مقدمه چیکن سالتیم بوکا:

چیکن سالتیم بوکا ازون غذا قر و فر دارا محسوب میشه، که سینه مرغ رو میتونیم به شکل خاص‌تری ارائه بدیم. سبزیجات استفاده شده هم میتونین بنا به سلیقه جایگزین کنین. اگه دیگه خیلی بخواین چرب و نرم بشه یه ورق پنیرگودا هم میتونین داخل سینه مرغ بزارین.

 

مواد لازم جهت تهیه چیکن سالتیم بوکا
سینه مرغ ۱ عدد
ژامبون گوشت ۳ ورق
اسفناج ۲۰۰ گرم
پیاز ۱ عدد
کدو ۱ عدد
ترخون ۱۰۰ گرم
ریحان ۱۰۰ گرم
سیب‌زمینی ۳ عدد
جعفری ۵۰ گرم
پنیر پارمزان ۱۵۰ گرم

 

مراحل پخت چیکن سالتیم بوکا

۱-ابتدا سینه مرغ را از وسط دو نصف کرده و بعد ژامبون گوشت را به صورت تسمه ای برش دهید.

۲ـاسفناج را آب پز کرده و بعد سرخ کنید؛ پیاز را هم همراه اسفناج تفت دهید تا خوب نرم شود. کدو را به صورت خلالی برش داده و آن را هم همراه ترخون و ریحان تفت دهید و به اسفناج اضافه کنید.

۳ـسیب زمینی ها را پوره کنید و با جعفری مخلوط کرده و برای دورچین غذا استفاده کنید. مواد تفت داده شده را داخل سینه مرغ ریخته و برش ژامبون ها را روی مرغ رول کنید و به مدت ۱۰ دقیقه در فر با دمای ۱۸۰درجه سانتی گراد قرار داده و بعد سرو نمایید.

۴ـمیتوانید کمی ترخون؛ پنیر پارمزان و روغن زیتون را با هم مخلوط کرده و از آن به عنوان سس برای غذا استفاده کنید.

 

خواص کدو

مقادیر بالای فولات موجود در کدو سبز برای سلامتی زنان باردار در دوران بارداری ضروری است و از نقص های زایمان و مشکلات رشد جنین جلوگیری می کند.

ریبوفلاوین موجود در کدو سبز برای جلوگیری از نقایص مادرزادی جنین در دوران بارداری مفید است. همچنین منیزیم موجود در کدو سبز به پیشگیری از زایمان زودرس در دوران بارداری کمک می کند.

مقادیر بالای ویتامین های B موجود در کدو سبز باعث افزایش سطح انرژی و بهبود خلق و خو در زنان باردار می شود.

کدو سبز مقادیر کمی کربوهیدرات و قند دارد و به دلیل شاخص گلیسمی پایین برای پیشگیری از دیابت مفید می باشد، علاوه بر این الیاف پلی ساکاریدی موجود در کدو سبز از جمله پکتین به تنظیم قند خون افراد دیابتی کمک می کنند.

کدو سبز حاوی مقادیر بالایی آب و فیبر و مقادیر بسیار کم کربوهیدرات و کالری است که باعث افزایش چربی سوزی بدن شده و با کاهش اشتها به لاغری و کاهش وزن افراد کمک می کند.

کدو سبز حاوی مقادیر بالایی آب است که باعث بهبود هضم غذا شده، به درمان زخم معده کمک می کند، خطر ابتلا به سندرم روده تحریک پذیر را کاهش می دهد و به سلامت دستگاه گوارش کمک می کند.

همچنین کدو سبز به راحتی هضم می شود و چون مقادیر بالایی فیبر دارد می تواند به بهبود حرکات روده و درمان یبوست و اسهال کمک کند.

[instalink id=”2″]

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *