دستور پخت چشم بلبی پلو با میگو

مقدمه چشم بلبی پلو با میگو:

به نظر من این لوبیا چشم‌بلبلی مورد اجحاف قرار گرفته و با تمام خواصی که داره تو سبد غذایی ما جای زیادی نداره. چشم‌بلبلی‌پلو با میگو یکی ازون غذاهای خیلی دلچسب که تنوع زیادی هم میتونه تو غذاهای مصرفی خونه ایجاد کنه. اگه خدای‌نکرده میگو هم دوست نداشتین یا حساسیت دارین میتونین مرغ جایگزینش کنین.

 

مواد لازم جهت تهیه چشم بلبلی پلو با میگو
میگو پاک کرده ۴۰۰ گرم
لوبیا چشم بلبلی ۱۰ گرم
برنج ۳۰۰ گرم
شوید خشک ۳ ق‌س
تخم گشنیز به مقدار دلخواه
نمک به مقدار دلخواه
فلفل به مقدار دلخواه
پاپریکا به مقدار دلخواه
زردچوبه به مقدار دلخواه
پودر سیر به مقدار دلخواه
روغن به مقدار دلخواه
پیاز داغ به مقدار دلخواه

 

مراحل پخت چشم بلبلی پلو با میگو

۱-میگو ها را با نمک و ادویه طعم دار کنید. لوبیا ها را یکی دو ساعت با آب هم دمای محیط خیس کنید و آب آن را خارج کرده و بپزید. برنج را هم از چند ساعت قبل با نمک در آب خیس کنید. برنج را در آب جوش بریزید و در اواخر زمان پخت لوبیا های پخته را اضافه کرده و آبکش کنید؛ سپس شوید را لا به لای پلو بریزید. میگو ها را با مقداری روغن سرخ کرده و پیاز داغ فراوان اضافه کنید. میگو ها را لا به لای برنج قرار داده و با حرارت ملایم دم کنید؛ پلو آمادست.

 

خواص میگو

دستورالعمل‌های رژیمی فعلی مربوط به USDA (وزارت کشاورزی ایالات‌متحده) و انجمن قلب آمریکا می‌گویند که مصرف کلسترول رژیمی باید به کمتر از ۳۰۰ میلی‌گرم در روز محدود شود و ۸۵ گرم میگو حدود نصف آن مقدار را فراهم می‌کند. دو نوع کلسترول وجود دارد. اولی کلسترول رژیمی نامیده می‌شود که همان کلسترول موجود در مواد غذایی است. فقط غذاهای حیوانی حاوی کلسترول هستند، چون بدن حیوانات کلسترول تولید می‌کند. نوع دوم کلسترول، کلسترول خون یا سرُم است؛ این کلسترول‌ِ داخل بدن شماست. کلسترول خون توسط کبد شما تولید و به درون جریان خون‌تان ترشح می‌شود.

 

اگر شما غذاهای حیوانی مصرف کنید، کلسترولی که جذب می‌کنید نیز می‌تواند در کلسترول خون‌تان نقش داشته باشد. با‌این‌حال تأثیر کلسترول رژیمی روی کلسترول خون همچنان یکی از مباحث علمی بحث‌برانگیز است. تحقیقات نشان می‌دهد که مصرف بالای چربی اشباع‌شده و چربی‌ ترانس مصنوعی، بیشترین تأثیر را روی کلسترول خون می‌گذارد.

[instalink id=”2″]

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *