دستور پخت راتای میرزا اسمی

مقدمه راتای میرزا اسمی:

اهل غذای شمالی هستین؟ سیر و بادمجون ؟ میرزاقاسمی چطور ؟ پس راتای میرزاقاسمی میتونه گزینه خیلی خوبی برای فینگرفودای شما برای مهمانی و عصرانه باشه. یه غذای اصیل ایرانی با یه ظاهر مدرن.

 

مواد لازم جهت تهیه راتای میرزا اسمی
بادمجان ۲ عدد
گوجه فرنگی ۳ عدد
سیر ۲ حبه
روغن به مقدار لازم
پودر ژلاتین ۱ ق‌س
آب یک چهارم پیمانه
 تخم مرغ ۱ عدد
نمک و فلفل به مقدار لازم

 

مراحل پخت راتای میرزا اسمی

۱-ابتدا بادمجان ها را روی شعله مستقیم گاز کبابی کنید؛ کمی که روی گاز کباب شد با چنگال چند سوراخ روی بادمجان ایجاد کنید تا هوای آن خارج شود. وقتی بادمجان ها کاملا کباب شدند آن ها را درونن  کیسه نایلون بگذارید تا به راحتی پوستشان جدا شود. ۱۵ دقیقه بادمجان ها را در کیسه قرار دهید تا خنک شود و سپس پوست آن ها را جدا کنید.

۲-پوست گوجه فرنگی را گرفته و بعد با غذا ساز پوره کنید.

۳-سیر را خرد کرده و در تابه با کمی روغن تفت دهید؛ گوجه فرنگی پروه شده را افزوده و با سیر کاملا تفت دهید. سپس بادمجان های پوره شده را به گوجه فرنگی اضافه کرده و در تابه با هم مخلوط کنید.

۴-پوره ژلاتین را روی آب ریخته و روی بخار کتری بنماری کنید تا ذرات ژلاتین حل و شفاف شوند.

۵-تخم مرغ را در ظرفی ریخته و با هم زن دستی خوب بزنید. سپس نمک وفلفل بزنید و تخم مرغ ها را به مواد اضافه کرده و کاملا با هم مخلوط کنید.

۶-ژلاتین حل شده را به مخلوط در تابه اضافه کرده و خوب تفت دهید تا ماننده حلوا جدا شود.

۷-راتای میرزاقاسمی آماده است آن را در قاب مورد نظر ریخته و در یخچال بگذارید تا بببند. بعد ا این که بست از قالب در آورده و روی نان های تست کاتر زده و تزیین نمایید.

 

خواص بادمجان

از ویتامین های موجود در بادمجان می توان به ویتامین های گروهB ،ویتامین a و C و مواد معدنی مختلف از جمله کلسیم، فسفر، مس، گوگرد، منیزیم پتاسیم و آهن اشاره کرد..

علاوه بر ویتامین ها و املاح یاد شده، بادمجان دارای فیتونوترینت هایی است که خاصیت آنتی اکسیدانی فوق العاده ای دارند. فیتونوترینت های موجود در بادمجان شامل اجزای فنولیکی مانند کافئیک و کلوروژنیک اسید و فلاوونوئیدها مانند ناسونین می باشند. اجزای فنولیکی دارای خاصیت ضد سرطانی ، ضدکلسترول بد خون و ضد ویروسی می باشد..

بادمجان را با پوست بپزید تا از یک آنتی اکسیدان بسیار قوی به نام «ناسونین» بهره مند شوید. محققان روی رشد سلول های سرطانی حیوانات آزمایشگاهی و همچنین انسان مطالعاتی انجام دادند و متوجه شدند آنتی اکسیدان ناسونین اجازه نمی دهد رگ های خونی جدیدی تشکیل شود و تومورهای خوش خیم را به تومورهای بدخیم تبدیل کند.

از نظر طب قدیم بادمجان گرم و خیلی خشک است . بادمجان بر خلاف آنچه که عوام اعتقاد دارند که بی بو و خاصیت است دارای خواص زیادی است . مهمترین خاصیت آن کم کالری بودن آن است که غذای بسیار خوبی برای کسانی است که می خواهند وزن کم کنند زیرا دارای ویتامین و مواد معدنی نیز می باشد.

منبع: هنر آشپزی

[instalink id=”2″]

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *