دستور پخت برنج تند مکزیکی

مقدمه برنج تند مکزیکی:

مواد لازم جهت تهیه برنج تند مکزیکی
برنج دانه بلند ۴ پیمانه
پیاز ۱ عدد
سیر ۲ حبه
فلفل دلمه ای سبز ۱ عدد
قارچ ۵۰۰ گرم
نخود فرنگی ۲۰۰ گرم
رب گوجه فرنگی ۲ ق‌س
سس کچاپ ۲ ق‌س
سس تند مقداری
نمک مقداری
روغن مقداری

مراحل تهیه برنج تند مکزیکی
۱-ابتدا برنج را پخته و آب کش کنید.
۲-پیاز را در روغن تفت دهید؛ سپس سیر و فلفل دلمه ای را افزوده و تفت دهید؛ قارچ را اضافه کرده و وقتی سرخ شد نخود فرنگی را بیفزایید و بعد رب را افزوده و خوب مخلوط کنید و تفت دهید سپس سس کچاپ سس تند و نمک را بیفزایید.
۳-به دو طریق میتوان برنج را سرو کنید؛ برنج را به همراه مخلوط بالا سرخ کنید با حرارت بالا یا مخلوط بالا را لا به لای برنج داخل قابلمه ریخته و دم کنید.
اصل این غذا تند است اما با توجه به مزاج خود مقدار سس تند را کم یا زیاد کنید.این برنج به همراه انواع گوشت های دریایی؛ میگو؛ ماهیو.. بسیار مناسب است.

خواص پیاز
خواص ضد میکروبی، ضد باکتری و ضد التهابی پیاز می‌تواند روی پوست شما تاثیری شگفت‌انگیز داشته باشد. این ماده‌ی خوراکی یک ضدعفونی‌کننده‌ی قوی است که پوست شما را از باکتری‌ها و سایر عفونت‌های پوستی دور نگه می‌دارد. پیاز را می‌توانید برای درمان آکنه و جوش استفاده کنید. برای این منظور، می‌توانید ۱ قاشق غذاخوری آب پیاز را با ۱ قاشق غذاخوری روغن زیتون مخلوط کنید و ترکیب به‌دست آمده را روی صورت‌تان بمالید. اجازه بدهید ترکیب به مدت ۲۰ دقیقه روی پوست‌تان بماند و سپس آن را بشویید. به غیر از کاربرد موضعی که پیاز دارد، مصرف منظم آن همچنین می‌تواند نتایج معجزه‌آسایی برای رفع آکنه به شما ارائه دهد.
پیاز به پاکسازی خون‌تان کمک می‌کند و فلاونوئیدها را به بدن‌تان می‌رساند که به ویتامین C برای انجام عملکردهای مهم‌اش کمک می‌کنند. مصرف پیاز می‌تواند پوست شما را سالم و درخشان نگه دارد. شما می‌توانید ماسک صورت خود را با ترکیب یک و نیم قاشق غذاخوری آب تازه پیاز، ۲ قاشق غذاخوری آرد نخود، نصف قاشق چایخوری شیر و مقدار اندکی جوز هندی آماده کنید. تمام این مواد را خوب با هم مخلوط کنید تا خمیر غلیظی آماده شود، در صورت لزوم شیر بیش‌تری اضافه کنید تا به قوام مطلوب برسید. شما همچنین می‌توانید چند قطره اسانس اسطوخودوس به آن اضافه کنید تا بوی پیاز را از بین ببرد.
آب پیاز برای خلاص شدن از شر لکه‌های تیره عالی است. مواد مغذی متنوع و فراوان و آنتی‌اکسیدان‌های موجود در پیاز پوست را در هنگام برداشتن ناخالصی‌ها، تغذیه می‌کند. شما می‌توانید با مخلوط کردن مقدار مساوی آب پیاز و ماست تازه یک ماسک برای صورت‌تان آماده کنید. شما همچنین می‌توانید چند قطره روغن معطر مورد علاقه‌تان را نیز به آن اضافه کنید، تا رایحه‌ی دلپذیری داشته باشد. با استفاده از این مخلوط و با حرکات دایره‌ای ملایم به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه صورت‌تان را ماساژ بدهید. این روش درمانی را باید به صورت روزانه تکرار کنید تا به بهترین نتیجه‌ی ممکن برسید.
پیاز برای درمان نازک شدن موها مفید است. تمام کاری که شما باید انجام دهید این است که آب یک پیاز را بگیرید و نصف قاشق چایخوری عسل به آن اضافه کنید. شما می‌توانید روغن معطر مورد علاقه‌تان را برای از بین بردن بوی بد پیاز به ترکیب اضافه کنید. این مخلوط را روی تمام موها یا قسمتهایی که نازک هستند استعمال کنید. اجازه بدهید یک شب تا صبح بماند و البته سرتان را با چیزی پوشش ندهید. صبح روز بعد موهای خود را شامپو کنید. برای رسیدن به بهترین نتیجه این روش درمانی را دست کم یک تا سه بار در هفته باید انجام بدهید.

منبع: هنر آشپزی

[instalink id=”2″]

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *