دستور پخت گرین لند کریسمس

مقدمه گرین لند کریسمس:

مواد لازم جهت تهیه گرین لند کریسمس  
قهوه ۲ ق‌چ
پودر کاکایو ۱ ق‌چ
خامه صبحانه ۵۰ گرم
شکر ۴۰ گرم
آب ۱۲۰ گرم
زرده تخم مرغ ۲ عدد
ژلاتین یک و یک دوم ق‌چ
شیر قهوه ۶۵ گرم
خامه ۹۰ گرم
مغز فندق و بادام خرد شده ۶۰ گرم

 

مراحل تهیه گرین لند کریسمس

۱-قهوه و پودر کاکایو در شیر جوش ریخته و ۵۰ گرم خامه صبحانه را روی آن بریزید و اجازه دهید تا خامه گرم شده و با مواد مخلوط شود سپس از روی حرارت بردارید.

۲-آب و شکر را بجوشانید تا دمای آن به ۱۰۴ درجه برسد و از روی حرارت برداشته و اجازه دهید کمی از داغی بیوفتد. زرده های تخم مرغ را با هم زن بزیند و در حالی که هم زن روشن است شهد را اضافه کرده و به زدن ادامه دهید تا غلیظ شود؛ مخلوط قهوه و پودر کاکایو را به آن اضافه کرده و کنارد بگذارید. ژلاتین را روی ۶۵ گرم شیر قهوه پاچیده و ذوب کنید و به مخلوط فوق بیفزایید؛ سپس مواد را کم‌کم به خامه فرم گرفته افزوده و با لیسک هم بزیند؛ در انتها مغز ها را اضافه کرده و هم بزنید.

۳-اگر تمایل داشته باشید دسر ها را مطابق تصویر درست کنید باید تلق را به صورت قیف پیچیده و چسب بزنید؛ سپس قیف ها را داخل لیوان های باریک نوشته قرار دهید تا ثابت بایستد و به راحتی بتوانید داخل آن هارا پر پر کنید. دسر ها را به مدت ۵ ساعت در یخچال قرار دهید و سپس تلق ها را جدا کرده و تزیین کنید. دسر ها در عکس با پومپاژ مخملی و همینطور حلقه های شکلاتی تزیین شده اند.

 

خواص فندق

تحقیقات نشان می‌دهد که فندق برای سلامت قلب بسیار مفید است. وجود آنتی‌اکسیدان و اسیدهای چرب سالم، ظرفیت آنتی‌اکسیدانی فندق را افزایش می‌دهد و سطح کلسترول خون را پایین می‌آورد. پژوهشی یک‌ماهه روی ۲۱ نفر با سطح کلسترول بالا صورت گرفته است. این افراد ۱۸ تا ۲۰ درصد از کالری روزانه‌شان را از مصرف فندق به‌دست می‌آوردند. نتیجه‌ی پژوهش نشان می‌داد که کلسترول، تری‌گلیسیرید و کلسترول بد یا LDL در آن‌ها کاهش داشته است. شرکت‌کنندگان در این پژوهش در پایان تحقیق، از نظر سلامت عروق و رگ‌ها و نشانگرهای تورم در خون نیز بهبود یافته بودند.

سایر تحقیقات نیز نتایج مشابهی نشان می‌دادند. برای مثال، بازبینی ۹ مطالعه روی بالغ بر ۴۰۰ نفر نیز نشان از کاهش LDL بد و سطح کلی کلسترول در افرادی داشت که فندق مصرف می‌کردند؛ درحالی‌که کلسترول HDL خوب و تری‌گلیسیرید در آنها ثابت مانده

بود

علاوه‌بر این‌ها، وجود ویتامین E نیز از خواص فندق به‌شمار می‌رود که آنتی‌اکسیدانی قوی است و به حفاظت سلول‌ها در برابر تخریبی که باعث ایجاد یا پیشرفت سرطان می‌شود کمک می‌کند. هر ۲۸ گرم فندوق، ۸۷ درصد RDI برای منیزیم فراهم می‌کند. منیزیم به عملکرد آنزیم‌هایی که تخریب اکسیداتیو را کاهش می‌دهد و باعث کاهش خطر ابتلا به سرطان می‌شود، کمک زیادی می‌کند.

خواص فندق باعث کاهش نشانگرهای التهابی می‌شود و این تأثیر به‌خاطر وجود چربی‌های سالم است. مطالعه‌ای روی ۲۱ نفر با سطح بالای کلسترول، چگونگی تأثیر فندق بر نشانگرهای التهابی مانند پروتئین واکنشی C با حساسیت بالا را نشان داد. افراد حاضر در این تحقیق بعد از ۴ هفته مصرف فندق در رژیم غذایی‌شان (در حدود ۱۸ تا ۲۰ درصد از کالری موردنیازشان)، به‌شکل محسوسی سطح التهاب‌شان کاهش یافت.

منبع: هنر آشپزی

[instalink id=”2″]

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *