دستور پخت سالاد لوپرا

مقدمه سالاد لوپرا:

مواد لازم جهت تهیه سالاد لوپرا  
لوبیا چیتی ۱ پیمانه
تخم مرغ ۲ عدد
فلفل دلمه ای رنگی ۱ پیمانه
جعفری ۱ ق‌س
گوجه مینیاتوری ۱۰ عدد
پیازچه ۳ شاخه
روغن زیتون مقداری
ابلیمو مقداری
نمک؛ فلفل سیاه و آویشن مقداری

 

مراحل تهیه سالاد لوپرا

۱-لوبیا چیتی را ۳از  ساعت قبل خیس کنید تا نفخ زدایی شود. سپسپ با حرارت ملایم بپزید و بعد ابکش کنید.

۲-در ظرف مناسبی تخم مرغ ها را نگینی خرد کنید؛ فلفل دلمه ای؛ جعفری؛ گوجه گیلاسی و پیازچه و در آخر لوبیا چیتی را افزوده و مخلوط کنید؛ سپس روغن زیتون؛ اب لیمو؛ نمک؛ فلفل و آویشن را اضافه کرده و فقط در حد مخلوط شدن هم بزنید. سالاد را یک ساعت در یخچال استراحت داده و سپس سرو کنید.

 

خواص تخم مرغ

در گذشته این‌گونه عنوان شده بود که تخم مرغ حاوی کلسترول بالایی است. ولی تحقیقات جدید نشان دهنده‌ی رابطه‌ی معکوس بین مصرف تخم مرغ و بیماری‌های قلبی هستند. زیرا نوع کلسترول موجود در تخم مرغ متفاوت است و تأثیر متفاوتی بر بدن دارد. دو نوع کلسترول وجود دارد: کلسترول خوب (HDL) و کلسترول بد (LDL). مصرف تخم مرغ، حتی هر روز، هیچ تأثیری بر کلسترول بد ندارد. بلکه کلسترول خوب بدن را افزایش می‌دهد و به این ترتیب احتمال بروز بیماری‌های قلبی را کاهش می‌دهد.

نتایج بسیاری از تحقیقات حاکی از آن است که شروع کردن روز با زرده‌ی تخم مرغ می‌تواند به کاهش وزن کمک کند، زریا احساس سیری در فرد ایجاد می‌کند. نتایج نشان داده‌اند افرادی که در وعده‌ی صبحانه زرده تخم مرغ مصرف کرده‌اند کاهش وزن بیشتری را در مقایسه با دیگران تجربه می‌کنند.

تخم مرغ حاوی پروتئین است، به این معنی که آمینو اسیدهای ضروری بدن را در خود جای داده است. پروتئین یکی از ضروری‌ترین ترکیبات بدن است. بدن ما برای رشد اعصاب جدید و ترمیم اعصاب قدیمی به پروتئین نیاز دارد.

تخم مرغ، شیر و گوشت به‌ویژه گوشت ماکیان و ماهی، حاوی پروتئین هستند،‌ولی پروتئین موجود در تخم مرغ از جمله غنی‌ترین پروتئین‌ها به حساب می‌آید. پروتئین یک عدد تخم مرغ با پروتئین ۴۰ گرم گوشت پخته، ماهی یا ماکیان برابر است.

تخم مرغ سرشار از آمینواسیدهای حاوی سولفور است و ویتامین‌ها و مواد معدنی زیادی دارد، به این ترتیب به حفظ سلامت مو و ناخن کمک می‌کند. اگر پیش از این از روی،‌سولفور، ویتامین B12 و ویتامین A کافی در رژیم غذایی‌تان نداشتید، می‌توانید با گنجاندن تخم مرغ در رژیم غذایی‌تان شاهد رشد سریع‌تر موهای‌تان باشید.

ویتامین آ همراه با بیوتن و سلنیوم، یک بسته‌ی مراقبتی کامل برای پوست تهیه می‌کنند. این دفاع سه‌جانبه به صورت هماهنگ عمل می‌کند. ویتامین آ به بازسازی و بهبود شرایط فعلی پوست کمک می‌کند. بیوتین اساسا تضمین کننده‌ی حفظ مواد مغذی پوست است. سلنیوم به عنوان خط اول دفاعی به عنوان محافظ پوست در برابر آسیب اکسیداسیون عمل می‌کند.

یک گام برای داشتن اندامی ایده‌آل، مصرف منظم تخم مرغ است. خورن تخم مرغ برای صبحانه به کاهش وزن کمک می‌کند. ناهار خود را نیز در اندازه‌های مناسب میل کنید. شب‌ها نیز اگر احساس گرسنگی کردید می‌توانید میوه‌هایی که قند پایینی دارند مانند آووکادو مصرف کنید. چنین رژیم غذایی منظمی به کاهش وزن شما کمک می‌کند.

منبع: هنر آشپزی

[instalink id=”2″]

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *