دستور پخت سالاد آواکادو

مقدمه سالاد آواکادو:

میریم که داشته باشیم یه سالاد لاکچری، حالا چرا لاکچری؟ با بودن آواکادو دونه‌ای ۱۲ الی ۱۵ هزار تومان! خب این سالاد لاکچری محسوب میشه دیگه. حالا شما میتونین برای اینکه هزینه کم شه رسپی رو نصف کنین. این سالاد جزو اون‌دسته سالادای خیلی خوشمزه محسوب میشه که میتونین کاملاً به‌جای یک وعده غذایی میل کنین. برای جدا کردن هسته آواکادو هم یه ویدیو جداگانه حتماً می‌زارم. کلاً آواکادو یه چربی خاصی داره که خیلی تو سالاد باحال میشه.

 

مواد لازم جهت تهیه سالاد آواکادو
کاهو ۲ عدد
سرکه ۴ ق‌غ
آواکادو ۴ عدد
نمک ۱ ق‌غ
فلفل قرمز ۱ عدد
پودر فلفل سیاه ۱ ق‌چ
گوجه فرنگی ۵ عدد
روغن زیتون یک چهارم پیمانه
خردل یک‌چهارم پیمانه
پودر سیر ۱ ق‌غ

 

مراحل تهیه سالاد آواکادو

۱-کاهو را برگ برگ کرده؛ بشویید و بگذارید آبش برود. گوجه‌فرنگی را بشویید و حلقه‌حلقه کنید. فلفل قرمز را بشویید و حلقه‌حلقه کنید. آواکادو را از وسط نصف کرده؛ هسته آن را جدا کنید و پوست آن را گرفته و یک اندازه خردکنید.

۲-سرکه و روغن‌زیتون؛ نمک؛ فلفل؛ پودر سیر و خردل را کاملاً مخلوط کرده؛ کنار بگذارید.

۳-کاهو را خردکرده؛ مغز آن را نگه‌دارید. کاهو خردشده و حلقه گوجه‌فرنگی را با فلفل و آوا کادو خردشده مخلوط‌کنید و در ظرف سالادخوری بریزید. مغز کاهو را در وسط ظرف کنید. آنگاه نزدیک خوردن سالاد؛ سس آن را بریزید و میل کنید.

 

خواص آواکادو

هر ۱۰۰ گرم از آووکادو نزدیک به ۱۶۰ کیلوکالری انرژی، ۵۳/۸ گرم کربوهیدرات، ۶۶/۰ گرم قند، ۷/۶ گرم فیبر، ۶۶/۱۴ گرم چربی، ۱۳/۲ گرم چربی اشباع، ۸۰/۹ گرم چربی تک‌حجره‌ای غیراشباع، ۸۲/۱ گرم چربی چند زنجیره‌ای غیراشباع، ۲ گرم پروتئین، ۵ درصد ویتامین B1، پتاسیم، فسفر، منیزیم، ۴ درصد آهن، یک درصد کلسیم، مقداری ویتامین B2، B3، B5، B6 و ۶ درصد روی دارد. با این حساب می‌بینید که این میوه ازنظر مواد معدنی و ویتامین، بسیار غنی است و به خاطر چربی نسبتاً بالا، مصرف آن به کسانی که در دوران رژیم لاغری به سر می‌برند چندان توصیه نمی‌شود.

بیشتر انرژی آووکادو هم به چربی موجود در آن برمی‌گردد و پتاسیم این میوه ۶۰ درصد بیشتر از موز است. البته به دلیل اینکه آووکادو سرشار از ویتامین‌های گروه B، ویتامین E و K است، مصرفش به تمام افرادی که علاقه بسیاری به داشتن پوست و مویی شفاف و زیبا دارند، پیشنهاد می‌شود.

ازآنجایی‌که این میوه سرشار از پروتئین و چربی است، مصرف آن می‌تواند به حفظ لطافت و شادابی موهای شما کمک کند. به‌علاوه اگر موهای خشکی دارید، می‌توانید نصف آووکادو را رنده و با یک قاشق چای‌خوری روغن‌زیتون و یک عدد زرده تخم‌مرغ مخلوط‌کنید و هرروز به مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه آن را روی موهای خودتان که از قبل مرطوب کرده‌اید، ماساژ دهید و بعد موهایتان را با یک شامپوی ملایم و آب گرم شست‌وشو دهید…

به این شیوه کمتر از یک ماه، موهایی نرم و براق خواهید داشت! شما می‌توانید برای شاداب شدن پوست صورت و گردنتان هم از ماسک طبیعی آووکادو استفاده کنید. اگر پوستتان خشک است، آووکادو را با یک قاشق چای‌خوری عسل مخلوط‌کنید و آن را به مدت ۱۵ دقیقه روی پوستتان بگذارید و بعد با آب ولرم آن را بشویید. اگر هم پوستتان معمولی یا چرب است باید برای تهیه ماسک آووکادو آن را با ۱ قاشق چای‌خوری آب‌لیمو مخلوط‌کنید.

[instalink id=”2″]

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *