دستور پخت املت سبزیجات

مقدمه املت سبزیجات:

اصولا املت سبزیجات ازون دسته غذاها محسوب میشه که تا ببینین سبزیجات داخل یخچال داره رو به خرابی میره میتونین این املت باهاش درست کنین. برای یک روز تعطیل در کنار عزیزان گزینه عالی محسوب میشه.

 

مواد لازم جهت تهیه املت سبزیجات
کدو سبز قلمی ۲ عدد
قارچ ۴ عدد
هویج ۱ عدد
سیب زمینی ۱ عدد
پیاز ۱ عدد
تخم مرغ ۳ عدد
سبزی خشک معطر به مقدار لازم
نمک و فلفل و زرد‌چوبه به مقدار لازم

 

مراحل پخت  املت سبزیجات

۱-تمام سبزیجات را نگینی خرد کنید.

۲ـپیاز را نگینی خرد کرده داخل تابه با مقدار کمی روغن زیتون تفت دهید.

۳ـسبزیجات را به ترتیب سختی بافت(هویج؛ سیب زمینی؛ کدو و قارچ) داخل تابه ریخته و تقت دهید.

۴ـتمام ادویه را افزوده و در تابه را بگذارید تا سبزیجان آب پس بدهند و کمی سبک شوند. سبزیجات به پخت زیاد احتیاج ندارند و نمیخواهیم کدر شوند وقتی تغریبا پخته شدند از رو حرارت برداشته اجازه دهید خنک شوند. تخم مرغ ها را داخل کاسه شکانده و با چنگال کاملا بزنید تا یک دست شوند. سپس به مواد املت که خنک شده اضافه کند. سپس هم بزنید تا یک دست شود. پخت این املت.

۵ـداخل تابه نچسب کمی روغن بریزید تا داغ شود. سپس مواد املت را داخل تابه ریخته در تابه را بگذارید. یک سمت که پخت؛ سمت دیگر را برگردانده؛ بپزید تا طلایی شود.

 

خواص کدو

مقادیر بالای فولات موجود در کدو سبز برای سلامتی زنان باردار در دوران بارداری ضروری است و از نقص های زایمان و مشکلات رشد جنین جلوگیری می کند.

ریبوفلاوین موجود در کدو سبز برای جلوگیری از نقایص مادرزادی جنین در دوران بارداری مفید است. همچنین منیزیم موجود در کدو سبز به پیشگیری از زایمان زودرس در دوران بارداری کمک می کند.

مقادیر بالای ویتامین های B موجود در کدو سبز باعث افزایش سطح انرژی و بهبود خلق و خو در زنان باردار می شود.

کدو سبز مقادیر کمی کربوهیدرات و قند دارد و به دلیل شاخص گلیسمی پایین برای پیشگیری از دیابت مفید می باشد، علاوه بر این الیاف پلی ساکاریدی موجود در کدو سبز از جمله پکتین به تنظیم قند خون افراد دیابتی کمک می کنند.

کدو سبز حاوی مقادیر بالایی آب و فیبر و مقادیر بسیار کم کربوهیدرات و کالری است که باعث افزایش چربی سوزی بدن شده و با کاهش اشتها به لاغری و کاهش وزن افراد کمک می کند.

کدو سبز حاوی مقادیر بالایی آب است که باعث بهبود هضم غذا شده، به درمان زخم معده کمک می کند، خطر ابتلا به سندرم روده تحریک پذیر را کاهش می دهد و به سلامت دستگاه گوارش کمک می کند.

همچنین کدو سبز به راحتی هضم می شود و چون مقادیر بالایی فیبر دارد می تواند به بهبود حرکات روده و درمان یبوست و اسهال کمک کند.

[instalink id=”2″]

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *