دستور پخت کیک نوتلا

مقدمه کیک نوتلا:

کیک نوتلا یه کیک بسیار راحت و برای عاشقان نوتلا و شکلات بسیار گزینه عالی محسوب میشه. برای روی کیک هم میتونین نوتلا استفاده کنیم.

 

مواد لازم جهت تهیه کیک نوتلا
پودر کاکایو ۳ ق‌س
شیر ۱ پیمانه
نوتلا ۳ ق‌س
کره ۱۰۰ گرم
شکر ۱ پیمانه
تخم مرغ ۴ عدد
وانیل یک دوم ق‌چ
آرد یک دوم پیمانه
بیکینگ پودر ۲ ق‌چ
جوش شیرین ۱ ق‌چ
نمک ۱ بنسه

 

مراحل پخت کیک نوتلا

۱-ابتدا دو ق‌س پودر کاکایو( حتما الک شده) را با شیر گرم مخلوط کنید؛ سپس نوتلارا افزوده و هم بزنید.

۲-کره را با شکر ۵ دقیقه بزنید. سپس تخم مرغ ها را یکی یکی اضافه کرده و هر کدام را ۳۰ ثانیه بزید؛ وانیل را هم افزوده و خوب هم بزنید.

۳-هر دو مواد آمادده شده را با هم مخلوط کنید آرد الک کرده و جوش شیرین و بیکینگ پودر و نمک را با مواد فوق در سه مرحله اضافه کنید و یک مرحله با هم زن برقی بزنید(تا همین حد کافی است).

۴-در ظرف مورد نظر کاغذ روغنی قرار داده و مواد را بریزید . فر را از قبل با دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد روشن کنید و کیک را به مدت ۵۰-۶۰ دقیقه بپزید . بعد از خارج کردن کیک از قالب آن را به دلخواه تزیین نمایید.

 

خواص شیر

استخوان‌ها و دندان‌ها دو عضو مهم بدن هستند. استخوان‌ها در انجام فعالیت‌ها و حرکت کردن به فرد کمک می‌کنند. شیر باعث سلامت دندان‌ها نیز می‌شود بنابراین عمل گوارش، سالم‌تر شده و ویتامین‌ها و مواد مغذی موجود در غذا به خوبی جذب بدن می‌شوند. اما متاسفانه با بالا رفتن سن، از تراکم و قدرت استخوان‌ها و دندان‌ها کاسته می‌شود زیرا کلسیم- ماده مهم در حفظ تراکم و قدرت استخوان‌ها و دندان‌ها- از طریق ادرار دفع می‌شود.

بنابراین به دلیل خواص شیر برای سلامتی، نوشیدن روزانه آن را در برنامه خود بگنجانید زیرا باعث استحکام استخوان‌ها و دندان‌ها شده، تراکم آنها را حفظ می‌کند و از مشکلات مربوط به استخوان و دندان جلوگیری می‌کند. نوشیدن شیر یا فرآورده‌های آن، به تامین نیاز بدن به کلسیم کمک می‌کند. خوب است بدانید که خوردن شیر، خطر و عوارض جانبی ندارد مگر برای افرادی که لاکتوز را تحمل نمی‌کنند. این افراد می‌توانند شیر بز مصرف کنند.

همان‌گونه که در بالا گفته شد، یکی از فواید نوشیدن روزانه شیر، بهبود رشد استخوان و دندان‌ها به ویژه برای کودکان است زیرا در این سنین، رشد بدن بسیار خوب است. با نوشیدن روزانه شیر، نیاز بدن به کلسیم تامین شده و رشد فرد بهبود می‌یابد. کودکانی که به کمبود کلسیم دچارند، معمولا رشد کندی دارند. شیر، در افزایش حافظه نیز نقش دارد بنابراین مصرف آن برای کودکان بسیار مفید است.

یکی دیگر از فواید نوشیدن روزانه شیر برای سلامتی این است که شیر می‌تواند فشار خون را مخصوصا در افرادی که فشار خون بالا یا پایین دارند کنترل کند. این نتایج از یک تحقیق اسپانیایی که روی ۵۰۰۰ نفر انجام شد به‌دست آمده است. خطر پرفشاری خون در افرادی که هر روز شیر می‌خورند، ۵۴ درصد از افرادی که نمی‌خورند پایین‌تر است.

افرادی که شیر می‌خورند چاق می‌شوند؟ اگر این تفکر را دارید کاملا در اشتباهید. تحقیقات نشان می‌دهد افرادی که منظم شیر می‌خورند، راحت‌تر وزن کم می‌کنند. زیرا شیر دارای مواد مغذی است که به شما حس سیری داده و از پرخوری شما جلوگیری می‌کند. بنابراین با این خاصیت شیر می‌توانید از پرخوری و چاقی خود جلوگیری کنید. کالری یک لیوان شیر، با کالری یک بشقاب برنج برابر است، بنابراین منبع خوبی از انرژی است.

منبع: هنر آشپزی

[instalink id=”2″]

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *