مقدمه سوفله مرغ و قارچ:

به نظر من سوفله به دلیل اینکه پنیر و تخم‌مرغ فرم گرفته داره جزو غذاهای خوشمزه و خوشگل حساب میشه. این سوفله مرغ و قارچ هم از اون مدل راحت و خوشمزه‌هاشه، البته مقوی. حالا اگه به جای مرغ، گوشت چرخ‌کرده دوست دارین، حتما جایگزین کنین، حتی سبزیجات هم میتونین بنا به سلیقه عوض کنین یا اضافه کنین.

مواد لازم جهت تهیه سوفله مرغ و قارچ

سس بشامل

یک‌دوم پیمانه

تخم‌مرغ

۳ عدد

قارچ ورقه شده

۲۵۰ گرم

روغن یا کره

به مقدار لازم

پیازداغ

۳ ق‌س

گوشت مرغ

یک دوم پیمانه

فلفل دلمه ای

۱ عدد

نمک و فلفل و ادویه

به مقدار لازم

پنیر موتزارلای دالیا

۲۵۰ گرم

کره

۵۰ گرم

آرد

۳۰ گرم

شیر

یک دوم پیمانه

نمک و جوز هندی رنده شده

به مقدار لازم

مراحل پخت سوفله مرغ و قارچ

۱-سس بشامل را آماده کنید و در آخرین لحظه های پخت زرده های تخم مرغ را به آن افزوده و هم بزنید و از روی حرارت بردارید.

۲-قارچ را با کمی روغن یا کره تفت دهید؛ سپس پیازداغ؛ گوشت مرغ پخته؛ و فلفل دلمه ای تفت داده شده را به آن بیفزایید و بعد همه مواد را با سس مخلوط کرده و نمک و فلفل و ادویه بزنید و بگذارید تا مواد سرد شود.

۳-سفیده های تخم‌مرغ را با همزن بزنید تا فرم بگیرد و بعد به آرامی به مواد قبلی که سرد شده مخلوط کنید.

۴-دو یا ۳ قاشق سوپ خوری از پنیر موتزار لای دالیا را به مواد افزوده و مایع آماده را در ظرف پیرکس چرب شده بریزید و روی آن پنیر موتزار لای دالیا بپاشید. ظرف را به مدت ۴۵ دقیقه در طبقه وسط فر با دمای ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد قرار دهید تا روی سوفله برشته شود.

طرز تهیه سس بشامل

۵ـآرد را با کره تفت دهید؛ پس ار گرفته شدن بوی خامی آرد؛ شیر را کم‌کم اضافه کنید و پس از غلیط شدن سس؛ کمی نمک و جوز هندی بیفزایید. مقدار آرد بستگی به غلظت سس دارد.

خواص شیر

افرادی که شیر می‌خورند چاق می‌شوند؟ اگر این تفکر را دارید کاملا در اشتباهید. تحقیقات نشان می‌دهد افرادی که منظم شیر می‌خورند، راحت‌تر وزن کم می‌کنند. زیرا شیر دارای مواد مغذی است که به شما حس سیری داده و از پرخوری شما جلوگیری می‌کند. بنابراین با این خاصیت شیر می‌توانید از پرخوری و چاقی خود جلوگیری کنید. کالری یک لیوان شیر، با کالری یک بشقاب برنج برابر است، بنابراین منبع خوبی از انرژی است.

اگر به دلیل مشکلات کاری، فشار رییس در محل کار، مشکل داشتن با همکاران یا خانواده، تحت فشار و استرس هستید، می‌توانید آن را با خوردن شیر گرم کاهش دهید. ثابت شده است که پروتئین و لاکتیوم موجود در شیر، فشار خون را پایین آورده و هورمون‌های ایجاد‌کننده استرس و افسردگی را متعادل می‌کند و با این کار، مغز به آرامش می‌رسد

[instalink id=”2″]

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *