دستور پخت املت آلاباما

مقدمه املت آلاباما:

برای وعده صبحانه دنبال یه غذای جدید هستین؟ املت آلاباما هم خیلی خوشمزه‌س، هم خوشگله و جون میده برای روزهای تعطیل کنار عزیزان.
تازه چون توی فر هم میره عذاب وجدان سرخ‌کردنی نداریم.

 

مواد لازم جهت تهیه املت آلاباما
تخم مرغ ۲ عدد
شیر ۴۵ گرم
کره ۲۰ گرم
نمک و فلفل به مقدار لازم
سیب زمینی متوسط ۱ عدد
پیازسرخ شده ۳۰ گرم
فلفل دلمه‌ای قرمز یا سبز ۳۰ گرم
ژامبون خرد و سرخ شده ۷۰ گرم
سس خردل ۱ ق‌س
پودر سیر یک چهارم ق‌چ
پودر پیاز یک دوم ق‌چ
جوز هندی یک چهارم ق‌چ
نان تست ۴-۵ عدد
پنیرپیتزا ۷۰ گرم
پنیرچدار ۷۰ گرم

 

مراحل پخت املت آلاباما

۱-تخم‌مرغ؛شیر؛کره؛ نمک و فلفل را در کاسه ای با هم مخلوط کرده و کنار بگذارید.

۲-سیب زمینی را پخته و پوست بکنید و رنده درشت کنید.

۳-مقداری روغن در تابه ریخته و پیاز را در آن سرخ کنید؛ سپس فلفل دلمه ای خرد شده و ژامبون را افزوده و تفت دهید شعله را خاموش کنید. وقتی مواد داخل تابه خنک شد خردل؛ پودر سیر؛ پودر پیاز و جوز هندی را اضافه کرده و مخوط کنید.

۴-نان های تست را دورگیری کرده و مخلوط کنید. نان های تست را دورگیری کرده و کف قالب ۱۷*۱۷ سانتی متری بچینید و کاملا پوشش دهید به صورتی که کف قالب دیده نشود.

۵-مواد داخل تابه را روی نان ها پخش کنید؛ دو سوم از مواد تخم مرغی را روی مواد قبلی بریزید؛ سپس سیب زمینی های رنده شده را روی سطح مواد پخش کنید.

۶-فر را قبل با دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد گرم کنید و قالب را به مدت ۲۰ دقیقه در فر قرار دهید تا پنیر ها آب شده و طلایی شوند.

 

خواص جوز هندی

جوز هندی معرب گوچ هندوک پارسی یا جوز بویا نوعی ادویه است. جوز هندی تخم سخت و خوشبوی درخت جوز بویا است که آرد می کنند و مصرف آن به عنوان ادویه صورت خشک شده در مناطق گرمسیری رواج بسیاری دارد. آنچه جوز هندی را به یکی از طعم دهنده ها و ادویه های پرمصرف در غذا- به خصوص در مناطق گرمسیری- تبدیل کرده است، عطر و بوی تند و مطبوع آن است.هر دانه را از خارج، پوسته سختی به رنگ قهوه ای متمایل به خاکستری در برمی گیرد و شیارهای عمیقی دارد که با جدا کردن این پوسته، دانه آن ظاهر می شود. دانه، سطحی چین خورده دارد و رنگ آن متمایل به خاکستری است. به طور کلی، جوز هندی در طولی حدود ‎۵/۲ سانتی متر و قطری حدود ‎۵/۱ سانتی متر شکلی شبیه به تخم مرغ دارد. منشا جوز هندی از از شرق اندونزی و شرق هند در جزایر ملوک است و در آن مناطق یکی از پایــــه های اقتصاد به شمار می رود. از جوز هندی در این مناطق به صورت خشک شده و بیشتر برای چاشنی غذا استفاده می شود. در واقع باید گفت پوسته ی خشک شده ی اطراف دانه در جوز هندی لذیذترین چاشنی برای غذا به کار می رود که البته مقادیر زیاد آن موجب ایجاد حالت رخوت و سستی و سپس اعتیاد به ماده ی آلکالوئیدی آن می شود.

[instalink id=”2″]

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *