دستو پخت شیرینی خشک زنجبیلی

مقدمه شیرینی خشک زنجبیلی:

شیرینی خشک زنجبیلی ازون دسته شیرینی‌های راحت و خوشمزه در عین حال مقوی که برای مراسمتون مثل شب یلدا به دلیل گرمای زنجبیل و نوروز میتونین داشته باشین.

 

مواد لازم جهت تهیه شیرینی خشک زنجبیلی
روغن جامد ۳۲۵ گرم
پودر شکر ۲۰۰ گرم
آرد سفید ۵۰۰ گرم
جوش شیرین ۱ ق‌چ
زنجبیل ۱ ق‌چ
سفیده تخم مرغ برای رومال

 

مراحل پخت شیرینی خشک زنجبیلی

۱-روغن و پودر شکر با هم زن بزنید تا نرم  لطیف شود؛ آرد و جوش شیرین را اضافی کرده و ورز دهید تا کاملا یک دست شود؛ سپس زنجبیل رنده شده را افزوده و ورز دهید تا کاملا به خرد خمیر برود.

۲-خمیر را روی تخته کار پهن کنید و با قالب دلخواه طرح بزنید.

۳- روی شیرینی ها را با سفیده تخم مرغ رومال کرده و طبقه بالا فر از پیش گرم شده با دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد به مدت ۲۰ دقیقه قرار دهید.

 

خواص زنجییل

زنجبیل نوعی ادویه از ریشه گیاهانZingiber officinale است . عموما در آشپزی در بسیاری از غذاهای آسیایی، دارو های گیاهی و خاورمیانه به کار می رود زنجبیل از شاخه کورکومین است این روش عموما برای درمان مشکلات روده و معده مفید و غذایی عالی برای افرادی که رژیم بدون لکتین دارند محسوب می شود ، زنجبیل هم چنین ممکن است به عنوان مسکن و به عنوان درمانی برای اختلالات سلامتی مورد استفاده قرار گیرد و زنجبیل اثرات ضد میکروبی، آنتی اکسیدانی و ضد التهابی دارد.

ترکیبات فعال در زنجبیل عبارتند از gingerol، shogaol، paradol، zingerone، zerumbone، – dehydro، terpenoids و flavonoids [ R ]، تمام این ترکیبات دارای فعالیت های آنتی اکسیدانی هستند در حالی که برخی از آن ها دارای ضد تومور، ضد التهاب، ضد میکروب،مسکن درد و فعالیت های حفاظتی کبد هستند.

زنجبیل به طور موثر دردهای ذهنی را کاهش می دهد، ۲ گرم زنجبیل ممکن است به طور متوسط درد ماهیچه ای ناشی از ورزش های مقاومتی و دویدن طولانی را کاهش دهد ، به خصوص اگر حداقل ۵ روز طول بکشد، زنجبیل به اندازه دیکلوفناک ( داروی درد NSAID ) برای مدیریت درد و بدون توجه به ناراحتی گوارشی تاثیر دارد.

زنجبیل پروستاگلادین را در پوشش شکم بالا می برد (هنگامی کهNSAID کاهش می یابد ) در بیماران مبتلا به آرتروز که مدت ها از مشکلات شکمی رنج می برند ازNSAID مطالعات حیوانی تایید می کند زنجبیل پوشش شکمی را با جلوگیری از رشد هلیکوباکترپیلوری از طریق کاهش ترشح اسید معده کاهش می دهد

زنجبیل می تواند سلول هایی که رگ های خونی را پوشش می دهند از استرس اکسیداتیو محافظت کند، که نشان می دهد می تواند به جلوگیری از سفت شدن شریان ها کمک کند.

زنجبیل یک ضد ویروس، ضد میکروب و ضد قارچ موثر است. با این حال، اکثر مطالعات مبتنی بر سلول انجام شده است. مطالعات بالینی اضافی ممکن است برای تایید ایمنی و موثر زنجبیل برای درمان بیماری های عفونی لازم باشد.

چای زنجبیل یا عصاره آب زنجبیل می تواند به علائم سرماخوردگی و گوارش کمک کند.

منبع: هنر آشپزی

[instalink id=”2″]

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *