دستور پخت مرغ مزه دار شده فسنجانی

مقدمه مرغ مزه دار شده فسنجانی:

مواد لازم جهت تهیه مرغ مزه دار شده فسنجانی  
سینه مرغ ۱ عدد
رب انار یک دوم پیمانه
گردو یک سوم پیمانه
روغن مایع ۲ ق‌س
پیاز ۱ عدد
نمک و فلفل مقداری

 

مراحل تهیه مرغ مزه دار شده فسنجانی

۱-رب اناررا با گردو؛ روغن مایع؛ پیاز؛ نمک و فلفل مخلوط کرده و سینه های مرغ خرد شده را به این مخلوط اضافه کنید و چند ساعت در یخچال قرار دهید تا خوب مزه دار شوند.

۲-ماهی تابه گریل را روی شعله گاز گذاشته و زمان دهید تا خوب داغ شود؛ سپس دو طرف تکه های مرغ را در ماهی تابه گریل کنید.

 

خواص رب انار

عمل پاکسازی در بدن از اهمیت زیادی برخوردار است زیرا بدن دارای مواد زائدی میباشد که دفع آن ها ضروری است.به همین دلیل در برخی مواقع بدن ناگزیر است که مواد دفعی خود را از طرق پوست دفع کند و باعث به وجود آمدن جوش شود.راه های زیادی برای از بین بردن و نابود کردن این جوش ها وجود دارد اما یکی از مهم ترین آن ها تغذیه سالم است.رب انار یکی از بهترین مواد غذایی برای از بین بردن جوش ها است.خوردن انار،رب انار و آب انار باعث پاکسازی خون از آلودگی ها و بهبود جوش ها میشود.


برای لاغر شدن میتوانید رب انار را وارد رژیم غذایی خود کنیدوبه این منظور و برای جذب بهتر رب انار در بدن باید روزانه مقداری رب انار را قبل از صبحانه به صورت ناشتا مصرف کنید..مصرف آن سبب کاهش اسید های چرب خون شده و به دنبال آن چربی های اطراف شکم را از بین میبرد.داشتن رژیم غذایی مناسب و تحرک و ورزش شمارا برای رسیدن به اندام مناسب و کاهش وزن کمک میکند.

یکی دیگر از خواص درمانی رب انار خاصیت ضد سرطانی آن است.همانطور که گفته شد رب انار دارای آنتی اکسیدان است و این آنتی اکسیدان ها از ابتلا به سرطان جلوگیری میکنند.مصرف انار و رب آن به طور مرتب باعث پیشگیری از سرطان به ویژه سرطان سینه در خانم ها و سرطان پروستات در آقایان میشود.

مصرف رب انار در دوران بارداری همانند ماست و خاویار به خانم ها توصیه میشود.انار از آن دسته از میوه هایی است که پخته شده ی آن دارای خاصیت بیشتری نسبت به خام آن است.بنابر این فواید رب انار از خود اناز بیشتر است.انار و رب انار هردو حاوی آنتی اکسیدان هستند که این آنتی اکسیدان ها تاثیرا بسیار خوبی در عملکرد بدن در هنگام بارداری دارد.به علاوه رب انار دارای مقداری نیاسین است. نیاسین در رشد ذهن جنین تاثیرات زیادی دارد.

منبع: هنر آشپزی

[instalink id=”2″]

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *