دستور پخت سالاد آرتیشو

مقدمه سالاد آرتیشو:

اگه دنبال یه سالاد هستین که تکراری نباشه و تو مهمونی‌هاتون حرفی برای گفتن داشته باشه، این سالاد همونه.
در ضمن اینم بگم که میتونین قارچشو یه تفت کوچیک بدین و بعد بریزین.

 

مواد لازم جهت تهیه سالاد آرتیشو
آرتیشو ۵ عدد
نمک ۱ ق‌غ
فلفل قرمز دلمه‌ای ۱ عدد
پودر فلفل سیاه ۱ ق‌چ
پیاز متوسط ۲ عدد
نخود سبز ۱ پیمانه
قارچ ۲۰۰ گرم
سرکه یک‌چهارم پیمانه
زیتون سبز بدون هسته ۱۰۰ گرم
روغن‌زیتون یک‌چهارم پیمانه
جعفری ۳۰۰ گرم

 

مراحل تهیه سالاد آرتیشو

۱-ارتیشو را با آب و کمی نمک و یکی دو قاشق سرکه بپزید. بعد آن را از آب دربیاورید. وقتی‌که خنک شد؛ برگ‌های روی آن را جدا کرده و قسمت خوراکی آرتیشو را خردکنید و بگذارید کنار.

۲-قارچ را شسته و خردکنید. جعفری را شسته و خردکنید. نخود سبز پخته را از قوطی درآورده؛ در آبکش بریزید و آن را بشویید. پیاز متوسط را پوست‌کنده؛ حلقه‌حلقه کنید.

۳-سرکه و روغن‌زیتون و نمک و فلفل را مخلوط‌کنید. سپس قارچ و آرتیشو خردشده و جعفری و نخود سبز و حلقه‌های پیاز و زیتون‌های سبز بدون هسته را باهم مخلوط کرده؛ در ظرف سالاد ریخته و سس مخلوط شده را در آن بریزید.

۴- در پایان با حلقه‌های فلفل قرمز روی آن را تزیین کنید. آرتیشو سرشار از ویتامین آ و ب و املاح است. خون را تصفیه می‌کند. چربی اوره خون را پایین می‌آورد و برای مبتلا مرض قند مفید است.

 

خواص قارچ

قارچ‌های خوراکی منبع عظیمی از ویتامین D است و سالمندان، افرادی که دچار شکستگی اعضای بدن شده‌اند، افراد مبتلابه آلرژی و بیماری‌های خود ایمنی می‌توانند در کنار مصرف دارو از این ماده خوراکی به‌عنوان یک مکمل درمانی برای سلامتی بهره بگیرند.

مصرف قارچ خوراکی به‌ویژه نوعی دکمه‌ای آن می‌تواند باعث تقویت سیستم ایمنی بدن شود، بر اساس پژوهش‌ها در قارچ انواع پروتئین و مواد ضدویروسی وجود دارد که مصرف آن‌ها باعث‌ترمیم بافت‌های آسیب‌دیده بدن و تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود، براین اساس کارشناسان توصیه می‌کنند افراد هنگام بیماری به‌ویژه سرما خردگی و آنفلوانزا درصورتی‌که منع دارویی و یا آلرژی به قارچ ندارند در ترکیب سوپ مرغ از قارچ پخته هم استفاده کنند تا علائم بیماری زودتر در بدن آن‌ها از بین برود.

قارچ‌ها دارای مقادیر بالایی از آنتی‌اکسیدان‌های ضروری برای بدن هستند که می‌توانند با تشکیل رادیکال‌های آزاد در بدن مقابله کنند و به‌این‌ترتیب مانع از بروز بیماری‌هایی چون آلزایمر، سرطان، پارکینسون و سایر بیماری‌های ناشی از عفونت در بدن شوند. کارشناسان با بررسی بر روی ترکیبات تشکیل‌دهنده قارچ‌ها دریافتند اثر ضد سرطانی و ضدعفونی‌کنندگی قارچ مانند اثر کپسایسین درفلفل چیلی و پاپریکا است و می‌تواند همگام با آن‌ها به‌عنوان یک عامل محافظتی برای جلوگیری از ابتلا به انواع بیماری‌ها مورداستفاده قرار بگیرد.

بر اساس تحقیقات قارچ منبع بسیار خوبی از گروه ویتامین‌های B  ازجمله ویتامین B۲ (ریبوفلاوین) و ویتامین B۳ (نیاسان) است، مصرف ویتامین B برای بدن بسیار حیاتی است زیرا قند و گلوکز موجود در هیدروکربن و سایر خوراکی‌ها را به انرژی برای سوخت‌وساز بدن تبدیل می‌کند.

کارشناسان در جدیدترین مطالعات خود که در مجله اپیدمیولوژی سرطان به چاپ رسیده است دریافتند بالا بودن سطح سلنیوم در خون زنان باعث محافظت از بدن آن‌ها در برابر ابتلا به بیماری سرطان مثانه می‌شود، سلنیوم به میزان زیاد در قارچ خوراکی وجود دارد و بر این اساس محققان توصیه می‌کنند افراد در طول روز حتماً مقداری قارچ در حدود ۳۲ گرم برای حفظ سلامت بدن مصرف کنند.

[instalink id=”2″]

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *