دستور پخت پیتزا ورقه ای

مقدمه پیتزای ورقه‌ای:

اهل غذاهای سریع هستین ؟ پیتزا چطور ؟ اگه هستین پس این پیتزای ورقه‌ای رو حتما امتحان کنید. بدون درست کردن خمیر و فقط با خرید نان یوفکا. این پیتزا بعد خیلی هم سبکه و با وجود پنیری که داره به خاطر سبکی خمیر کمی از عذاب وجدانمون کم میکنه.

 

مواد لازم جهت تهیه پیتزای ورقه‌ای
کره ۳ ق‌س
روغن زیتون ۳ ق‌س
پنیز پیتزا سه چهارم پیمانه
پنیز پارمزان یک دوم پیمانه
پنیر فنا یک چهارم پیمانه
آویشن یک دوم ق‌چ
نان یوفکای دالیا ۷ ورق
پیازچه نازک ۴ عدد
گوجه گیلاسی یک دوم پیمانه
نمک به مقدار لازم
برگ ریحان برای تزیین

 

ماحل پخت پیتزای ورقه‌ای

۱-کره و روغن را در پیاله ای مخلوط کرده و کنار بگذارید. پنیر ها و آویشن را در کاسه ای مخلوط کرده و کنار بگذراید.

۲-ورقه های یوفکای دالیا را که مستطیلی بزرگ میباشد از وسط برش بزنید. اکنون چهارده ورق نان یوفکا داری.

۳-روی سینی فر را چرب کنید. ورقی از نان یوفکا را روی سینی چرب شده قرار دهید. سپس یوفکا را به وسیله ی برس با مخلوط کرده و روغن چرب کرده و یک لایه دیگر را هم روی آن قرار دهید و چرب کنید؛ سپس سه قاشق سوپ خوری از مخلوط پینر را روی آن بپاشید. این کار را ادامه دهید تا ورقه ها تمام شود. روی ورق آخر پس از چرب کردن نیمی از باقی مانده پنیر را بپاشید و پیازچه و گوجه فرنگی های از وسط نصف شده را بریزید و روی گوجه ها نمک پاشیده و باقی مانده پنیر را بپاشید.

۴- سینی را در فر ار قبل گرم شده با دمای ۲۰۰ درجه سانتی گراد به مدت ۲۰ـ۲۵ دقیقه قرار دهید تا زمانی که پنیر ها را ذوب شده و لبه ها ترد و برشته شود. در پایان با برگ ریحان تزیین نمایید.

 

خواص کره

کالری – ۷۱۷

آب – ۱۶درصد

پروتئین – ۰٫۹ گرم

کربوهیدرات – ۰٫۱ گرم

شکر – ۰٫۱ گرم

فیبر – ۰ گرم

چربی – ۸۱٫۱ گرم

اشباع ۵۱٫۳۷ گرم

اشباع نشده – ۲۱٫۰۲ گرم

امگا۳ – ۰٫۳۲ گرم

امگا۶ – ۲٫۱۷ گرم

کره شامل ۸۰ درصد چربی است و بقیه ی آن از آب تشکیل شده است. درواقع در ساخت کره بخش چربی شیر از پروتئین ها و کربوهیدرات ها جدا می شود. کره یکی از پیچیده ترین چربی های رژیم غذایی است. این ماده غذایی شامل ۴۰۰ اسید چرب متفاوت است. حدود ۷۰ درصد از این اسید ها شامل اسید های اشباع و ۲۵ درصد آن اسیدهای غیراشباع است. چربی های اشباع نشده در یک مقدار حداقل وجود دارند و حدود ۲٫۳ درصد از محتوی کل چربی کره را تشکیل می دهند. انواع دیگری از چربی های موجود در این ماده غذایی شامل کلسترول و فسفولیپیدها است.

حدود ۱۱ درصد از اسیدهای چرب موجود در این ماده غذایی دارای زنجیره ی کوتاه هستند که رایج ترین آن ها اسید بوتریک است. اسید بوتریک جزأ منحصر به فرد چربی شیر بوده و در شیر حیوانات نشخوار کننده مانند گاو و بز و گوسفند دیده می شود. بوتیرات یک شکل اسید بوتریک است که به منظور کاهش التهاب در دستگاه گوارش و به عنوان درمان بیماری کرون استفاده می شود

برخلاف چربی های ترانس در غذاهای فراوری شده، چربی ترانس محصولات لبنی سالم به شمار می آید. این ماده غذایی غنی ترین منبع چربی های ترانس لبنی است. چربی های ترانس در محصولات لبنی معمولا اسید واکسینیک و اسید لینولئیک مزدوج یا همان CLA است. CLA یک نوعی از چربی با خواص درمانی مختلف است که حتی طبق مطالعات اخیر می تواند در مقابل بسیاری از سرطان های خاص موثر باشد. به علاوه این ماده می تواند در از دست دادن وزن و حتی به عنوان یک مکمل کاهنده وزن کمک کننده است بسیاری از مردم معتقدند که این ماده غذایی می تواند سبب چاقی شود چرا که درصد بالایی از کالری و چربی را با خود دارد. با این حال به نظر نمی رسد که اگر کره را به عنوان بخشی از رژیم غذایی نرمال مصرف کنید خطری در خصوص چاقی شما را تهدید کند. باید توجه داشته باشید که اصولا کره در مقادیر بالا مصرف نمی شود بلکه به عنوان یک تکمیل کننده رژیم غذایی و یا به عنوان روغن پخت و پز به کار می رود که خود مقادیر زیادی به نظر نمی رسد. به عبارتی کره به عنوان یک همراه و بخشی از وعده ی غذایی مصرف می شود نه به عنوان یک وعده ی غذای اصلی.

منبع: هنر آشپزی

[instalink id=”2″]

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *