مقدمه خورش بامیه:

توی خونه ی شما چند نفر طرفدار خورش بامیه نیستن؟ توی خانه‌ی ما که این بامیه بینوا زیاد طرفدار نداره؛ ولی من خودم خیلی دوست‌ دارم؛ اکثراً شنیدم که میگن خورش بامیه لیزه. ولی من که بافت شو خیلی دوست‌ دارم. حالا با این رسپی که اینجا هست و تمیر هندی و بادمجان اضافه داره نسبت به خورش بامیه اصیل؛ ممکنه بتونین اهل خونرو بامیه خور کنید و از خواص بی‌نصیب نمونید.

 

مواد لازم جهت تهیه خورش بامیه
برنج ۵ پیمانه
سیر ۳ عدد
گوشت بااستخوان ۱ کیلوگرم
پیاز ۱ عدد
بادمجان ۴ عدد
نمک ۱ ق‌غ
روغن مایع نصف پیمانه
پودر فلفل سیاه ۱ ق‌چ
بامیه ۱ کیلوگرم
زعفران ساییده ۱ ق‌چ
تمر هندی ۱ بسته
دارچین ۱ ق‌غ
فلفل سبز دلمه‌ای ۱ عدد
زردچوبه ۱ قد‌ت

 

مراحل پخت خورش بامیه

۱-گوشت را به قطعات مساوی تقسیم کرده؛ بشویید. بامی را خیس کرده و دم آن را کوتاه کنید. به‌طوری‌که کمی از دم بامیه باقی بماند؛ آن را بشویید. بادمجان را از قد نصف کرده؛ پوست بگیرید و یک شکاف کوچک به وسط آن بدهید و نمک بپاشید و نیم ساعت بگذارید بماند. بعد آن را بشویید؛ آبش که رفت؛‌ آن را سرخ‌کنید. نصف تمرهندی را خیس کرده و آب را از صافی رد کنید. سیر را خیس کنید؛ ته آن را بزنید و پوست رو را جدا کنید.

۲-گوشت را با پیاز خردشده و نصف فلفل سبز خردکرده؛ در ظرفی ریخته؛ روی شعله گاز بگذارید تا آبش تمام شود. بعد ۴ قاشق غذاخوری روغن بریزید و کمی گوشت را تفت دهید تا رنگش عوض شود. زردچوبه و نمک و فلفل را با دو پیمانه آب به آن اضافه کنید. وقتی‌که جوش آمد؛ شعله را ملایم کرده. سیر را اضافه کنید تا گوشت بپزد. با چنگال امتحان کنید. اگر گوشت تقریباً پخته است؛ بامیه و آب نصف تمر را به آن بیفزایید و در پایان بادمجان و دارچین و زعفران را بریزید بگذارید کمی بجوشد تا جا بیوفتد. وقتی‌که خورش شما حاضر شد؛ با برنج ساده آماده‌ شده و همراه با سالاد میوه سرو کنید.

 

 

خواص بامیه

موهای سالم و شاداب – اگر از موهای ناسالم خود خسته‌اید، مصرف بامیه را امتحان کنید تا سلامت و شادابی را به آنها برگردانید. بامیه را با کمی آب بجوشانید تا لعاب (موسیلاژ) شفافی به‌دست بیاید. این لعاب را می‌توانید برای برگرداندن شادابی موهای‌تان به کار ببرید.

نرم‌کننده‌ی مو- همان لعاب تهیه شده را می‌توانید به عنوان نرم‌کننده‌ی مو به کار ببرید. موهای‌تان را بشورید و آب اضافی آنها را بگیرید. لعاب آبکی را را روی موهای‌تان ماساژ بدهید و سپس خوب آبکشی کنید.

مرطوب‌کننده‌ی پوست کف سر- بامیه یک مرطوب‌کننده‌ی بسیار عالی برای پوست خشک و خشن سر است. این سبزی موهای‌تان را نرم می‌کند و مانند دیگر لوازم آرایشی موجود در بازار مضر نیست و برای کسانی که موهایی سرکش، مجعد و بی‌جان دارند، فوق‌العاده است.

با شوره‌ی سر مبارزه می‌کند- بامیه وضعیت کلی پوست سر را بهبود می‌بخشد و با شوره‌ی سر مبارزه می‌کند. این سبزی پوست سرتان را مرطوب می‌کند و شوره را از آن دور نگه می‌دارد.

موهایی درخشان- بامیه، زمانی که برای شستشوی مو به کار رود، درخششی عالی به موهای‌تان می‌دهد. شما می‌توانید هر از گاهی نرم‌کننده‌ی همیشگی‌تان را به کار نبرید و از موهای‌تان به شیوه‌ای طبیعی مراقبت کنید.

[instalink id=”2″]

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *