مقدمه شیر ماهی:

متأسفانه ما ایرانی‌ها تو طول هفته از ماهی زیاد استفاده نمیکنیم، ممکنه یه خانواده حتی یک ماهم بشه و ماهی مصرف نکنن. تو کشورای دیگه اهمیت مصرف ماهی بسیار زیاده و در کنار گوشت و مرغ، ماهی هم مصرف میکنن. یکی از سختی‌های خوردن ماهی تیغ‌های اونه که ماهی‌شیر دیگه این دردسرو نداره، وقتی ستون فقراتشو جدا میکنی یه گوشت لطیف و یه دست بدون تیغ بدون شما میده که میتونین در عین راحتی میل کنین.

 

مواد لازم جهت تهیه شیر ماهی
ماهی متوسط ۲ عدد
شیر ۲ پیمانه
روغن مایع یک‌چهارم پیمانه
پودر فلفل سیاه ۱ ق‌م
کره ۵۰ گرم
نمک ۲ ق‌غ
لیموترش یا نارنج ۴ عدد
بروکلی ۲ بسته
تخم‌مرغ ۲ عدد
شوید ۲۰۰ گرم
خامه ۲ بسته

 

مراحل پخت شیر ماهی

۱-طبق روال نوشته‌شده برای پاک کردن و شستن سبزی؛ ماهی را آماده کنید و یا این‌که ماهی‌فروش این کار را برای شما انجام دهد. حتماً ستون فقرات ماهی را جدا کنید و ماهی را فقط ۸ قسمت کنید. در یک ظرف بزرگ شیر بریزید. قطعات ماهی را به مدت ۲ ساعت در شیر بخوابانید. آنگاه از شیر درآورید و کاملاً خشک‌کنید. سپس به آن‌ها نمک و فلفل لیموترش یا نارنج بزنید. پیرکس راکمی چرب کنید. ماهی را در پیرکس بگذارید؛ روی آن شوید خردشده و روغن بریزید و حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد به مدت نیم ساعت در پنجره وسط فر قرار دهید.

۲-برو کلی را باکمی نمک و کره به مدت پانزده دقیقه بپزید. نمک و فلفل و دو عدد زرده تخم مرغ را با لیمو‌ترش بزنید. کره را به آن اضافه کنید. روی حرارت ملایم گرم کنید. ماهی آماده را؛ در دیس بچینید. خامه را به سس اضافه کنید و روی ماهی بریزید. پوست لیمو ترش را با چاقوی تیز جدا کنید و لوله کنید و با برکلی دیس ماهی را تزیین کنید و همراه با سالاد میوه سرو کنید.

 

خواص بروکلی

خوردن قسمت گل کلم بروکلی، یک راه سالم و معمول برای داشتن پوستی بهتر است. ویتامین‌های موجود در آن باعث می‌شوند که پوست، جوانتر بنظر برسد که احتمالا باعث می‌شود احساس خوبی داشته باشید. همچنین مانع تشکیل چین و چروک می‌شود. چین و چروک‌ها نشانه‌ی بدی هستند که سن افراد را بالا می‌برند و هنگامیکه بیش از حد مشخص باشند، بسیار زشت بنظر می‌رسند..

کلم بروکلی سرشار از ویتامین C است. ویتامین C تولید کلاژن پوست را افزایش داده و موجب حفظ سلامت پوست می شود. ویتامین C همچنین دارای خواص آنتی اکسیدانی بوده و با رادیکال های آزاد مقابله می کند. رادیکال های آزاد به پوست آسیب رسانده و با تسریع فرآیند پیری پوست باعث بروز پیری زودرس در انسان می شوند. ویتامین C با از بین بردن رادیکال های آزاد مانع از پیری پوست می شود و خطوط ریز و باریک، چین و چروک و تغییر رنگ پوست را کاهش می دهد. کلم بروکلی همچنین حاوی بتاکاروتن، ویتامین E و ویتامین B کمپلکس است که به حفظ جوانی و شادابی پوست کمک می کند.

بروکلی را بهتر است به‌صورت خام و در سالاد میل کنید. اگر دستگاه گوارش‌تان بیماری دارد و نمی‌توانید گیاهان را به‌صورت خام مصرف کنید بهترین روش پخت برای این سبزی بخارپز است. بروکلی انتخاب کنید هیچ زردی و تیرگی در قسمت بالای آن نباشد و رنگش کاملا سبز باشد.

[instalink id=”2″]

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *