلوط زردچوبه استفاده نمایید. برای این منظور یک قاشق غذاخوری آب گوجه‌فرنگی ، یک قاشق مرباخوری آب‌لیموی تازه و مقدار کمی آرد را با مقداری زردچوبه مخلوط‌کنید.

سپس این مخلوط را روی گودهای اطراف چشم قرار دهید، این مخلوط خیلی سریع گودی‌های زیر چشم را برطرف می‌کند. برای شفافیت پوست هم زردچوبه را با مقداری آب آناناس مخلوط‌کنید و به‌صورت ماسک روی پوست صورت بمالید. پس از ۱۰ دقیقه آن را بشویید. این مخلوط برای شفافیت پوست بسیار تأثیرگذار است.

[instalink id=”2″]

 

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *