دستور تهیه سالاد میوه

مقدمه سالاد میوه:

سلام سلام؛چقدر میوه خور هستین؟

من که به شخصه یه سبد پر میوه جلوم باشه دست هم بهش نمیزنم خیلی تنبلم؛خیلی خیلیم هم بده؛ولی اگه یه مهربون کنارم باشه و پوست بکنه بزاره رو میز تا ته بشقاب میل میکنم.حالا این دستور برای تنبلایی مثل من عالیه؛همچنین برای مهمونی ام خیلی مناسبه.

میوه‌هاشم بسته به نوع فصل میتونید عوض کنید.

مواد لازم جهت تهیه سالاد میوه  
سیب ۴ عدد
هلو ۴۰۰ گرم
گلابی ۳ عدد
گیلاس ۴۰۰ گرم
پرتقال ۳ عدد
نارنگی ۳ عدد
مغز گردو مغز گردو ۳۰۰ گرم
طالبی طالبی ۱ عدد
انگور انگور ۴۰۰ گرم
لیمو ترش ۱ عدد
توت فرنگی ۵۰۰ گرم
خامه ۱ بسته
آلبالو ۴۰۰ گرم
موز ۲ عدد
کمپوت آناناس یک قوطی
ژلاتین ۳ ورق
شکر ۴ قاشق

 

مراحل تهیه سالاد میوه

۱-ژلاتین را خرد کرده؛ در آب سرد در یک لیوان خیس کنید. بعد روی بخار آب جوش گرفته تا حل شود و به شکل مایه دربیاید. شکر و آب نصف لیمو ترش را در آن بریزید و بگذارید در یخچال تا سفت شود.

۲- نارنگی و پرتقال را پوست گرفته؛ پره های آن را جدا کرده؛ در ظرف بزرگ بریزید موز را پوست گرفته؛ حلقه حلقه کنید و بریزید روی آن. وسط و دانه سیب و گلابی را در بیاورید؛ و بقیه آن را خرد کنید و به ظرف اضافه کنید. گیلاس و آلبالو و هلو را هسته گرفته؛ بشویید آبش برود. بریزید روی میوه ها. طالبی را پوست گرفته؛ قطعات کوچک کنید و آناناس را خرد کرده؛ به آن بیفزایید. توت فرنگی و انگور را نیز دانه کرده به آن بیفزایید. گردو را خس کرده؛ پوست آن را بگیرید و بریزید روی میوه ها.

۳-ژلاتین را از یخچال در بیاورید و با میوه ها مخلوط کنید. موقع پذیرایی خامه را اضافه کنید.

فراموش نکنید مقداری از میوه های ذکرشده در زمستان و یا تابستان نیست. شما میتوانید با میوه های موجود؛ سالاد خو را آماده کنید.

خواص سیب

خواص سیب-سیب، یکی از سلامت بخش‌ترین خوراکی‌های اطراف ما محسوب می‌شود. از زمان‌های گذشته مردم جهان علاقه‌ی فراوانی به میوه‌ها داشتند. طبق نظر مورخان، منشاء اصلی سیب مناطق سردسیر شمال اروپا بوده و از آنجا این میوه‌ی با ارزش و مفید به نقاط دیگر جهان منتقل شده است.سیب یکی از میوه‌هایی است که قبل از دیگر میوه‌ها شناخته شد. تمدن انسان از دیر باز با سیب پیوند خورده است. سیب نشانه‌ی عشق و باروری، دوستی، زیبایی، خوش‌بختی، تندرستی، دانایی، خوشی، نیرومندی و … می‌باشد. سیب دارای انواع بسیار متفاوتی است.

همه‌ی سیب‌ها مانند هم نیستند. اندازه، رنگ، بو و مزه‌ی متفاوت در گونه‌های مختلف، تعیین کننده‌ی نوع مصرف آن‌ها است. مواد مغذی موجود در یک سیب به اندازه‌ی آن بستگی دارد، نه نوع آن. انواع سیب پس از مرکبات ( پرتقال ، نارنگی ، لیموشیرین، لیموترش  و گریپ فروت) و موز ، عمده‌ترین میوه‌ی‌ پرورشی در سطح دنیا است.

این سالاد را میتوانید در کنار کباب سوفلاکی نوش جان کنید.

 

خواص پرتقال

همانطوریکه میدانیم پرتقال یکی از قدیمی ترین  و پرمصرف ترین مرکبات است که بشر از آن تا کنون استفاده کرده است وخواص پرتقال بخصوص درتوصیه خون  و بسیاری از بیماری ها مفید است .ویتامینC یکی از عوامل مهم مهارکننده سرطان است که پرتقال منبع این ویتامین محسوب می شود.

خواص طالبی

طالبی یکی از بهترین منابع ویتامینA است و مملو از بتا کاروتن است که در بدن تبدیل به ویتامینA می شود. در یک فنجان آب طالبی فقط ۵۶ کالری انرژی وجود دارد ولی ۱۲۹% نیاز روزانه ما به ویتامینA را تامین می کند که تاثیر آن در بهبود بینایی و پوست بدن بر همه واضح است.

اینم از سالاد میوه حتماً درست کنید و لذت شو ببرید و اگه سؤالی داشتید مرجان در خدمته.

[instalink id=”2″]

 

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *