دستور پخت شریمپ پارتی بایت

مقدمه شریمپ پارتی بایت:

شریمپ پارتی بایت یه فینگرفود میگو خیلی خوشگل و خوشمزه، که با رنگ‌های دلخواهتون زیبایی دوچندانی به میز غذاتون میده. دیپ آووکادو هم که نیازی به تعریف نداره. میگو ها هم میتونین با خلال دندون داخل خمیر فرو کنید.

 

مواد لازم جهت تهیه شریمپ پارتی بایت
مواد خمیر
مایه خمیر ترش ۲ قچ
آب یک چهارم پیمانه
شکر ۱ ق‌چ
شیر یک دوم پیمانه
نمک یک دوم ق‌چ
آرد به مقدار لازم
رنگ خوراکی به دلخواه
مواد برای دیپ آواکادو
تخم مرغ ۱ عدد
آواکادو ۱ عدد
سیر ۱ حبه
مایونز ۲۵ گرم
مواد برای میگو سوخاری
میگو ۱۵ عدد
نمک و فلفل سیاه ب مقدار لازم
آرد سفید ۲ ق‌س
تخم مرغ ۲ عدد
آرد سوخاری ۳ ق‌س
روغن به مقدار لازم
تخم بلدرچین ۱۵ عدد

 

 

مراحت پخت شریمپ پارتی بایت

۱-برای تهیه خمیر؛ مایه خمیر ترش؛ آب ولرم(با دمای ۳۸ درجه) و شکر را درکاسه ای ریخته و در کاسه بگذارید و ۱۵ دقیقه استراحت دهید تا عمل بیاید و حجم آن دوبرابر شود.

۲-مایع خمیر عمل آمده؛ شیر ولرم و نمک را در کاسه ای بزرگتر ریخته و مخلوط کنید. سپس آرد را کم کم افزوده و ورز دهید تا خمیری یک دست و لطیف حاصل شود که به دست نمیچسبد؛ ۱۰ دقیقه ورز داده و در آخر خمیر را چانه کنید و داخل کاسه ای ریخته و آرد پاجی کنید و با پارچه روی کاسه را پوشانده و یک ساعت استراحت دهید خمیر دوبرابر شود. سپس به دلخواه رنگ خوراکی اضافه کرده و ورز دهید.

۳-خمیر را با وردنه روی سطح آرد پاچی شده به قطر نیم سانتی متر باز کنید؛ با کاتر برگ یا هر کاتر دلخواه دیگر برش بزنید و داخل سینی فر با دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد قرار دهید.

۴-برای تهیه دیپ؛ تخم مرغ را رنده کنید. آواکادو را داخل تخم مرغ رنده شده ب چنگال له کرده و سیر رنده شده و مایونز بزنید و با هم مخلوط نمایید؛ سپس روی نان های پخته شده بگذارید.

۵-به میگو ها نمک و فلفل سیاه بزنید و میگو ها را ابتدا داخل آرد سفید؛ سپس تخم مرغ هم زده و بعد در آرد سوخاری بغلتانید و در نهایت در روغن داغ سرخ کنید. میگو ها را روی دیپ آواکادو قرار دهید. تخم بلدرچین ها را سرخ کرده و کنار هر میگو یک عدد تخم بلدرجین بگذارید.

 

خواص میگو

میگو انتخاب اصلی علاقه‌مندان به غذاهای دریایی است زیرا خوشمزه و مغذی است. اگر با گیاهان و ادویه‌های خاص نیز ترکیب شود، طعمی فوق‌العاده دارد. اگر در کنار طعم منحصر به فرد ، خواص میگو را هم اضافه کنیم درباره یک غذای بی نظیر سخن خواهیم گفت. در ادامه با ما همراه باشید تا ۲۸ بهترین خواص میگو برای سلامتی را در کنار مضرات آن و چند توصیه برای مصرف بهتر بدانید.

با مصرف حدود ۱۲۰ گرم میگو می‌توانیم ۱۰۰٪ نیاز روزانه خود به سلنیوم را تامین کنیم. همچنین این مقدار میگو حاوی ۷۵٪ ویتامین B12، ۵۰٪ فسفر و بیش از ۳۰٪ کرولین و ید است. مواد معدنی موجود در میگو می‌توانند سیستم ایمنی را تقویت کرده و آنتی اکسیدان مورد نیاز برای مبارزه با رادیکال‌های آزاد را تامین کنند.

نیاسین (ویتامین B3) موجود در میگو می‌تواند چربی‌ها، کربوهیدرات و پروتئین بدن را فرآوری و به انرژی تبدیل کند. نیاسین همچنین می‌تواند مانند یک عامل محافظتی پوست عمل کند زیرا سلامت آن را حفظ کرده و از خشک شدن پوست جلوگیری می‌کند.

مهم‌ترین جنبه مصرف میگو نقش آن در تعادل هورمون‌های بدن است – به ویژه اگر به ورزش علاقه داشته باشیم. میگو، پروتئین بالایی داشته که برای تولید هورمون و تعادل تعداد آن‌ها در بدن مفید است. به علاوه اگر می‌خواهیم حجم عضلات خود را افزایش دهیم، میگو بسیار اهمیت دارد زیرا دارای مواد مغذی لازم برای افزایش حجم عضلات است.

می‌توان با مصرف میگو از سرطان جلوگیری کرد. در ۱۲۰ گرم میگو، ۵۶ میکروگرم سلنیوم وجود دارد که نیاز روزانه بدن را تامین می‌کند. این ماده معدنی، آنتی اکسیدانی است که از رشد سلول‌های سرطانی جلوگیری می‌کند. بسیاری از تحقیات انجام شده اثبات کرده‌اند که سلنیوم موجود در میگو به خوبی جذب بدن می‌شود.

بیماری خطرناک دیگری که می‌توان با خوردن میگو از آن جلوگیری کرد، بیماری قلبی عروقی است. این خاصیت باز هم به دلیل وجود سلنیوم است. کمبود سلنیوم می‌تواند خطر بیماری قلبی عروقی را افزایش دهد.

منبع: هنر آشپزی

[instalink id=”2″]

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *