مقدمه اینچیلادای مرغ:

مواد لازم جهت تهیه اینچیلادای مرغ  
سینه مرغ ۴ عدد
نمک و فلفل به مقدار لازم
پودر سیر ۱ ق‌س
پودر پیاز ۱ ق‌س
پنیز موتزارلای دالیا ۸ ورق
بیکن ۸ ورق
نان پوفکای دالیا ۵ ورق
تخم مرغ ۲ عدد
سس خردل ۳ ق‌س

 

مراحل تهیه اینچیلادای مرغ

۱-مرغ را با نمک؛ فلفل سیاه؛ پودر سیر و پودر پیاز را مزه دار کرده بعد بین سلفون بگذارید و با استیک کوب کاملا بکوبید تا باز شود. دو ورقه دو ورقه پنیز موتزارلای دالیا و دو ورق بیکن را روی مرغ گذاشته و با کمک سلفون جمع کنید و کاملا که رول شد ۲۰ دقیقه در یخچال قرار دهید.

۲-لابه لای ورقه های یوفکای دالیا را با کمک قلمو تخم مرغ هم زده بزنید و بعد لایه اخر سس خردل زده و مرغ را روی یوفکا قرار دهید و سپس نان یوفکا را رول کنید.

۳-روی یوفکا رول شده کمی تخم مرغ زده و بعد به مدت ۳۵ دقیقه در فر با دمای ۲۰۰ درجه سانتی گراد قرار دهید.

 

خواص تخم مرغ

در گذشته این‌گونه عنوان شده بود که تخم مرغ حاوی کلسترول بالایی است. ولی تحقیقات جدید نشان دهنده‌ی رابطه‌ی معکوس بین مصرف تخم مرغ و بیماری‌های قلبی هستند. زیرا نوع کلسترول موجود در تخم مرغ متفاوت است و تأثیر متفاوتی بر بدن دارد. دو نوع کلسترول وجود دارد: کلسترول خوب (HDL) و کلسترول بد (LDL). مصرف تخم مرغ، حتی هر روز، هیچ تأثیری بر کلسترول بد ندارد. بلکه کلسترول خوب بدن را افزایش می‌دهد و به این ترتیب احتمال بروز بیماری‌های قلبی را کاهش می‌دهد.

تخم مرغ حاوی پروتئین است، به این معنی که آمینو اسیدهای ضروری بدن را در خود جای داده است. پروتئین یکی از ضروری‌ترین ترکیبات بدن است. بدن ما برای رشد اعصاب جدید و ترمیم اعصاب قدیمی به پروتئین نیاز دارد.

تخم مرغ، شیر و گوشت به‌ویژه گوشت ماکیان و ماهی، حاوی پروتئین هستند،‌ولی پروتئین موجود در تخم مرغ از جمله غنی‌ترین پروتئین‌ها به حساب می‌آید. پروتئین یک عدد تخم مرغ با پروتئین ۴۰ گرم گوشت پخته، ماهی یا ماکیان برابر است.

تخم مرغ سرشار از آمینواسیدهای حاوی سولفور است و ویتامین‌ها و مواد معدنی زیادی دارد، به این ترتیب به حفظ سلامت مو و ناخن کمک می‌کند. اگر پیش از این از روی،‌سولفور، ویتامین B12 و ویتامین A کافی در رژیم غذایی‌تان نداشتید، می‌توانید با گنجاندن تخم مرغ در رژیم غذایی‌تان شاهد رشد سریع‌تر موهای‌تان باشید.

ویتامین آ همراه با بیوتن و سلنیوم، یک بسته‌ی مراقبتی کامل برای پوست تهیه می‌کنند. این دفاع سه‌جانبه به صورت هماهنگ عمل می‌کند. ویتامین آ به بازسازی و بهبود شرایط فعلی پوست کمک می‌کند. بیوتین اساسا تضمین کننده‌ی حفظ مواد مغذی پوست است. سلنیوم به عنوان خط اول دفاعی به عنوان محافظ پوست در برابر آسیب اکسیداسیون عمل می‌کند.

خدمات ملی سلامت (NHS)، حساسیت را ” واکنش منفی بدن به غذا یا ماده خاص در محیط” تعریف‌می‌کند. شدت حساسیت به تخم‌مرغ، متغیر است، به‌هرحال افراد مبتلا به این حساسیت، ممکن است عوارضی مانند واکنش‌های پوستی ازجمله کهیر یا اگزما، ” ورم ملتحمه” مانند خارش، قرمزی یا آبریزش چشم را تجربه‌کنند. بسته به شدت حساسیت، در موارد شدیدتر، ممکن است شخص، به طیفی از عوارض جانبی مانند مشکلات گوارشی، افزایش وزن، سردرد و تهوع، استفراغ و سرگیجه دچارشوند. افرادی که به تخم‌مرغ حساسیت‌دارند، باید از مصرف پروتئین تخم‌مرغ خودداری‌کنند.

منبع: هنر آشپزی

[instalink id=”2″]

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *