دستور پخت آش بادمجان

مقدمه آش بادمجان:

مواد لازم جهت تهیه آش بادمجان  
گوشت سر دست ۵۰۰ گرم
پیاز ۱ عدد
سیر ۴ حبه
رب ۲ ق‌س
لوبیا سبز ۳۰۰ گرم
آب ۴ لیتر
بلفور گندم یک یک دوم پیمانه
برنج ایرانی ۱ پیمانه
گوجه ۴ عدد
بادمجان ۵۰۰ گرم
سبزی آش ۱۰۰ گرم
ریحان بنفش ۲ ق‌س
کشک ۴۰۰ گرم
نمک و فلفل و زردچوبه به مقدار لازم
روغن به مقدار لازم

 

مراحل تهیه آش بادمجان

۱-پیاز و سیر را تفت دهید؛ گوشت را هم افزوده و خوب سرخ کنید. نمک؛ فلفل و زردجوبه  بزنید؛ رب و لوبیا سبز را اضافه کرده و تفت دهید؛ آب را هم بیفزایید؛ بعد از یک ساعت پخت بلغور و برنج خیس خورده را به همراه گوجه و بادمجان خرد شده اضافه کنید. سپس سبزی ها را افزوده و ۳ ساعت دیگر با حرارت ملایم بپزید؛ در نیم ساعت آخر کشک را اضافه کنید. در پایان به همراه سیر داغ؛ پیاز داغ؛ و کشک سرو نمایید.

 

خواص سیر

همه می‌دانیم که پیروی از یک رژیم مملو از کلسترول ما را در معرض خطر کلسترول بالا قرار می‌دهد. سطح کلسترول بالا یکی از محرک‌های اصلی ایجاد بیماری‌های قلبی است. یکی از راه‌های کاهش سطح کلسترول مصرف سیر‌ است. گفته می‌شود مصرف روزانه‌ی مکمل سیر‌ کلسترول کل و کلسترول ال‌دی‌ال را تا ۱۵٪ کاهش می‌دهد. این سبزی پرخاصیت تنها کلسترول ال‌دی‌ال (بد) را کاهش می‌دهد و بر سطح کلسترول اچ‌دی‌ال (خوب) تاثیری ندارد.

پس مصرف سیر‌ مقدر کلسترول خون را پائین می آورد . یعنی مقدار LDH را کاهش می دهد. مقدار مصرف آن برای این منظور ۳۰ گرم در روز است . جالب است که با مصرف این سبزی پرخاصیت در چند ماه اول مقدر کلسترول ممکن است بالا رود و این بدین علت است که کلسترول از داخل نسوج خارج شده و داخل خون می شود که از آنجا دفع گردد بعد از اینکه کلسترول بحالت نرمال رسید باید برای نگهداری آن روزی نصف سیر‌ خام مصرف کرد .

مصرف روانه سیر می تواند بسیاری از مشکلات پوستی شما را درمان کند و در زمینه درمان کورک های روی بدن هم بسیار مفید عمل می کند چرا که دارای خواص ضد باکتری قدرتمندی است. یک مطالعه که در سال ۲۰۱۴ در Journal of Microbiology Jundishapur منتشر شد، تاثیر شگفت‌انگیز عصاره‌ی سیر را روی باکتری استافیلوکوکوس اورئوس که علت اصلی بروز کورک است، نشان داد. بنابراین، می‌توانیم باور داشته باشیم که سیر می‌تواند به ما کمک کند تا به طور مؤثر و طبیعی از شر کورک خلاص شویم.

منبع: هنر آشپزی

[instalink id=”2″]

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *