طرز تهیه اسموتی هندوانه و نعنا

مقدمه اسموتی هندوانه و نعنا:

اونایی که تعداد افراد خانواده‌شون کمه، همیشه با مشکل اضافه موندن هندوانه مواجه هستن، حالا با این اسموتی هندوانه و نعنا هم این مشکل حل میشه، هم یه نوشیدنی خنک و باحال میل میکنن.

 

مواد لازم  
هندوانه یک کیلو گرم
برگ نعنا ۳۰ گرم
لیمو ترش ۱ عدد
توت فرنگی ۵ عدد
آب سودا یک دوم لیوان

 

مراحل تهیه اسموتی هندوانه و نعنا

۱-ابتدا هندوانه را قاچ کرده و برشهای کوچک بزنید؛ داخل مخلوط کن بریزید. سپس نعنا؛ آب سودا؛ توت فرنگی؛ آب لیموی تازه و یخ را ریخته؛ با دور تند مخلوط کن؛ چندین پالس بزنید؛ تا مواد کاملا با هم مخلوط شوند. اسموتی را در لیوان مناسبی سرو کنید.

 

خواص اسموتی هندوانه و نعنا

هندوانه سرشار از خواص ویتامین C و A است و این بدین معنی است که خوردن ۲ تا ۳ تکه از هندوانه در روز می‌تواند برای پوست شما یک معجزه محسوب شود. دیگر خاصیت خوردن مرتب این میوه این است که زخم و آسیب‌های پوست را سریع‌تر درمان می‌کند چرا که دارای آمینو اسید است.

هندوانه دارای آنتی ‌اکسیدانی به نام لیکوپن است که رادیکال‌های آزاد و مضر را از بین می‌برد به همین دلیل از وقوع سکته قلبی جلوگیری می‌کند و به کاهش خطر سرطان پروستات هم کمک می‌کند. البته باید در نظر داشت که این خاصیت یک شبه انجام نمی‌شود و باید مداومت داشته باشد.

هندوانه حاوی میزان بالایی از سدیم و پتاسیم است به همین دلیل از بدن در برابر بیماری‌های مختلفی مانند آسم، سکته قلبی و برخی سرطان ها مانند سرطان روده و سرطان پروستات محافظت می‌کند.

به دلیل این که هندوانه حاوی آب لازم ، فیبر همراه با رادیکال‌های آزاد نظیر لیکوپن است ، پوست حدود ۴۰% کمتر اشعه‌های UV را جذب کرده و برای مدت طولانی‌تری شفاف و درخشان می ماند. بنابراین حتماً این میوه جادویی را هر روز بخورید

آیا تا به حال شنیدید که دانه‌های هندوانه را می‌توانید خرد کرده تفت داده و مانند بادام زمینی مصرف کنید و یا حتی آن‌ها را در آب بجوشانید و مانند چای مصرف کنید؟ می‌توانید برای کاهش کرم از سیستم گوارشی خود از دانه‌های هندوانه کمک بگیرید.

خواص مفید در خوردن مرتب هندوانه برای کسانی که دچار بیماری سنگ کلیه بوده و یا کسانی که اغلب بیمار می‌شوند بسیار زیاد است. به دلیل آن که هندوانه حاوی مقدار زیادی آب است ، به سختی تمایل به ایجاد سنگ کلیه دارد.

منبع: هنر آشپزی

[instalink id=”2″]

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *