دستور پخت کرپ سالمون

مقدمه کرپ سالمون:

مواد لازم جهت تهیه کرپ سالمون  
ارد نول ۱ پیمانه
شیر دو سوم پیمانه
شکر ۲ ق‌چ
کره ۱ ق‌س
تخم مرغ ۲ عدد
نمک ۱ پنسه
پنیر لینه ۱۰۰ گرم
آب لیمو ترش ۳ ق‌س
اسموک سالمون ۲۰۰ گرم
خیار ۲ عدد
هویج ۱ عدد
پیازچه ۲ عدد
جوانه شبدر ۱۵۰ گرم
روغن سرخ کردنی به مقدار لازم

 

مراحل تهیه کرپ سالمون

۱-آرد؛ شیر؛ شکر؛ کره؛ تخم مرغ و نمک و در ظرفی ریخته و با همزن برقی هم بزنید تا مواد با یکدیگر کاملا مخلوط شوند.

۲-کف تابه مخصوص نچسب را با قلم موی مخصوص آشپزی کمی با روغن مایع  چرب کرده و روی حرارت ملایم قرار دهید تا داغ شود. مقداری از مایع کرپ را به طور یکنواخت کف مایع پخش کنید. بگذارید مایع کرپ یک دقیقه بپزد تا طلایی شود و بعد آن را زیر و رو کنید تا طرف دیگر سرخ شود.

۳-پنیر لبته را روی کرپ بمالید. آب لیمو ترش تازه را روی ماهی سالمون ریخته و روی کرپ قرار دهید. خیار؛ هویج؛ پیازچه؛ و جوانه شبدر را داخل کرپ بگذارید؛ سپس کرپ را بپیچانید بعد با چاقوی مخصوص سرآشپز به صورت مورب برش بزنید. در پایانه دو ظرف سرو گذاشته و همراه با سس سرو نمایید.

طزر تهیه سس سالشه

۱-در ظرفی ۳ ق‌س سس مایونز؛ یک ق‌س خردل  پودر شده؛ مقداری سس تاباسکوی قرمز؛ نمک و فلفل سیاه ریخته و هم بزنید.

 

خواص شیر

معمولا، سموم بدون این‌‌که متوجه شویم از محیط یا غذاهای ناسالم وارد بدن می‌شوند. نخستین فایده نوشیدن روزانه شیر، خنثی کردن سموم بدن است. سمومی که وارد بدن می‌شوند بسیار خطرناکند زیرا می‌توانند باعث سلامتی را مختل کنند. بنابراین، برای از بین بردن سموم می‌توانید هر روز شیر بنوشید.

استخوان‌ها و دندان‌ها دو عضو مهم بدن هستند. استخوان‌ها در انجام فعالیت‌ها و حرکت کردن به فرد کمک می‌کنند. شیر باعث سلامت دندان‌ها نیز می‌شود بنابراین عمل گوارش، سالم‌تر شده و ویتامین‌ها و مواد مغذی موجود در غذا به خوبی جذب بدن می‌شوند. اما متاسفانه با بالا رفتن سن، از تراکم و قدرت استخوان‌ها و دندان‌ها کاسته می‌شود زیرا کلسیم- ماده مهم در حفظ تراکم و قدرت استخوان‌ها و دندان‌ها- از طریق ادرار دفع می‌شود.

بنابراین به دلیل خواص شیر برای سلامتی، نوشیدن روزانه آن را در برنامه خود بگنجانید زیرا باعث استحکام استخوان‌ها و دندان‌ها شده، تراکم آنها را حفظ می‌کند و از مشکلات مربوط به استخوان و دندان جلوگیری می‌کند. نوشیدن شیر یا فرآورده‌های آن، به تامین نیاز بدن به کلسیم کمک می‌کند. خوب است بدانید که خوردن شیر، خطر و عوارض جانبی ندارد مگر برای افرادی که لاکتوز را تحمل نمی‌کنند. این افراد می‌توانند شیر بز مصرف کنند.

همان‌گونه که در بالا گفته شد، یکی از فواید نوشیدن روزانه شیر، بهبود رشد استخوان و دندان‌ها به ویژه برای کودکان است زیرا در این سنین، رشد بدن بسیار خوب است. با نوشیدن روزانه شیر، نیاز بدن به کلسیم تامین شده و رشد فرد بهبود می‌یابد. کودکانی که به کمبود کلسیم دچارند، معمولا رشد کندی دارند. شیر، در افزایش حافظه نیز نقش دارد بنابراین مصرف آن برای کودکان بسیار مفید است.

افرادی که از مشکلات پوستی به ویژه خشکی پوست رنج می‌برند می‌توانند برای حل مشکل خود از شیر استفاد کنند. شیر می‌تواند پوست را هیدراته و همچنین نرم‌تر و روشن‌تر کند. بنابراین تعجبی ندارد که در بسیاری از اسپایا اسکراب‌ها از شیر خالص استفاده می‌شود. شیر، دارای آنتی اکسیدان است که می‌تواند پوست را سالم‌تر و در برابر رادیکال‌های آزاد، مقاوم تر کند.

پوست، نخستین محل ورود رادیکال‌های آزاد است. بنابراین اگر می‌خواهید از پیری جلوگیری کنید، نیازی نیست محصولات ضد پیری گران قیمت بخرید، کافیست روزانه شیر بخورید.

منبع: هنر آشپزی

[instalink id=”2″]

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *