دستور پخت سالاد میوه همراه با سس میوه ای:

مقدمه سالاد میوه همراه با سس میوه ای:

سالاد میوه برای اون دسته از کسانی که توی طول روز میوه مصرف نمیکنن بسیار مفیده ولی باید حواسمون باشه این سالادو به دلیل داشتن میوه حتما قبل از غذا میل کنید.

 

مواد لازم جهت تهیه سالاد میوه همراه با سس میوه ای
کلم برگ بنفش ۱ عدد
توت فرنگی ۱۰ عدد
سیب ۱ عدد
گلابی ۱ عدد
کیوی ۱ عدد
پنیر مکعبی ۱۰۰ گرم
زرده تخم مرغ ۱ عدد
لبو ۱ عدد
مواد سس میوه
نشاسته ذرت ۱ ‌ق‌س
شکر ۲ ق‌س
پوره توت فرنگی یک دوم پیمانه
پوره شاه توت یک چهارم پیمانه
آب لیمو یک دوم ق‌س
رنده پوست لیمو یک چهارم ق‌س

 

مراحل تهیه سالاد میوه همراه با سس میوه ای

۱-برای تهیه سس؛ نشاسته ذرت و شکر را مخلوط کرده و به مخلوط پوره های میوه به همراه آبلیمو اضافه کنید و روی حرارت کم قرار دهید و مرتب هم بزنید تا کمی غلیظ شود؛ در آخر رنده پوست لیمو را افزوده و از روی حرارت بردارید و بگذارید خنک شود.

۲-بریا آماده سازی سالاد؛ میوه ها را در ظرف سس به شکل دلخواه خرد کنید و سس میوه را روی سالاد ریخته و سرو نمایید.

 

خواص سیب

لیست بلندبالای خواص سیب به ترکیبات تشکیل‌دهنده‌ی آن برمی‌گردد. سیب سرشار از ویتامین‌ها، مواد معدنی، عناصر مغذی و ترکیبات آلی باارزش است. ویتامین C، ویتامین K، ویتامین ب۶ و ریبوفلاوین از ویتامین‌های موجود در سیب هستند. پتاسیم، مس، منگنز و منیزیم مواد معدنی مفیدی هستند که در سیب یافت می‌شوند. سیب سرشار از فیبر است و مصرف یک وعده سیب، ۱۲ درصد از نیاز روزانه‌ی ما را به فیبر تأمین می‌کند. راز خواص سیب در ترکیبات آلی تشکیل‌دهنده‌ی آن نهفته است. سیب سرشار از فیتونوترینت‌ها و فلاوونوئیدهایی مانند کوئرستین، اپی‌کاتچین و فلوریدزین است. علاوه بر اینها، سیب ترکیبات پلی‌فنلی متنوعی را نیز در خود جای داده است.

سیب سرشار از فیبر است که باعث تسهیل هضم مواد غذایی می‌شود. مصرف منظم سیب به حرکات روان روده، جلوگیری از یبوست و اختلالات معده کمک می‌کند. فیبر بخش مهمی از رژیم غذایی ماست. فیبر حجم مدفوع را افزایش می‌دهد و به حرکت روان‌تر آن کمک می‌کند. سیب با افزایش ترشح شیره‌های گوارشی و معدوی باعث افزایش جذب مواد مغذی می‌شود. همچنین به زدودن کلسترول اضافی از رگ‌ها و عروق خونی کمک می‌کند و به لطف این خاصیت، سلامت قلب را تضمین می‌کند و احتمال بروز تصلب شرایین را کاهش می‌دهد.

نقش سیب در پیشگیری از سرطان مدت‌ها موضوع تحقیقات مختلفی بوده است. نتایج تحقیقات حاکی از آن است که سیب احتمال ابتلا به سرطان‌ها به خصوص سرطان پستان و روده‌ی بزرگ را کاهش می‌دهد. سیب در پیشگیری از سرطان ریه نقش چشمگیری دارد. اغلب میوه‌ها و سبزیجات خاصیت ضدسرطانی دارند، اما در این میان‌ سیب یک سر و گردن بالاتر از بقیه است. بر اساس تحقیقات نقش سیب در پیشگیری از سرطان ریه، متمایز و انکارناپذیر است. همچنین در صورت ابتلا به سرطان ریه، سرعت گسترش سرطان را کاهش می‌دهد. فرضیه‌ها این نقش سیب را به وجود فیتونوترینت‌هایی مانند کائمفرول و کوئرستین نسبت می‌دهند، اما هنوز سازوکار دقیق سیب در پیشگیری از سرطان مشخص نیست.

منبع: هنر آشپزی

[instalink id=”2″]

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *