مقدمه دونات سبزی جات:

این دونات ازون خوشمزه‌های پر کالری که عذاب وجدان به همراه میاره. اما خب کاریش نمیشه کرد، فقط میتونیم تو روز چیت میل ازش استفاده کنیم. بعد از سرخ کردن با قرار دادن روی دستمال حوله‌ای تا حدودی میتونیم روغن اضافی بگیریم ازش.

 

مواد لازم جهت تهیه دونات سبزی جات
آب ولرم ۱ پیمانه
شکر ۱ ق‌س
خمیر مایه ۱ ق‌س
شیر ولرم یک دوم پیمانه
تخم‌مرغ ۱ عدد
کره یا روغن مایع ۳۰ گرم
ماست پر چرب ۴ ق‌س
شوید و جعفری ساطوری شده ۳ق‌س
نعنا ۲ ق‌چ
آرد ۵۰۰-۷۰۰ گرم
نمک یک دوم ق‌چ

 

مراحل پخت دونات سبزی جات

۱-آب ولرم و شکر را در لیوان مخلوط کرده و خمیر مایع را اضافه کنید؛ سپس روی آن را پوشانده و ۱۰ دقیقه زمان دهید تا عمل بیاید.

۲-در کاسه‌ای بزرگ شیر ولرم؛ تخم‌مرغ؛ روغن‌مایع؛ ماست و سبزی جات را با هم مخلوط کنید؛ آرد را کم‌کم به مواد اضافه کنید؛ در حین افزودن آرد خمیر مایه به عمل آمده و نمک را هم بیفزایید و شروع کنید به ورز دادن و تا جایی که خمیر به دست نچسبد آرد اضافه کنید؛ سعی کنید با ورز دادن چسبندگی خمیر را از بین ببرید.

۳-خمیر لطیف را داخل کاسه قرار دهید و روی آن سلفون کشیده و روی ظرف را با پارچه یا حوله بپوشانید و در دمای محیط سک ساعت استراحت دهید.

۴-بعد از حجیم شدن خمیر روی سطح کار را اردپاشی کرده و خمیر ار با وردنه باز کنید و با قال دونات یا دهانه لیوان کاتر بزنید و وسط آن هم با ته ماسوره یا سر بطری یه حلقه از خمیر را در بیاورید تا حالت دونات حفظ شود.

۵-داخل یک سینی بزرگ کاغذ روغنی قررا دهید و کمی آرد پاشی کرده و دونات ها را ریو آن بچینید و یک دستمال تمیز روی آن قرار داده و نیم ساعت دیگر استراحت دهید.

۶-در ظرف گود کوچکی روغن بربزید تا حدی که دونات در آن شناور باشد سپس دونات ها را سرخ کنید.

 

خواص نعنا

منتول موجود در نعنا باعث می شود این گیاه خاصیت ضددردی نیز داشته باشد که به این منظور می توان اسانس نعنا را در محل درد مالید که باعث کاهش التهاب و درد خواهد شد.

این گیاه یکی از بهترین مواد طبیعی در کمک به درمان انواع مشکلات گوارشی است و شاید بیشترین استفاده از نعنا برای کمک به درمان اختلالات گوارشی باشد.

به بیمارانی که از نفخ شاکی هستند توصیه می شود نعنا را به صورت های مختلف از جمله تازه و دمکرده استفاده کنند.

همچنین مصرف روزانه حدود ۱۰ سی سی عرق نعنا که با آب گرم رقیق شده باشد نیز در کاهش نفخ بسیار مفید است. مصرف روزانه دمکرده نعنا بعد از غذا برای درمان انواع مشکلات گوارشی و سوءهاضمه بسیار اثربخش است.

جویدن نعنا پس از غذا نیز ضمن کمک به از بین بردن بوی بد دهان و از بین بردن التهاب لثه به بهداشت دهان و دندان نیز کمک کرده و در هضم بهتر غذا نیز موثر است.

گفته می شود جویدن برگ نعنا در از بین بردن سکسکه نیز مفید است. دمکرده نعنا در کاهش انواع دردهای شکمی از جمله دردهای گوارشی، دل پیچه و دردهای قاعدگی نیز می تواند کمک کننده باشد. ماساژ شکم با اسانس نعنا نیز دارای خاصیت کاهنده درد، بویژه در دردهای کولیکی نوزادان است.

[instalink id=”2″]

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *